8. lokakuuta 2018

Ilmastonmuutoshysteria osana Vihreää Valhetta

Jälleen kohistaan uutisissa, miten ilmastopaneeli varoittaa, että nyt on viimeiset hetket tehdä parannus synneistä tai koko maailma taas jälleen kerran tuhoutuu ilmastonmuutoksessa. Vittu mitä kulttuurimarxilaista paskaa - mutta lampaathan tämänkin uskovat taas kerran! Lampaat ovat niin tyhmiä, etteivät muista, että jo vuonna 1972 nämä samat hysteerikot valittivat samaa ja antoivat silloin armonaikaa vuoteen 1982 asti, tai muuten syntinen maapallo tuhoutuu ihmisen ahneuden vuoksi ilmastonmuutokseeen! Al Gorekin varoitti, että maapallo peittyy napajäätiköiden sulaessa...jonka piti senkin jo tapahtua, mutta hassua, ei ole sekään tapahtunut...


Ilmastonmuutosuskonto on vain yksi Vihreän Uskonnon Pyhistä Opeista, toisin sanoen kulttuurimarxistien työkalu muiden joukossa. Se, kuten kaikki muutkin, mitä Vihreät sanovat, on kusetusta ja valhetta. Ihan kaikki. Mutta silti tyhmät lampaat uskovat siihen. No, sitä saa, mitä tilaa. Älkää valittako, kun taas autoilu kallistuu ja verot nousevat, tätähän te tyhmät lampaat olette halunneet kun olette kaikkien puolueiden Vihreitä vuodesta toiseen äänestäneet ja heidän liturgiaansa uskoneet!

Itsekin kirjoitin tästä kulttuurimarxistien valheesta nimeltä "ilmastonmuutos" blogissani jo kymmenen vuotta sitten useita kirjoituksia, kannattaa vilkaista esim. tämätämätämätämä ja tämä näin alkujaan.


Asiasanat: #Ilmastokusetus #Ilmastonmuutoskusetus #Ilmastonmuutos #Ilmasto #CO2 #Kasvihuoneilmiö #VihreäValhe #Vihreät #IPCCReport #IPCC #Kulttuurimarxismi

5. lokakuuta 2018

Varoitin tästäkin jo vuosikymmen sitten - takaportteja tietokoneiden raudassa!

Huppista keikkaa. Tänään Suomessakin uutisoitiin, että Kiinan tiedustelupalvelu on asentanut tietokoneiden komponentteihin rautapohjaisia takaovia! Ja kova uutinen se olikin. Ulkomaillakin asiasta uutisoitiin oikein urakalla tästä uudesta ja ihmeellisestä asiasta ja paniikki leviää nyt netissä. Toki USA on jäänyt samasta tempusta kiinni jo aiemmin muutama vuosi sitten ja siitäkin nousi pienoinen myrsky.

Niin, minä varoitin tästä asiasta ensimmäisen kerran jo 11 vuotta sitten ja toisenkin kerran jo 11 vuotta sitten. Kolmannen kerran varoitin asiasta jo yli 10 vuotta sitten ja neljännen kerran jo yli 10 vuotta sitten. Enpä jaksa edes kaivaa tuon tuoreempia kirjoituksiani aiheesta. Varoitukset ovat menneet tuossakin asiassa nähtävästi kuuroille korville. Idiootit lampaat kansaloiset ja ammattitaidottomat toimittajat eivät välitä pätkääkään. No, sitä saa, mitä tilaa.

Rautapohjaisilta takaporteilta suojautuminen on erittäin vaikeaa, käytännössä mikään keino ei suojaa tuossa "uudessa" uutisessa kerrotulta hyökkäystavalta. Monilta muilta hyökkäystavoilta, esimerkiksi "perinteiseltä" UEFI/BIOS peukaloinnilta ja muulta vakoilulta (myös ja etenkin viranomaisten) antaa hyvää suojaa Purism-tuoteperhe tietokoneineen ja puhelimineen, kuten esimerkiksi tällä tapaa. Suosittelen jokaista tietoturvastaan ja yksityisyydensuojastaan välittävää ihmistä hommaamaan edes tuon Librem 5 -puhelimen ja mieluusti toki Librem 15 -läppärin. Lisää suojaa ja persekipua esimerkiksi viranomaisille saa hankkimalla ja käyttämällä Librem Key -avainta esimerkiksi sähköpostien ja kirjautumisien suojaksi. Ja ei, en saa euroakaan tästä markkinoinnista itselleni, vaan tyrkytän noita vain ja ainoastaan siksi, että niissä on tietoturva- ja tietosuoja kohdallaan.

4. lokakuuta 2018

Suomi(kin) on tuhoon tuomittu

Kyllä tämäkin maa on tuhoon tuomittu. Persutkin olivat poliisivaltiolain takana ja koko prosessi tehtiin lakeja rikkoen...olisi pitänyt olla ensimmäinen äänestys kiireelliseksi julistamisesta ja toinen itse muutoksesta, nyt ei ollut kuin yksi äänestys. Tämäkään ei ketään haittaa. Niin kuin ei ketään haittaa PVL:n täysin mielipuolinen ja perusoikeuksien vastainen kieltäminenkään (jota mm. Huhtasaarikin kannatti).

Suomella ja suomalaisilla ei ole mitään tulevaisuutta, koska 99,99% kansasta on idiootteja paskahousuja lampaita. Sitä saa, mitä tilaa, minä en heidän kohtaloaan sääli. Minä säälin vain ainoastaan sitä 0,01% kansasta, jolla on järkeä, rohkeutta ja halua ajaa tämän maan ja kansan parasta.

29. syyskuuta 2018

Toivottavasti PVL aloittaa terrori-iskut

Turun hovioikeus on jatkanut mielipuolisten oikeusmurhien sarjaa ja kieltänyt PVL toiminnan. Kyseinen päätös on yksiselitteisesti täysin mielivaltainen poliittinen ajojahti, jolla tiettyjä henkilöitä ja tahoja estetään toimiminen demokratian ja ylipäätään laillisen yhteiskunnan hyväksymin keinoin. Kun rauhanomainen toiminta kerran lain nojalla kielletään, jäljelle jää - ja täysin oikeutetusti, vain väkivaltainen toiminta. Näin ollen katson, että jokaisella PVL jäsenellä tai tukijalla on jatkossa täysi moraalinen oikeus ja jopa suorastaan velvollisuus esimerkiksi suorittaa terrori-iskuja Suomen viranomaisia, hallintoa tai oikeuslaitostamme vastaan. 

Toivottavasti alkaa pommit paukkua ja salamurhat toteutua. Tulisin nauttimaan siitä suunnattomasti, koska mitään muuta ei nykyinen läpimätä viranomaiskoneisto, kusetushallinto ja oikeusmurhalaitoksemme ansaitsekaan, kuin kuolemaa ja tuhoa. Samaa ansaitsee luonnollisesti myös jokainen, joka nykyistä systeemiä puolustaa. Sitä saa, mitä tilaa. Vassokuu vaan.

Muistakaapa katsoa tämä aiempi videoni: Suomi tarvitsee puhdistuksen.




PS. Jokainen selkopäinen on toki jo tajunnutkin kysyä, että miksei Antifantteja, Greenpeacea, PIFfiä ja muita vastaavia ihan oikeasti väkivaltaisia terroristijärjestöjä sitten kielletä. Ja jokainen sekopäinen tietää tietenkin vastauksenkin tuohon kysymykseen, joten enpä viitsi sitä edes tänne kirjoittaa.

27. syyskuuta 2018

Poliisi rikkoo ihmisten perusoikeuksia salaisten ohjeidensa nojalla

Muistanette tämän kirjoitukseni? Siinä väänsin rautalankaa, miten poliisi evää ihmisiltä heidän laillisen oikeutensa nauhoittaa kuulustelunsa (ja monta muutakin ihmisoikeuksien loukkausta) ja perustelee sen hirveällä litanjalla eri pykäliä ja ohjeita. Miksi niin hirveällä litanjalla - no siksi tietenkin, että kun mikään laki tai lainvoimainen määräys ei kiellä nauhoittamista, niin poliisin pitää koettaa selitellä nauhoituskieltoa miten ikinä vain kykenee. Jos oman kuulustelunsa nauhoittaminen olisi laitonta, niin tokihan sen perustelemiseen riittäisi viittaus siihen yhteen ja ainoaan lakipykälään, eikös?

No, pengoin tuota selitysrypästä läpi ja siellähän oli mainittuna "Helsingin poliisilaitoksen määräys turvatarkastuksesta Helsingin poliisilaitoksella (8010/2013/2174)". Koska mikään aikaisempi selitysryppäässä ei antanut perusteita siihen, mitä poliisi tuolle perheenäidille teki, niin kaiken logiikan mukaan sen selityksen pitää sitten löytyä juurikin tästä määräyksestä, eikös vaan?

Kyseinen määräys on salainen, eikä poliisi suostu luovuttamaan sitä minulle.

Eli siis poliisi rikkoo ihmisten perusoikeuksia (nauhoittaminen), tekee laittomia turvatarkastuksia ja takavarikoi laittomasti ihmisten omaisuutta, jne. ja perustelee tämän kaiken itse itselleen antamillaan määräyksillä. Määräyksillä, jotka kaiken lisäksi ovat vielä salaisia, joten kukaan ei voi tarkistella tai riitauttaa niitä mitenkään missään koskaan.

Tämäkö on teidän mielestänne oikeusvaltioperiaatteiden mukaista toimintaa? HÄH?

Mitäpä, jos poliisi päättää seuraavaksi perseraiskata tai vaikka teloittaa jonkun sellissään ja vetoaa senkin oikeutukseen itse itselleen tekemillään ohjeilla, joita et voi kiistää, etkä selvittää edes, koska ne ovat salaiseksi julistettuja? Mahdotontako? Ei suinkaan ole. Kaikkihan on mahdollista. Poliisi voi itse kirjoittaa itselleen määräyksiä ja julistaa ne salaisiksi, sekä sitten toimia noiden määräystensä mukaan jo nytkin.

Lampaat eivät tietenkään vieläkään näe tässä mitään ongelmaa tai väärää.

Jokainen selkopäinen ihminen toki tietää jo ennestäänkin: Älkää koskaan luottako viranomaisiin Suomessa.

24. syyskuuta 2018

Poliisi sikailee taas - kansallismielinen perheenäiti uhrina

Taas on poliisi sikailemassa, uhrina kansallismielinen perheenäiti. Perheenäiti äityi latelemaan neekerivitsejä ja kertomaan reaaliteettejä transuille sosiaalisessa mediassa, joten ajatusrikos on päässyt ilmeisesti tapahtumaan. Perheenäidin olisi ilmeisesti pitänyt vaikkapa ladella minulle tappouhkauksia, sehän kun ei ole poliisin mielestä rikos, eikä johda mihinkään toimiin viranomaisten osalta...toisin kuin neekerivitsit. Ei siinä vielä mitään, mutta koko toimitus asiasta oli taas taattua "viranomaislaatua", kuten aina Suomessa.



Alla tiivistettynä muutamia "hassuja" "sattumuksia" siitä, miten poliisi toimii tietenkin taas "oikein" ja "lain mukaan":
  • Poliisi vaati perheenäitiä poistamaan kirjoitukset netistä 14vrk kuluessa. Eikä suinkaan siksi, että tämä välttäisi syytteen, vaan siksi, että jos hän näin tekisi, hän de facto myöntäisi niiden olevan hänen kirjoittamiaan ja hänet voitaisiin helpommin tuomita!
  • Poliisi "ehdotti", että perheenäiti tekee ilmiannot ylläpidoille (Facebook, Twitter, VK), jos kyseessä on hänen nimillään tehty valeprofiili, jotta ko. profiilit suljettaisiin. Eikä suinkaan siksi, että hän saisi näin oikeutta, vaan siksi, että kun poliisi on näin nyt sanonut ja jos ko. profiileita ei suljeta, niin tämähän tietenkin sitten "todistaa", että kyseessä eivät ole valeprofiilit vaan hänen omat profiilinsa ja hänet voidaan helpommin tuomita!
  • Poliisi ajatti perheenäidin 30km päähän toiselle poliisiasemalle ja otatti hänestä DNA:t, kuvasi ylävartalon, otti sormenjäljet, pituuden, painon jne. kuin kyseessä olisi jokin suurrikollinen. Perheenäiti päätyi nyt ikiajoiksi poliisin rekisteriin, koska kirjoitti somessa. Miettikää oikeasti.
  • Poliisi teki laittoman henkilöntarkastuksen perheenäidille, paikalla oli vain yksi henkilö ja häneltä otettiin pois tavaroita, joita turvallisuustarkastuksessa ei saa ottaa pois (kuten puhelin, laukku, jne.). Turvallisuustarkastuksessa saa ottaa pois vain toisten vahingoittamiseen soveltuvat esineet kuten vasarat, puukot, kirveet, neulat, jne.
  • Poliisi eväsi perheenäidiltä kuulustelutodistajan. Syytä ei kerrottu. Lain mukaan kuulustelutodistaja voidaan "korvata" videoimalla kuulustelu, mutta laissa ei sanota, että se, että kuulustelu videoidaan, nimenomaisesti estäisi käyttämästä kuulustelutodistajaa. Ainakin minun käsittääkseni ko. laki tarkoittaa sitä, että jos jostain syystä kuulustelutodistaja estyy tai sellaista ei saada paikalle, niin on mahdollista nauhoittaa kuulustelu - ei siitä, että poliisi päättää nauhoitetaanko kuulustelu ja estää sen varjolla todistajan läsnäolon. Mitäpä poliisi olisi tehnyt, jos perheenäidillä olisikin ollut "kuulustelutodistajan" sijasta "tukihenkilö" tai "asianajaja" paikalla, olisiko näitäkin estetty tulemasta kuulusteluun ja sitenkin rikottu lakia?
  • Poliisi eväsi perheenäidin oman nauhoittamisen ja kuvaamisen täysin laittomasti. Tätä he perustelelivat hirveällä kasalla eri lakipykäliä, ohjeita ja päätöksiä, joissa ei yhdessäkään tosiasiallisesti laillisesti estetä nauhoittamista. Tästä aihepiiristä olen kirjoittanut omassa blogissani aiemmin, lukekaapa täältä perustelut sille, miksi poliisikuulustelunsa pitäisi lain mukaan saada kuvata. Ja miettikääpä sitä, että oikeuskanslerinvirasto myöntää, että  turvapaikanhakijakin saa omat kuulustelunsa tallentaa, mutta kansallismielinen ei saa.
  • Poliisi perusteli kuvaamiskieltoa ja muuta mm. päästään keksityillä lakipykälillä. Kyllä, poliisi vetosi mm. esitutkintalain 9. luvun 17§, jota ei ole olemassakaan. Ei ole, niin ei ole. Mutta olematonkin lakipykälä on peruste kieltää oman kuulustelunsa kuvaaminen ja muutenkin rikkoa kuulusteltavan oikeuksia Suomessa.
Ei tässä mitään. Jatkakaa lampaat vaan määkimistänne ja silmienne sulkemista siltä, että Suomesta on tullut täysin totalitaristinen valtio, joka vainoaa ihmisiä ja rikkoo heidän perusoikeuksiaan ja olemassa olevia lakejakin. Viranomaisiin ei voi Suomessa luottaa. Ei yhtään. Eikä kansa tule sitä vieläkään ymmärtämään. Ei ehkä koskaan.


PS. Tuossa vielä kuva lakipykälistä ja ohjeista, joilla poliisi perusteli sikailujaan. Hirveä litanja, jonka tarkoitus on ilmeisesti vain uuvuttaa tietoa ja oikeutta hakeva ihminen, koska nuo lakipykälät eivät mahdollista sitä, mitä poliisi tälle perheenäidille teki. Voit klikata kuvaa suuremmaksi jos et saa siitä selvää ja penkoa itse nuo lakipykälät ja ohjeet läpi. Jokainen selkopäinen tajuaa, että jos kuulustelunsa kuvaaminen olisi laissa kiellettyä, sitä ei tarvitsisi perustella tusinalla eri ohjeita ja pykäliä, vaan riittäisi täsmälleen yhden lain kohdan hakeminen ja siihen viittaaminen...

23. syyskuuta 2018

Valitukseni KKO:lle VKSV:n kostossa (rikokseen yllytys)

Sain siis aikoinaan käräjiltä tuomion, jonka mukaan talojen paloturvallisuusperusteista kirjoittaminen ja oikeusmurhatuomioista parodiointi = vastaanottokeskusten murhapolttoon yllyttämistä. Tein tästä mielipuolisesta oikeusmurhaamisesta (ja pikakäsittelystä) valituksen hovi"oikeuteen", joka antoi sille käsittelyluvan ja sittemmin hovi"oikeus" antoi tuomionsa, eli ns. "rikokseen yllyttämisessä".

Nyt tein asiasta valituslupahakemuksen ja valituksen korkeimpaan oikeuteen, jotka alla, vassokuu. Katsotaan, miten käy, vaikka tiedämme kyllä hyvin, miten tässäkin oikeusmurhassa käy...





KORKEIN OIKEUS                                                                                         VALITUSLUPAHAKEMUS

HAKIJA:
Markus Jansson

ASIA:
Pyydän valituslupaa asiassa R 17/932, Vaasan hovioikeuden 7.9.2018 antama tuomio 18/136863 "Julkinen kehottaminen rikokseen".

Pyydän oikeutta antamaan kappaleeni maksutta, kuten tähänkin asti olen viimeiset
muutamat vuodet saanut kaikissa jutuissani. Olen erittäin pienituloinen, vakavasti sairas
ja työkyvytön, kyseisen maksun periminen minulta on siten ilmeisen kohtuutonta
(Tuomioistuinlaki 11.12.2015/1455, 7§).

PERUSTEET:
Lain soveltamisen kannalta ja oikeuskäytännön yhtenäisyyden vuoksi asia on saatettava korkeimman oikeuden ratkaistavaksi. Annettu tuomio ja sen perusteet ovat normaalista selvästi poikkeavat alla kuvatuin osin.

1) Hovioikeuden tuomio rikkoo syyttömyysolettamaa (ks. hovioikeuden esittelijä Toni Värttön kannanotto), esittäen minut syylliseksi rikokseen sellaisella tavalla, jota syyttäjä ei ole mitenkään todistanut paikkaansa pitäväksi. Toisin sanoen, minua ei ole konkreettisesti osoitettu, eikä edes yritetty osoittaa syylliseksi siihen tekoon, josta langettava tuomio on kuitenkin annettu.

2) Hovioikeuden tuomio on perusteltu vastoin kyseisen lain hallituksen esityksen 6/1997 vp s. 110-111 vaatimuksia ko. rikoksen osalta (ks. hovioikeuden esittelijä Toni Värttön kannanotto). Toisin sanoen, tuomioni ei perustu lain henkeen ja tarkoitukseen, vaan on hovioikeuden oma, vastoin alkuperäistä lakia ja sen tulkintaa tehty, virheellinen tulkinta ko. laista.

3) Käräjäoikeuden ja sittemmin myös hovioikeuden tuomiossa on tehty perusteettomia, täysin todistamattomia ja falsifioimattomia oletuksia kirjoitukseni sisällöstä. Kyse on äärimmäisen pitkälle viedystä, mielestäni valheellisista tulkinnoista. Tuomio ei voi perustua oletuksiin, tulkintoihin ja perustelemattomiin väitteisiin vaan vain loogisesti perusteltuihin toteeksi osoitettuihin seikkoihin. Oikeuslaitoksen on toimittava oikeustieteen periaatteiden mukaisesti, eikä sen toiminta voi perustua todistamattomiin, puhumattakaan että falsifioimattomiin väitteisiin. Lisäksi kirjoittamiani tekstejä on tulkittava lainkäyttöperiaatteiden syyttömyysolettaman mukaisesti ja epäselvissä näyttöä koskevissa tapauksissa asia on ratkaistava syytetyn eduksi, eikä vahingoksi.

Markus Jansson
17.9.2018 RAUMA






KORKEIN OIKEUS                                                                                                            VALITUS

HAKIJA:
Markus Jansson

VAATIMUKSET:
Pyydän KKO:ta kumoamaan Vaasan hovioikeuden 7.9.2018 antaman tuomion 18/136863 "Julkinen kehottaminen rikokseen" (R 17/932) alla kerrotuin perustein.

Pyydän KKO:ta korvaamaan minulle valtion varoista päätöksen antamispäivästä lukien 30 vuorokauden sisällä laillisine korkoineen lähettäjätiedoissa mainitulle tilille asianajamiskulujani käräjäoikeuden osalta 200€ ja KKO osalta 88€, yhteensä 288€ (Oikeudenkäynnistä rikosasioissa annettu laki 11.7.1997/689, 9. luvun 1 a§).

Pyydän oikeutta antamaan kappaleeni maksutta, kuten tähänkin asti olen viimeiset
muutamat vuodet saanut kaikissa jutuissani. Olen erittäin pienituloinen, vakavasti sairas
ja työkyvytön, kyseisen maksun periminen minulta on siten ilmeisen kohtuutonta
(Tuomioistuinlaki 11.12.2015/1455, 7§).

PERUSTELU
(1.) Hovioikeuden tuomio rikkoo syyttömyysolettamaa (ks. hovioikeuden esittelijä Toni Värttön kannanotto), esittäen minut syylliseksi rikokseen sellaisella tavalla, jota syyttäjä ei ole mitenkään todistanut paikkaansa pitäväksi. Toisin sanoen, minua ei ole konkreettisesti osoitettu, eikä edes yritetty osoittaa syylliseksi siihen tekoon, josta langettava tuomio on kuitenkin annettu.

(2.) Hovioikeuden tuomio on myös perusteltu vastoin kyseisen lain hallituksen esityksen 6/1997 vp s. 110-111 vaatimuksia ko. rikoksen osalta (ks. hovioikeuden esittelijä Toni Värttön kannanotto). Toisin sanoen, tuomioni ei perustu lain henkeen ja tarkoitukseen, vaan on hovioikeuden täysin omaperäinen, vastoin alkuperäistä lakia ja sen tarkoitusta ja vakiintunutta tulkintaa tehty, virheellinen tulkinta ko. laista.

Hovioikeus perusteli sen, ettei yllä olevista seikoista muka tarvitsisi välittää mitään ja minut voitaisiin yhä tuomita langettavasti, pääsääntöisesti tällä:
"Kun kysymys on julkisesta kehotuksesta, ei voida kuitenkaan aina vaatia, että
näyttöä tällaisista konkreettisista valmistelutoimenpiteistä tai
suojautumistoimista esitetään. Ensisijaisesti arviointi perustuu esitettyyn
lausumaan sekä siihen liittyviin olosuhteisiin. Ei välttämättä ole mielekästä
esittää todistelua siitä, miten yleisö mahdollisesti on reagoinut tiettyyn
julkiseen lausumaan"

Yllä oleva lainaus hovioikeuden päätöksestä on hovioikeuden täysin oma ja oikeusperiaatteiden vastainen väite tuomiolle. Tämä väite ei myöskään perustu ennakkopäätöksiin tai hallituksen esitykseen ko. laista. Tämä väite ei kestä tieteellistä tarkastelua, koska se ei perustu tosiasioihin, eikä niistä tehtyihin loogisiin johtopäätöksiin, eikä se ole falsifioitavissa mitenkään. Hovioikeuden tuomion perustelu, kuten toki myös käräjäoikeudenkin tuomion perustelu, ei ole kestävällä pohjalla.

Hovioikeus katsoo oikeudekseen määritellä, että konkreettista todistetta "ei voida aina vaatia", vaan epäilty voidaan tuomita rikoksesta myös ilman konkreettista todistetta. Hovioikeus katsoo myös oikeudekseen määritellä, että (syyttäjällä) "ei välttämättä ole mielekästä esittää todistelua" syytettyä vastaan rikoksen osoittamiseksi. Hovioikeus katsoo oikeudekseen julistaa, että "lausumaan ja siihen liittyviin olosuhteisiin" vedoten voidaan ihminen tuomita ilman konkreettista rikoksen vaatimia todisteita ja todistelua.

Ilmeisesti ihminen voidaan jatkossa tuomita myös murhasta, vaikka ei ole osoittaa, että murhaa olisi tapahtunut, rikoksen tekovälinettä ei ole ja todistajia tapahtumalle ei ole. Riittää, että hovioikeus katsoo jonkin lausuman olevan sen sisältöinen ja sellaisessa olosuhteessa esitetty, että se "osoittaa" murhan tapahtuneen. Eihän voida aina vaatia, että näyttöä olisi tai että edes ulkopuolinen taho todistaisi asian olevan jotakin? Tämä on täysin kestämätön ja oikeusvaltioperiaatteiden vastainen toimintamenettely ja peruste tuomiolle.

Minulla ei niin ikään ole käänteistä todistustaakkaa, eikä minun tarvitse todistaa, mikä on ollut rikosilmoituksen tehneen henkilön motiivi rikosilmoituksensa tekemiseen. Syyttäjän olisi pitänyt todistaa, että motiivina oli aidosti pelko tai huoli siitä, että joku tekee ko. rikoksen kirjoitukseni perusteella, tai että jossain jokin taho on ryhtynyt johonkin toimiin kirjoitukseni johdosta, tai edes joku jossain olisi huolestunut kirjoituksestani. Tätä ei ole esitetty ja koko rikosilmoituksen tekijää ei ole missään vaiheessa edes kuultu asiasta. Tämän vuoksi on tulkittava syytetyn kannalta laventavasti, että motiivina on ollut jokin muu seikka, esimerkiksi minuun kohdistuva julkinen vainoaminen ja näin ollen lain mukainen määritelmä rikoksen ehtojen täyttymiselle ei täyty (ks. esittelijä Värttön kannanotto) ja tuomio pitää kumota.


(3.) Käräjäoikeuden ja sittemmin myös hovioikeuden tuomiossa on tehty perusteettomia, täysin todistamattomia ja falsifioimattomia oletuksia kirjoitukseni sisällöstä. Kyse on äärimmäisen pitkälle viedystä, mielestäni valheellisista tulkinnoista. Tuomio ei voi perustua oletuksiin, tulkintoihin ja perustelemattomiin väitteisiin ja kirjoittamiani tekstejä on tulkittava lainkäyttöperiaatteiden syyttömyysolettaman mukaisesti ja epäselvissä näyttöä koskevissa tapauksissa asia on ratkaistava syytetyn eduksi, eikä vahingoksi.

Esitin alla olevat jo perusteena vastineessani käräjäoikeuteen ja ne ovat yhä nähdäkseni validit perusteet siihen, miten käräjäoikeus ja sittemmin myöskin hovioikeus tulkitsi asioita virheellisesti:

"..on neuvottu yksityiskohtaisesti kuinka talon polttaminen parhaiten onnistuu"
Ei merkitse mitään, ei ole rikos, vaan yleisesti tiedossa oleva tosiasia. Vrt. "Jos
demlaludetta ampuu haulikolla lähietäisyydeltä, sen lemuavia saastaisia kappaleita lentää pitkin seiniä" tai "Ylinopeutta voi ajaa laittamalla autosta isomman vaihteen silmään ja painamalla kaasupoljinta.". - onko tuonkin sanominen julkisesti rikos? Oikeasti?

"Kirjoituksessa vastaanottokeskuksen polttamisen yrittämiseen on suhtauduttu hyväksyvästi ja suorastaan ihailevasti."
Perustelematon väite, tyhjänpäiväinen oletus syyttäjän ja oikeuden taholta. Näinkö huteralla tolalla Suomen oikeuslaitos on, että perusteeton oletus aikaansaa tuomion? Kyseessä on myös epätieteellinen väite, koska se on falsifioimaton. "...tieteellisiä ovat vain sellaiset väitteet, jotka on periaatteessa mahdollista osoittaa vääriksi jollain havainnoilla ". Tätä käräjäoikeuden väitettä ei ole mahdollista osoittaa mitenkään vääräksi millään havainnolla. Miten oikeus voi perustella tuomionsa epätieteellisesti?

"Kirjoituksessa sanamuodossa ei suoraan käsketä tai kehoiteta polttamaan
vastaanottokeskusta, vaan käytetään ilmaisua "Jos aiotte"."
Aivan. Joten mikä on rikos? Jossittelu? "Jos aiotte", kuten käräjäoikeudelle
lähettämässäni vastineessa totean, edellyttää aikomuksen olevan jo olemassa.
Aikomusta, joka on jo olemassa, ei voi "yllyttää". Käräjäoikeus ei ymmärrä suomea.

"50 litraa bensaa"
Puhdas heitto, piruilu demlamaisen oikeusjärjestelmämme mielipuolisista tuomioista, kun kerran puolikkaan lasolipullon heittämisestäkin saa samanlaisen tuomion. Nimenomaan viittaus tuohon puolikkaaseen lasolipulloon ja siitä saatavaan tuomioon on tässä se koko lausahduksen ja jutun ydin ja vertailukohta 50 litraan bensiiniä tulee juuri siitä, että sama tuomio tulee, on kyseessä sitten puolikas pullo lasolia tai 50 litraa bensiiniä.

"Kirjoituksen julkaisemisen aikoihin vastaanottokeskuksiin oli kohdistettu rikoksia…"
Perustelematon väite, tyhjänpäiväinen oletus, valhe suorastaan. Mitä uhkauksia? Ovatko ne seurausta minun kirjoituksestani? Onko osoittaa yhtään tapausta, että joku olisi minun kirjoitukseni toimesta ryhtynyt toimiin tai ollut oikeasti aikeissa ryhtyä toimiin vastaanottokeskuksia polttelemaan? Ei ole. JK: Matujen itse tekemät rikokset vastaanottokeskuksia kohtaan eivät kelpaa perusteluiksi.

"...yhteiskunnallinen ilmapiiri oli aiheeseen liittyen jännittynyt ja kärjistynyt."
Ymmärtääköhän käräjä/hovioikeus, millä tapaa tämmöinen oikeusmurhatuomio
"jännittää ja kärjistää" ilmapiiriä oikeuslaitosta kohtaan? Mitäpä, jos joku joku nyt
aikoo (huomatkaa sanamuoto) polttaa jonkun käräjäoikeuden tai hovioikeuden, tai siellä toimivan henkilön tästä hyvästä? Syyllistyykö käräjäoikeus nyt itse rikokseen? Kyseessä on myös epätieteellinen väite, koska se on falsifioimaton. "...tieteellisiä ovat vain sellaiset väitteet, jotka on periaatteessa mahdollista osoittaa vääriksi jollain havainnoilla ". Tätä käräjäoikeuden väitettä ei ole mahdollista osoittaa mitenkään vääräksi millään havainnolla. Miten oikeus voi perustella tuomionsa epätieteellisesti?

"...yksityiskohtaisesti neuvotaan tehokas tapa saada vastaanottokeskus syttymään."
Väärin, valhe. En ole "neuvonut" vastaanottokeskuksien polttoon, vaan yleisesti
ottaen talojen polttoon. Ja "neuvoa" on väärä termi, kyse on julkisesti ja yleisesti
tiedossa olevien asioiden kertomisesta ääneen, vrt. "Jos demlaludetta ampuu
haulikolla lähietäisyydeltä, sen lemuavia saastaisia kappaleita lentää pitkin seiniä" tai "Ylinopeutta voi ajaa laittamalla autosta isomman vaihteen silmään ja painamalla kaasupoljinta.".

"...ollut omiaan lisäämään riskiä…"
Täysin tyhjänpäiväistä, perusteetonta oletusta. Kyseessä on myös epätieteellinen väite, koska se on falsifioimaton. "...tieteellisiä ovat vain sellaiset väitteet, jotka on periaatteessa mahdollista osoittaa vääriksi jollain havainnoilla ". Tätä käräjäoikeuden väitettä ei ole mahdollista osoittaa mitenkään vääräksi millään havainnolla. Miten oikeus voi perustella tuomionsa epätieteellisesti?

"Vaikka kirjoituksen sanamuodossa ei suoraan kehoiteta vastaanottokeskuksen
polttamiseen, on kirjoitus kuitenkin asiayhteys, sävy ja kokonaisuus huomioon
ottaen sellainen, että se rikoslain 17 luvun 1 §:n tarkoittamalla tavalla houkuttelee rikoksen tekemiseen."
Täysin tyhjänpäiväistä, perusteetonta oletusta. Kyseessä on myös epätieteellinen väite, koska se on falsifioimaton. "...tieteellisiä ovat vain sellaiset väitteet, jotka on periaatteessa mahdollista osoittaa vääriksi jollain havainnoilla ". Tätä käräjäoikeuden väitettä ei ole mahdollista osoittaa mitenkään vääräksi millään havainnolla. Miten oikeus voi perustella tuomionsa epätieteellisesti?

"Kirjoitus on myös ollut omiaan herättämään pelkoa ja levottomuutta eli kirjoitus on vaarantanut yleistä järjestystä ja turvallisuutta."
Ketkä ovat pelänneet tai tulleet levottomiksi kirjoitukseni johdosta? Kun puhutaan yleisestä järjestyksestä ja turvallisuudesta, olettaisin, että pitäisi osoittaa suuri joukko ihmisiä, jotka voivat perustellusti kertoa, miten he ovat pelänneet tai tulleet levottomiksi juuri tästä nimenomaisesta kirjoituksesta. Yksittäinen henkilö tai edes pieni ryhmä ei kelpaa. Tälläistä ryhmää ei ole esittää, joten väite on perusteeton. Mikä tahansa televisiouutinen voi ja herättääkin pelkoa ja levottomuutta ihmisissä. Onko Yleisradion, MTV:n, jne. toimittajia syytetty rikokseen yllyttämisestä, koska he ovat aiheuttaneet tosiasioiden julkisella kertomisella yleisössä pelkoa ja levottomuutta, eli siis vaarantaneet yleistä järjestystä ja turvallisuutta? Ei ole. Joten miksi minut on asiasta tuomittu? Koko väite on muutenkin täysin tyhjänpäiväistä, perusteetonta oletusta. Kyseessä on myös epätieteellinen väite, koska se on falsifioimaton. "...tieteellisiä ovat vain sellaiset väitteet, jotka on periaatteessa mahdollista osoittaa vääriksi jollain havainnoilla ". Tätä käräjäoikeuden väitettä ei ole mahdollista osoittaa mitenkään vääräksi millään havainnolla. Miten oikeus voi perustella tuomionsa epätieteellisesti?

Yhtenä perusteena tuomiolle on siis todellakin käytetty sitä, että suhtauduin "ihailevasti" kyseiseen puolikkaan Lasol-pullon heittoon johonkin vastaanottokeskukseen. Käyttämäni lause oli:"Ihailtava ja kunnioitusta herättävä yritys, mutta" joka on sarkasmia ja nimenomaan vittuilua kyseisestä tökeröstä sähellyksestä, ei suinkaan sen kehumista tai ihailemista. Miksi ihailisin tai kehuisin tekoa, jota samassa kirjoituksessa haukun tehottomaksi, huonoksi ja totean, ettei tuollaisella tempulla mitään taloa voi saada poltettua lainkaan (joka oikeuden mukaan oli kuitenkin se, mitä hain takaa)? Täysin epäloogista. Sinällään se, mitä mieltä minä olen jostain tapahtuneesta asiasta, ei kyllä liity mitenkään siihen, olenko yllyttänyt jotakin tekemään jotain vai en, joten en ymmärrä, miksi oikeus edes toi tätä asiaa esille tuomiossaan?

Käräjäoikeus ja hovioikeus eivät halua myöntää kirjoitustani siksi, mikä se oli: Sarkastista pilkkaa oikeuslaitostamme ja erilaisia tuhopolttoja kohtaan, joissa kantaväestöön kuuluva oikeusmurhataan puolikkaasta Lasol-pullosta, mutta koko vastaanottokeskuksen polttamista yrittänyt ulkomaalainen ei saa teostaan mitään rangaistusta. Kirjoituksessani tuon nimenomaan esille, että tehty tuhopolttoyritys ei luonut mitään todellista vaaraa kyseiselle vastaanottokeskukselle, vaan jos joku, kyseisessä tapauksessa ollut henkilö esimerkiksi, oikeasti haluaisi jonkin talon polttaa (en edelleenkään maininnut vastaanottokeskuksen polttamisesta mitään, vaikka oikeus niin valehteleekin minun sanoneen), puolikas Lasol-pullo ulko-oveen ei sitä tee, vaan tuli pitää saada tarttumaan esimerkiksi talon kattorakenteisiin tms. muuhun paloturvallisesti vaaralliseen paikkaan. Vertaus oli olennainen, jotta lukija ymmärtäisi, mikä ero on heittää puolikas Lasol-pullo oveen tai viedä 50 litraa bensiiniä talon ullakolle ja sytyttää se palamaan. Ja jotta lukija ymmärtäisi, että oikeusmurhien vuoksi on tuomion kannalta ilmeisesti samantekevää, heittääkö puolikkaan Lasol-pullon oveen vai viekö 50 litraa bensiiniä ullakolle, koska tuomiohan on samaa luokkaa molemmissa tapauksissa (ainakin jos tekijänä on kantaväestön edustaja).

Joka vuosi liikenne vaatii lukuisia kuolenuhreja ja usein syynä on ylinopeus. En kuitenkaan ilmeisesti syyllisty rikokseen, jos "opastan miten voi ajaa ylinopeutta", eli kerron, että laittamalla isomman vaihteen silmään ja painamalla kaasua voi autolla päästä vaikkapa 130km/h, jos ylinopeutta haluaa jostain syystä ajaa. Jostain syystä tämä ei ole rikokseen yllyttämistä, vaikka yllä olevilla perusteilla tulkittuna sen pitäisi sitä olla, koska kyllähän on "olemassa ilmeinen vaara, että joku jossain jo ennestään liikenteessä törttöilevä innostuu kokeilemaan neuvoani ja syyllistyy siten ylinopeuteen ja liikenteen vaarantamiseen, mahdollisesti seurauksena ollessa jopa kuolonuhreja." Joka vuosi huumeet vaativat lukuisia kuolenuhreja. En kuitenkaan ilmeisesti syyllisty rikokseen, jos "opastan miten voi käyttää huumeita", eli kerron, että laittamalla kannabissätkän huuliensa väliin, sytyttämällä sen ja imemällä siitä henkosia saa huumausainetta kehoonsa, jos jostain syystä haluaa kannabista käyttää. En myöskään ilmeisesti syyllisty rikokseen, jos kerron, että heroiinin voi sulattaa vedellä lusikassa pienen liekin päällä ja vetää sen neulalla ruiskuun ja edelleen ruiskusta ruiskuttaa suoneen, jos jostain syystä heroiinia haluaa käyttää. Kuitenkin, jos sarkastisesti kerron, miten talon voi sytyttää tehokkaasti palamaan ja vittuilen puolikkaan Lasol-pullon talon oveen heittäneille, se on muka muitta mutkitta rikokseen yllyttämistä.

Markus Jansson
17.9.2018 RAUMA

18. syyskuuta 2018

Mitä voimme oppia tapaus Anneli Auerista?

Olen lukenut tässä vuosien saatossa runsaasti Auerin juttua käsitteleviä kirjoituksia, yhden kirjan ja katsonut parikin dokumenttia. Loppupelissä on alkanut jo vähän puuduttamaan, koska sama perusteema nousee aina vain uudelleen ja uudelleen esille. Mitä enemmän lukee, sitä enemmän alkaa nähdä, että Auerin tapauksessa on hyvin vähän tekemistä murhan ja seksirikosten kanssa, mutta sitäkin enemmän tekemistä viranomaisten ja oikeuslaitoksen hulluuden ja "maan tavan" kanssa. Tarkoitan tällä suoraan sanottuna sitä, että Auer on kyllä syytön molempiin rikoksiin, mutta se on vain pieni sivujuoni koko jutussa.

Mitä olen oppinut? En hirveästi uutta, sen sijaan jo tietämäni asioiden ymmärtäminen on kyllä syventynyt. Lässyttämättä sen enempää, pitkä luettelo siitä, miten kuviot Suomessa menevät viranomaisjutuissa:
  1. Viranomainen on Suomessa yleensä täysin leväperäinen, laiskottelee ja hutiloi. Harvaa viranomaista edes kiinnostaa tehdä työnsä hyvin ja miksi kiinnostaisikaan, kun palkka on hyvä ja työ taattu loppuiäksi perseilyistä huolimatta.
  2. Viranomainen valehtelee, vääristelee ja huijaa, sekä lavastaa mielensä mukaan etenkin silloin, kun voi jotenkin hyötyä jotain siitä (vaikka vain välttää epämieluisa lopputulos). Moraalia ei ole lainkaan. Ei lainkaan.
  3. Kaikissa toimissa ja jutuissa esitetään aina ja kaikkialla, että viranomainen on täysin erehtymätön ja lahjomaton, täydellinen. Tätä ei voi milloinkaan kyseenalaistaa millään muotoa tai joudut silmittömän viranomaisten yleishyökkäyksen kohteeksi, koska syyllistyt pyhäinhäväistykseen.
  4. Viranomainen peittelee toisten viranomaisten kaikkea "ikävää" toimintaa käytännössä poikkeuksetta. Ja jos jää siitä kiinni, joku toinen viranomainen peittelee kyllä sitten sitäkin.
  5. Vaikka oikeus ei aina tuomitsekaan syyttäjän ja poliisin vaatimusten mukaan (yleensä tuomitsee), niin tämä ei tarkoita, että syyttäjän ja poliisin virheet ja valheet myönnettäisiin. Ei suinkaan. Asia esitetään vain niin, että syyttäjä ja poliisi on ollut oikeassa mutta oikeuskin on ollut oikeassa, vaikka nämä kaksi ovat siis tietenkin keskenään täysin ristiriitaisia faktoja. Yleensä tämä sitten peitellään hienosti jonkin "no ei se näyttö riittänyt tuomioon" jargonin taakse, jotta esimerkiksi poliisin törkytemput eivät paljastuisi ihan niin selvästi.
  6. Oikeusmurhia tapahtuu liukuhihnalla Suomessa. Yleisin oikeusmurha alkaa "oikeus katsoo toteen näytetyksi" fraasilla, jolla voidaan mikä tahansa oikeuden tuomion kannalta epämieluisa fakta kutistaa ikäänkuin merkityksettömäksi sivuseikaksi. Oikeusvaltioissahan asia menee niin, että jos löytyy faktoja syyttömyyden tueksi niin henkilöä ei syylliseksi tuomita.
  7. Huuhaa ja pseudotiede jyrää, tieteellinen ja skeptinen ajattelu on täysin tuntematon käsite. Poliisien ja lasujen mutu ja "arkijärki" muuttuu kivenkovaksi faktaksi aina kun tilanne sitä vaatii. Tosiasioilla ei ole loppujen lopuksi mitään merkitystä, jos niillä ei haluta olevan merkitystä. Toki jos ne tukevat viranomaisten linjaa, niihin voidaan vedota jos se katsotaan tarpeelliseksi.
  8. Viranomainen turvautuu myös "kuoliaaksi vaikenemiseen" erittäin usein. Eli mikä tahansa esitetty asia vain yksinkertaisesti jätetään huomioimatta, ikäänkuin leikitään, ettei sitä olisi koskaan esitettykään. Siihen ei vaan vastata, niin ei vastata, niin ei vastata yhtään mitään. Tämähän on tietenkin täysin laitonta ja ilmeisen läpinäkyvää kusetusta, mutta siitä huolimatta sitä käytetään säännöllisesti.
  9. Viranomainen tietää, että tyhmä lammaskansa luottaa siihen. Tätä luottamusta käytetään hyväksi kaikin mahdollisin tavoin kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Älä koskaan luota viranomaiseen.
  10. Suurinosa kansasta ei välitä nostaa meteliä kokemistaan vääryyksistä ja sisimmässään tietää, ettei häntä edes uskota, jos hän avaa suunsa. Tämä kollektiivinen suukapula tekee viranomaisten toiminnan entistä helpommaksi, koska ei ole pelkoa, että viranomainen joutuisi koskaan oikeaan, massiiviseen palaute- ja valitusryöpytyksen kohteeksi ja olisi pakotettu muuttamaan toimintaansa mihinkään suuntaan. Yksittäiset valittajat ja palautteet on helppo sivuuttaa tai käyttää riittävästi virka-aikaa niiden "käsittelemiseen".
  11. Viranomaisilla on koko työviikko aikaa kusettaa, lusmuta ja hutiloida. He tekevät sitä työkseen. Sen sijaan uhrien pitää puolustaa itseään omilla rahoillaan, omalla ajallaan ja omalla tietotaidollaan. Jokainen ymmärtää, miten epäreilu asetelma tämä on ja mihin se väistämättä tuppaa johtamaan.
  12. Viranomaisilla ei ole koskaan mitään vastuuta mistään tekemästään. Ei koskaan. Ei mistään. Eli vaikka joku joskus saisikin oikeutta viranomaisia vastaan, entä sitten? Ei viranomaismielipuolisuus siihen lopu, ei sen tekijä saa oikeasti rangaistusta teoistaan, eikä uhri oikeasti asianmukaisia korvauksia. Eli mielipuolisuus voi jatkua jatkossakin, kuten ennenkin.
  13. Kenenkään ihmisen elämä, ura, vapaus, omaisuus tai mikään muukaan seikka ei merkitse mitään viranomaisten auktoriteetin ja "pyhyyden" rinnalla. Kuka tahansa voidaan esimerkiksi oikeusmurhata vaikka miten törkeästi, jos sen vaihtoehtona olisi vaikka joutua myöntämään viranomaisten toimineen väärin. Esimerkiksi Anneli Auerin ja hänen lastensa elämä ei merkitse yhtään mitään viranomaisille sen rinnalla, ettei viranomainen vaan joudu huonoon valoon / vielä huonompaan valoon.
  14. Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta (eikä toki riippumattomia tuomioistuimia muutenkaan), eikä perinnettä kansalaisjärjestöjen tai median toimesta pistää viranomaisia kuriin ja puolustaa ihmisten oikeuksia. Pieni ihminen on täysin yksin koko massiivista viranomaiskoneistoa vastaan.
  15. Kyseessä on oravanpyörä, josta ei ole mitään helppoa ulospääsyä. Asiat eivät ole muuttumassa paremmaksi, eikä niitä voida muuttaa paremmaksi ilman suoraan sanottuna sisällissotaa ja massiivista viranomaiskoneiston uunitusta. Jota ei tule, koska ks. kaikki edelliset pointit.


En lähde selittelemään faktoja Auerin tapauksesta, ne ovat helposti löydettävissä esimerkiksi kaikista näistä lähteistä Mikko Niskasaaren blogista:
- Auer-syyttäjille nauravat naurismaan aidatkin
- Auer-fiasko pahenee: aika puuttua valtionsyyttäjien rikoksiin
Ulvilan surman tutkimattomat tiet
Tapaus Anneli Auer: salaisuudet vuotivat julki
- Auerin seksirikosjutun hatarat perusteet
Näin syntyivät Auerin lasten videoinnit
- Poliisi keksi Ulvilan uudet todisteet
- Valtionsyyttäjä Jorma Äijälä ajaa terrorilla Auer-tuomiota
- Auer-käräjien yhteenvetoa
- Auerin seksuaalirikostuomio on purettava
- Anneli Auer ja katkerat toimittajat
Tapaus Auer: KKO hyväksyy voodoon tieteeksi
Elokuva kysyy ikäviä Ulvilan surmasta

Asiaan liittyen kannattaa katsoa myös tämä video:
- Dokumenttiprojekti Ulvilan murhamysteeri

Sekä lukea tämä kirja:
- Ulvilan surma: Miksi Anneli Auer on syytön

10. syyskuuta 2018

Onnea Ruotsi!

Onneksi olkoon Ruotsi vaalituloksen johdosta! Pitäkää hauskaa swedistanissanne! Suomi seuraa kohta "onneksi" perässä, koska lampaat nukkuvat täälläkin.