Olen saanut useasti negatiivista palautetta siitä, että "vain referoin muualla kerrottuja tietoturvauutisia". Myönnän, että itse asiassa melko usein näin tapahtuukin. Syy on yksinkertainen: En usko, että blogini lukijat ovat tietoisia tai seuraavat aktiivisesti erilaisia tietoturva-alan nettisivustoja ja uutisia, sekä pystyvät "näkemään isomman kuvan" tapahtumasta. Jos minä pystyn blogissani kasaamaan yhteen tällä hetkellä ja miksei ylipäätäänkin vaikuttavista tietoturvaongelmista jonkinmoisen luettavan paketin selkokielellä, hyvä niin. Jos joku sen vuoksi herää ja alkaa itsekin kaivamaan tietoa noista ja muista asioista, sen parempi tietysti.
Tarkoitukseni on alkaa "tulevaisuudessa" myös tekemään vähän enemmän "tutkivaa journalismia" tietoturvasektorilla, pistää nettiin videopätkiä asioihin liittyen jne. mutta se on vielä tulevaisuutta, nyt on muita kiireitä vähän... :-)
No, palataanpa pikaisesti aihepiiriin parin esimerkkitapauksen muodossa: Raitiovaunut nurin television kaukosäätimellä...jepjep. Näin sitä vaikutetaan infrapunatekniikalla kaikenlaiseen muuhunkin mikä käyttää infrapunatekniikkaa. Boeing 787 vaarassa tulla kaapatuksi tietoverkon kautta...kivakiva. Näin sitä käy kun verkotetaan kaikkia systeemeitä yhteen välittämättä mitään tietoturvasta.
Tarkoitukseni on alkaa "tulevaisuudessa" myös tekemään vähän enemmän "tutkivaa journalismia" tietoturvasektorilla, pistää nettiin videopätkiä asioihin liittyen jne. mutta se on vielä tulevaisuutta, nyt on muita kiireitä vähän... :-)
No, palataanpa pikaisesti aihepiiriin parin esimerkkitapauksen muodossa: Raitiovaunut nurin television kaukosäätimellä...jepjep. Näin sitä vaikutetaan infrapunatekniikalla kaikenlaiseen muuhunkin mikä käyttää infrapunatekniikkaa. Boeing 787 vaarassa tulla kaapatuksi tietoverkon kautta...kivakiva. Näin sitä käy kun verkotetaan kaikkia systeemeitä yhteen välittämättä mitään tietoturvasta.
"Boeing huomauttaa, että asia on ollut tiedossa jo pitkään ja FAA:n huolet on otettu huomioon. Yhtiö tiesi etukäteen FAA:n valmistelemista erityisehdoista, jotka ovat rutiininomaisia uusien lentokoneiden kehityksessä.
VastaaPoistaLisäksi Boeing pitää FAA:n dokumentin sanamuotoa harhaanjohtavana, sillä Dreamlinerin verkot eivät ole täysin yhteydessä toisiinsa. Mukana on niin fyysisiä kuin ohjelmallisiakin esteitä, jotka erottavat verkkoja toisistaan."
Tutkitaan, ennen kuin hutkitaan ;)
Minä ainakin olen tyytyväinen että puhut tietoturvasta, koska en itse jaksa lukea muita tietoturvaan liittyviä sivuja kuin slashdottia. Ja Slashdot ei tunnetusti ole mikään tietoturvasivusto :P...
VastaaPoistaHei Markus,
VastaaPoistaOlisi kivaa, jos kasvaisit aikuiseksi. Blogistasi saa sellaisen huolettoman teekkarihulivilin tunnelman.
Puhut paljon tekniikkaa, ja sitten samassa hengenvedossa päätät, että tietty prosenttimäärä ihmisistä ei omaa ihmisarvoa.
Sinun pitää päättää, millaisen linjan valitset: et voi olla ranttalipoika, jos olet kunnioitettava poliitikko.
Rakkain terveisin
Päivi
http://lillgusten.laif.fi/
> Olisi kivaa, jos kasvaisit
VastaaPoista> aikuiseksi.
Olisi kivaa, jos laihduttaisit vähän, kävisit kuntosalilla kiinteyttämässä kroppaasi enemmän ja eroaisit kirkosta. Shit happens. Kaikki ei aina ole toisen mielestä kivaa. Arvaa paljonko mua harmittaa hei?
> Blogistasi saa sellaisen
> huolettoman teekkarihulivilin
> tunnelman.
Vai niin.
> Puhut paljon tekniikkaa, ja
> sitten samassa hengenvedossa
> päätät, että tietty
> prosenttimäärä ihmisistä ei omaa
> ihmisarvoa.
Valepukki. Missä minä muke olen "päättänyt" jotain tuollaista? Häh? Lainaus, linkki ja lähde kiitos. Keksit päästäsi asioita yrittäessäsi mustamaalata minua.
> Sinun pitää päättää, millaisen
> linjan valitset: et voi olla
> ranttalipoika, jos olet
> kunnioitettava poliitikko.
Says who?