13. toukokuuta 2016

Hovioikeus: Rauman poliisi toimi väärin minua kohtaan kotietsinnässään


Sananvapaustaisteluni sai taas yhden pisteen. Gestapon tehdessä kotietsintää ja putkattaessa minut nettilinkin jakamisesta (ja takavarikoidessa tietokoneeni, Koraanin, lippuja, jne.) he estivät minua kuvaamasta ko. kotietsintää ja heidän siinä tekemiä rikoksia. Valitin tuosta toiminnasta ja käräjäoikeus päätyi eräänlaiseen kompromissiin, eli totesi, että poliisi toimi väärin kotietsinnässä, mutta kotietsintä sinällään oli "oikeutettu". Nyt hovioikeus on vahvistanut tuon käräjäoikeuden tuomion.






Mielenkiintoista ovat perustelut sivulla 3, joissa viitataan, että nauhoitusta ei saa kieltää, koska en saa nauhoittamalla selville mitään seikkoja, joita en muutenkin saisi selville ja pelkkä pelko siitä, että nauhoitus jaetaan ennen aikojaan, ei ole peruste kieltää nauhoitusta. Nämä samat perusteet nimittäin pätevät aivan 100%:sti myös siihen, miksi minun pitäisi saada nauhoittaa poliisikuulusteluni - joita poliisi ei ole antanut minun nauhoittaa. Ei, vaikka olen aina perustellut, miksi minulla ko. oikeus on. Viimeisimmässä kuulustelussahan poliisi repi väkivaltaa käyttäen kameran käsistäni.

Silmukka Rauman poliisien laittomien toimien ympärillä kiristyy kiristymistään. On nyt suuri ilo tehdä rikosilmoitusta kaikista näistä poliiseista ja heidän kaikista rikoksistaan minua kohtaan, kun hovioikeuskin on ne "ei oikein toimimiseksi" jo kerran todennut (mutta ei voi ottaa kantaa laittomuuteen). Aijaijai, miten monta kertaa ja miten montaa Rauman poliisia odottaa nyt virkarikosjuttu minun perusoikeuksieni ja lakien jatkuvasta polkemisesta...

Pitää kyllä sanoa, että olen todella yllättynyt, että oikeuslaitoksemme näyttää edes jotenkin, jollakin tasolla, jossain määrin toimivan tällä kertaa. No, ainahan virheitä sattuu, heillekin.

1 kommentti:

  1. Heh, tämän ne ovat valmiita tekemään myös seuraavan tuhat kertaa, virkavalta rikkoo lakia ja jos siitä pitää riittävästi meteliä, uhri saa jälkikäteen kirjeen jossa pahoitellaan asiaa. Muuta siitä ei seuraa. En ole pessimisti, mutta kuitenkin...

    VastaaPoista