8. toukokuuta 2016

Mikäs rikos on yksilön perustuslaillisten oikeuksien polkeminen?

Kertokaapa viisaammat, mikäs rikos se on, kun yksilön perustuslaillisia oikeuksia loukataan?

Eli jos minä vaikka de facto estän teitä kuulumasta uskontokuntaan X, estän teitä kuvaamasta julkisella paikalla tai vastaanottamasta viestejä, estän teitä tulemasta kohdelluksi tasaveroisena lain edessä, estän teitä vapaasti muuttamasta minne haluatte jne. tms. yms. Mikä rikos se on? Mikä on tuomio?

Kun tässä nyt olen alkanut näitä rikosilmoituksia viranomaisista tekemään, niin ainakin minun seuraavia perustuslaillisia oikeuksiani on törkeästi, toistuvasti, suunnitelmallisesti ja tietoisesti loukattu viranomaisten toimesta, mutta mikäs helvetti on se rikosnimike? Ei se pelkkää virkavelvollisuuden rikkomista ole se semmoinen, eikä pelkkää pahoinpitelyä, kun viranomainen esimerkiksi repii kameran käsistäni jne. Kyse on jokseenkin selkeästi astetta pahemmasta jutusta. Mutta mikä on rikosnimike seuraavista perustuslain rikkomuksista minua kohtaan Suomen viranomaisten toimesta ja mikä on niistä tuomio? Ylennys virkamiehelle?
  • 2. luku, 6§ yhdenvertaisuus lain edessä, kun minua jahdataan rikoksista, vaikka ketään muuta ei samasta rikoksesta jahdata ja minun ollessa rikoksen uhri asialle ei tehdä mitään, mutta kun olen samasta rikoksesta epäilty niin viranomaiset kummasti toimivatkin.
  • 2. luku, 7§ ihmisarvoinen kohtelu ja kidutuksen kielto, kun minut putkatetaan sairaana koppiin, jossa ei ole patjaa eikä mahdollisuutta levätä, ei päästetä lääkäriin, kiristetään lääkärillä pääsyllä tunnustusta, jne.
  • 2. luku 10§ yksityiselämän ja kodin suoja, kun minulle tehdään kotietsintä, vaikka se on ilmeisen kohtuuton ja epäiltyjen rikosten kannalta hyödytön toimenpide.
  • 2. luku 11§ omantunnonvapaus, kun minun ei sallita ilmaista vakaumustani ja näkemyksiä, vaan viranomaiset vainoavat minua miltei jokaisesta julkaisusta, jonka ilmoille päästän.
  • 2. luku, 12§ sananvapaus, ennakkosensuurin kielto, kun minua on estetty nauhoittamasta rutiininomaisesti kotietsintääni, kuulustelujani, tarvittaessa poliisiväkivaltaa minuun käyttäen riistetty kamera käsistäni toistuvasti, jne. Puhumattakaan tietysti tuo 2. luvun 11§ kohta.
  • 2. luku, 15§, omaisuuden suoja, kun viranomainen jäädyttää tilini ja siellä olevat rahani täysin mielivaltaisesti siksi, että joku (muu kuin minä) on jossain ryhmässä ilmoittanut halukkuudesta kerätä minulle sakkorahoja. Jäädytetäänkö esimerkiksi paikallisen syyttäjän tili, jos minä perustan nimimerkin takaa "hänelle" Facebook-ryhmän, jossa "kerätään rahaa" hänelle? Ei varmasti.
  • 2. luku, 19§ oikeus sosiaaliturvaan (ja terveydenhoitoon), kun yksikään lääkäritaho julkisella sektorilla ei suostu hoitamaan vakavaa perussairauttani (SEID), vaan yksiselitteisesti kieltäytyy antamasta jatkoaikoja, seurontoja, lääkityksiä, hoitoja, jne. huolimatta nimenomaisista vaatimuksistani saada em. asioita.
  • 2. luku, 21§ oikeusturva, kun minuun kohdistuvat rikosasiat heitetään automaattisesti roskakoriin, viranomaiset valehtelevat niiden sisällöstä törkeästi papereissaan, väärentäen niiden sisältöä, jne. esim. case Mäntylahti.
  • 2. luku, 22§ perusoikeuksien suoja, kun minun tekemäni valitukset viranomaisten toiminnoista päätyvät automaattisesti mappi-ööhön, ts. minulla ei ole de facto mitään oikeussuojakeinoa olemassa viranomaisten mielivaltaa vastaan.
  • 9. luku 106§ perustuslain etusija, jolla pyyhitään ns. takapuolta minun kohdaltani, kuten em. voitte huomata.
  • 10. luku 109§ eduskunnan oikeuskansleri, joka ei tee mitään yhdellekään valitukselleni. ks. myös 2. luku 21§ ja 22§.
Yleisesti ottaen, perustuslain räikeää ja tietoista rikkomista pidetään maanpetoksellisena toimintana, kun siihen syyllistyy joku yksilö. Raskauttavaa on, jos teko on suunnitelmallinen, pitkäkestoinen, sekä yritetään panna toteen väkivaltaa käyttäen tai sillä uhaten. Jännää on, että kun Suomessa perustuslain rikkomiseen syyllistyy viranomainen, se ei sitten enää ilmeisesti olekaan mikään rikos! Aivan kuten se ei tietenkään ilmeisesti ole rikos, kun siihen syyllistyy poliitikko!

Lukekaapa myös huviksenne MV-lehden juttu ja miksei tämä toinenkin asiaan liittyen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti