31. joulukuuta 2008

Paikallinen mafia muisti minua

Suomen valtion verovirasto muisti minua tänään, lähettämällä minulle ensi vuoden verokorttini. On hupaisaa katsoa, että vaikka verotus muka kevenee, niin ainakin minun veroprosenttini senkun nousee. 2007:stä se nousi 2% vuoteen 2008 ja 2008:sta se nousi 0,5% vuoteen 2009.

Missäs helvetissä ne veronkevennykset muka luuraavat?

Pitää myöntää, että ensiasunnon korkovähennyksen poistuminen ja asuntovelan lyhentyminen, sekä toiseen kuntaan muuttaminen ovat nostaneet veroprosenttia. On se tavallaan hauskaa huomata, että valtio siis kannustaa ottamaan helvetisti asuntovelkaa ja pysymään poissa korkean kunnallisveron kunnista, eli välttämään työn perässä muuttamista! Se siitä kansalaisten järkevästä ja tasavertaisesta kohtelusta siis. Kaiken tämän valtio tekee siis muiden ihmisten rahoilla. Nyt minäkin rahoitan muiden ihmisten asuntovelkoja mm. tuon korkovähennyksen muodossa.

Välillä tuntuu siltä, että on hullua tehdä töitä tässä maassa, kun verotus vie helvetisti tuloja. Olisi ehkä vain parempi lopettaa työnteko kokonaan ja ryhtyä työttömäksi ja asumaan jossain kunnan vuokrakasarmissa. Kun palkasta lähtee reilusti yli neljäsosa valtiolle, ilman että mitään järkevää saa vastineeksi, tuntee ihan syystäkin itsensä petetyksi ja ryöstetyksi.

Kun vielä muistaa, että bensan hinnasta 3/4 on veroja, sekä kaupan tuotteissa on arvonlisäveroa, on pääomaveroa, autoveroa, auton käyttömaksua sun muuta, niin...puhumattakaan inflaatiosta, joka parasiitin lailla syö joka vuosi ostovoimaani enemmän kuin mitä palkat nousevat, niin...tai kun pitää mielessä, mihin kaikkeen ihanuuteen verovarojani käytetään, niin...

Nyt vituttaa helvetisti.

Valitettavasti minun ammatissani veronkierto on miltei mahdotonta. Täytyy tehdä pimeitä töitä sitten vaan siinä sivussa.

Miehet - 2. luokan kansalaiset

Olen kirjoittanut blogissani useasti aikaisemminkin tasa-arvosta. Jokainen voi sieltä kaivaa asiat ja lähteet jne. Keskityn nyt vain pohtimaan, miksi miestä ei arvosteta nyky-yhteiskunnassa.

Miehen keho laitetaan pakkotyöhön armeijaan ja sodassa rintamalle ruhjottavaksi ja tapettavaksi, eikä kukaan pidä tätä minään tasa-arvoasiana. Ajatellaan, että se on miehen osa, tulla ruhjotuksi, silvotuksi ja tapetuksi. Parempi, että mies kuolee kuin nainen - miksi ihmeessä muka, jos meillä on kerran tasa-arvo? On turha selitellä mitään biologisia lisääntymisjuttuja siitä, että yksi mies voi saattaa raskaaksi vaikka tuhansia naisia, koska nykyisen liikakansoituksen aikana tällä ei ole mitään merkitystä.

Mikäli mies joutuu tappeluun ja saa turpaansa itseään vahvemmalta, eihän se ole mitään. Nahistelua vaan, mitäs sellaisesta, turpavärkkinsä kappaleiksi ja hampaansa irti saanut, sairaalaan päätyvä osapuoli on vaan luuseri, joka sietikin saada opetuksen. Jos nainen saa turpaansa itseään vahvemmalta, on paikalla jo kohtapian vähintään SPR:n kriisipsykologi ja puoli ystäväpiiriä kauhistelemassa naisen rytäkässä katkennutta kynttä ja rikki mennyttä jakkua. Jos iso mies lyö pientä miestä, mokoma ansaitsi sen, mutta jos pienikin mies lyö isoa naista, kyseessä on hirveä naistenhakkaaja ja luuseri. Miksi näin? Miksei ole aina häpeällistä ja väärin lyödä heikompiaan (tai ylipäätään käydä jonkun kimppuun)?

Miehen sukuelimiä voidaan silpoa nykyään täysin laillisesti Suomessa. Naisen sukuelinten silpominen, edes ns. kevyen ympärileikkauksen muodossa, on toisaalta hirveänkamalan kauhea ja brutaali toimenpide, jota vastaan on valjastettu jo jos jonkinmoista sossutanttaa ja projektia. Terveydellisesti katsottuna eroja ei näillä kahdella muodolla oikeastaan juurikaan ole. Jos joku ehdottaisi muuten naisten rintojen pakkopoistoa rintasyövän ehkäisemiseksi, häntä pidettäisiin hulluna, mutta kas kummaa, miesten ympärileikkauksen olemattomista terveyshyödyistä jaksetaan aina hokea. No, terveyshyödyt tai haitat eivät nyt edes ole olennaista. Olennaista on, että miesten fyysistä koskemattomuutta ei arvosteta, mutta naisten arvostetaan.

Näin paljon miehen fyysistä koskemattomuutta ja kehoa arvostetaan yhteiskunnassamme. Miehen fyysinen koskemattomuus ja kehon suoja on, kuten jo edellä todetut esimerkit kertovat, erittäin heikolla kantimilla. Yhteiskunta ei suojele sitä, eivätkä ihmiset välitä siitä, kun verrataan sitä naisten vastaavaan suojaan.

Miehet tekevät myös vaarallisempia töitä kuin naiset ja heille sattuu selvästi enemmän ja vakavampia työtapaturmia kuin naisille. Tämä ei yhteiskunnan mielestä ole ongelma, koska miehethän vapaaehtoisesti valitsevat ammattinsa - mutta miksi sitten yhteiskunnan mielestä se on ongelma, että naiset valitsevat vapaaehtoisesti miehiä huonompipalkkaisemmat ammatit? Minäpä kerron: Asia ei liity varsinaisesti vapaaehtoisuuteen, vaan siihen, että miehillä ei ole niin väliä.

Siinä missä rintasyöpiä seulotaan ja naisten terveyttä hoidetaan pitkään ja hartaasti ja kalliilla, miesten eturauhassyöpäseulonnat, lihavuus, kolesterolit ja muut ovat mitä ovat...mielenterveys- ja päihdeongelmista nyt puhumattakaan. Alitajuisestikin ajatellaan, että kyllä mies nyt vähän kipua ja kärsimystä kestää (ja hei, nainenhan synnyttää prkl). Tosimies onkin jo lapsesta saakka peloteltu niin, ettei hän viitsi lääkäriin edes helpolla mennä, vaikka tarvetta olisikin. Sairaspoissaoloissakin työpaikoilta naiset johtavat miehiä, naiset saavat tavallaan sairastaa. Miehen terveyttä ei arvosteta.

Voisin jatkaa listaa vaikka miten pitkälle kertomalla vaikkapa perheväkivaltajutuista, joissa mies automaattisesti syyllistetään vaikka faktat puhuvat aivan muuta. Voisin kertoa huoltajuusjutuista, oikeuden jakamista tuomioista tai mistä vaan. En viitsi, lukekaa ne aikaisemmista blogikirjoituksistani.

Miksi näin on? Miksi miehiä ei arvosteta?

Periaatteena on, että syntipukki ja sylkykuppi pitää yhteiskunnassa olla ja toisaalta pitää tuhota kaikki, mikä uhkaa omien etuuksien saamista. Ainoa poliittisesti korrekti kohde hyökkäykselle ja syntipukiksi on mies. Valkoihoinen heteromies nimenomaan. Siksi miehen kimppuun käydään ja hänet pyritään alistamaan miehestä kahlituksi lypsylehmäksi. Sellaiseksi, joka kiltisti tekee raskaat työt ja maksaa raskaat verot, jotta muut voisivat pitää hauskaa.

Mies ei kuitenkaan ole tyhmä. Mies ei tähän peliin välttämättä suostuisi. Siksi häntä pitää lyödä, alistaa, syyllistää, jotta hän ei uskalla nousta vastarintaan. Jotta hän suorastaan pyytää, että saisi ruoskia itseään ja rahoittaa ja ylläpitää muita. Tässä feministit ja kaikkien puolueiden demarit ovatkin hyvin onnistuneet.

Uskoisin, että nykyinen maahanmuuttopolitiikkakin on tavallaan kytköksissä miehen alistamiseen ja naisten ja vähemmistöjen vallan pönkittämiseen. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, koska eihän raiskaajien jatkuva maahantuonti nyt sinällään naisten asemaa paranna, kuten ei Suomen islamisaatiokaan. Mutta kun nämä samat tahot eivät oikeasti edes halua parantaa naisten asemaa. He haluavat vain lyödä miestä ja saada hyötyä miehistä, sekä pönkittää omaa valtaansa. Mitä enemmän miestä saadaan lyötyä ja mitä enemmän hän kokee oman tilanteensa heikoksi ja jopa, että hän itse siihen syyllinen, sitä parempi feministeille. Sitä helpommin kahlittavan lypsylehmän he ovat saaneet itselleen.

Kun maahan tuodaan loisivia tyhjäntoimittajia miesten elätettäväksi, se syö miestä sisältäpäin. Kun nämä maahanmuuttajat ovat lisäksi itse miehiä ja raiskaavat ja kilpailevat paikallisesta naispopulaatiosta, se syö miestä sisältäpäin. Kun valkoihoisen heteromiehen asema heikkenee vähemmistöjen lisääntyessä ja heidän koskemattomuutensa kasvaessa, sen vaikeampi miehen on olla ja vastustaa. Mitä enemmän miestä saadaan lyötyä ja syyllistettyä, sekä mitä enemmän höpistyä ja tehtyä kaikkea tyhmää "tasa-arvon" nimissä, sitä enemmän punavihreät femakot saavat taas kannatusta vaaleissa, kun kerran "tuovat tärkeää asiaa esille" ja "edustavat pehmeitä arvoja".

En väitä, että kyseessä olisi jokin laaja salaliitto, jonka päämääränä on juurikin miesten alistaminen. Kyseessä on enemmänkin alitajuinen ajatus, jonka femakot ovat saaneet iskostettua tajuntaamme ja joka palvelee heitä oikein hyvin. Se ajatus on, ettei miehellä ole niin väliä. Miestä saa ryöstää, hänen kehonsa koskemattomuutta loukata ja häntä saa syyllistää ihan kaikesta ja se on ookoo. Tästä yleisestä, alitajuisesta ajatusmallista seuraa se, että miehet alistuvat itsekin ja hyväksyvät kaiken tämän.

Niin kauan, kuin ihmiset eivät edes tajua, millainen sukupuolisen tasa-arvon loukkaus miesten pakollinen asevelvollisuus on, ei ole pienintäkään toivoa, että he tajuaisivat kokonaiskuvaa. Sitä, miten laaja-alaisesti ja kattavasti miehiä syyllistetään, alistetaan, halveksutaan ja miten paljon heillä maksatetaan laskuja, jotka eivät todellakaan heille maksettavaksi kuulu.

Ja miksi? Jotta olisi hyvä sylkykuppi ja maksumies kaikelle, sekä jokin keppihevonen, jolla voidaan pönkittää tämän punavihreän feminismin valtaa ja kykyä pysyä vallassa...jokin agenda, jokin juttu, jokin asia, johon voidaan keskittyä ja johon on poliittisesti epäkorrektia sanoa mitään vastaan.

Jos miehet saisivat päättää 100% asioista, miten muuten veikkaatte, että kävisi kierrätyksen, ydinvoiman vastustuksen, kasvisruokailun, luomuhörhöilyn, uskomuslääkinnän, maahanmuuttopolitiikan, naistutkimuksen ja kaiken muun typerän hömpän? Aivan. Kumman sukupuolen edustajia jäisi silloin enemmän työttömäksi ja kumman sukupuolen utopia siinä romahtaisi? Aivan. Erityisesti, mitä tapahtuisi nyt muodissa olevalle punavihreälle politiikalle ja sen tukijoille, jotka koko soppaa ovat luoneetkin? Aivan.

(No, älkääs olko huolissanne, tällä menolla Suomesta tulee islamistinen valtio muutamassa vuosikymmenessä ja sitten... Sanotaan vaikka niin, että asiat kääntyvät vähän päälaelleen nykyisestä.)

28. joulukuuta 2008

Miksei ulkomaalaisia rikollisia karkoiteta Suomesta?

Iltalehti uutisoi asiasta ja kertoi, mikä rikoshistoria ainakaan ei riitä kriteeriksi yhden ja saman ulkomaalaisen (somalin) karkoittamiseksi Suomesta:

  • Vuonna 2005 pahoinpitelystä 60 päivään vankeutta (tuomio ei ole lainvoimainen)
  • Vuonna 2004 2 vuoden ja 2 kuukauden tuomio törkeästä ryöstöstä ja varkaudesta
  • Vuonna 2004 nuorena henkilönä tehdystä ryöstön yrityksestä ehdolliseen vankeuteen 9 kuukaudeksi
  • Vuonna 2004 varkauden yrityksestä ja lievästä petoksesta yhden kuukauden vankeusrangaistukseen
  • Vuonna 2003 kahdesta teräaseen hallussapidosta yleisellä paikalla, törkeästä pahoinpitelystä, kahdeksasta pahoinpitelystä, ryöstöstä ja laittomasta uhkauksesta 2 vuoden ja 4 kuukauden vankeuteen
  • Vuonna 2002 kahdesta varkaudesta, kahdesta pahoinpitelystä, teräaseen hallussapidosta yleisellä paikalla ja vahingonteosta 40 päivään vankeutta
  • Vuonna 2001 nuorena henkilönä tehdystä kahdesta ryöstöstä ehdolliseen 4 kuukauden vankeusrangaistukseen
  • Vuonna 2001 nuorena henkilönä tehdystä kahdesta varkaudesta ja ryöstöstä 6 kuukauden ehdolliseen vankeuteen
  • Vuonna 2001 kahdesta törkeästä pahoinpitelystä ja yhdestä pahoinpitelystä yhdeksi vuodeksi vankeuteen
  • Vuonna 2000 ryöstöstä ja teräaseen hallussapidosta julkisella paikalla 6 kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen


Miettikää näitä asioita. Miettikää, kenen etu on, että tämä taparikollinen saa jäädä Suomeen elämään sinun ja minun verovaroillamme jatkamaan rikollista ja muiden ihmisten hyvinvoinnista piittaamatonta elämäänsä? Ryöstöjen, raiskausten ja pahoinpitelyjen Somalia olisi kuin luotu tätä ihmistä varten, siellä hän voisi tuntea olonsa hyvinkin kotoisaksi ja saisi maistaa itse juurikin sitä lääkettä, mitä muille tarjoaa.

Minä olisi karkoittanut tämän somalin jo vuonna 2001, täysin riippumatta yhtään mistään anomuksista, perheen yhdistämisistä, keskeneräisistä oikeus- tai viranomaisprosesseista, Somalian tilanteesta tai yhtään mistään muustakaan syystä. Samalla somalin sormenjäljet ja DNA olisi otettu talteen ja välitetty koko EU:n alueelle, jotta jatkossa hänet voidaan käännyttää suoraan rajalta riippumatta siitä, millä väärennetyllä passilla tai ilman hän yrittää alueelle tulla. Kuinka moni lukijani olisi ollut valmis samaan?

Kenen etuja suomalainen yhteiskunta ja oikeusjärjestelmä oikein palvelee nykyään?

26. joulukuuta 2008

Perverssiä tasa-arvoa ja miesten oikeuksien polkemista

Taas alkaa sappeni kiehua. En voi käsittää, miksi näin itsestään selviä asioita voivat normaalijärjellä varustetut ihmiset olla tajuamatta. Miten on mahdollista, että tämäntasoinen paska ja kusetus menee läpi, eivätkä ihmiset nosta meteliä tai tajua lainkaan mitään? Telkusta ei edes tule mitään lätkän mm-kisoja tai vastaavaa junttimagneettia.

Ihmissuhteet ja tasa-arvo blogissa on taas asiaa tasa-arvoon liittyen (vai pitäisikö sanoa tasa-arvon käsitteen perversioimiseen ja vääristelyyn liittyen):

Euroopan parlamentti toteaa, että tytöt ovat erityisen alttiita väkivallalle ja syrjinnälle, ja pyytää, että toteutetaan nykyistä tehokkaampia toimia heidän suojelemisekseen kaikenlaiselta väkivallalta, myös raiskauksilta, seksuaaliselta hyväksikäytöltä ja pakkovärväämiseltä asevoimiin, sekä myötävaikutetaan politiikkoihin ja ohjelmiin, joiden tarkoituksena on parantaa tyttöjen asemaa konfliktitilanteissa ja niiden jälkeen

Aivan uskomatonta paskaa. Todellisuudessa ylivoimaisesti suurin osa väkivallan uhreista on miehiä. Miehillä ei ole edelleenkään mitään suojaa raiskaustapauksissa naista ja raiskauksen seurauksena syntyvän lapsen tapauksessa, koska mies ei voi vaatia aborttia tehtäväksi, vaikka olisi joutunut naisen raiskaamaksi ja tämän seurauksena raiskaaja tulisi raskaaksi. Miehen pitää silti maksaa elatusmaksuja naiselle, koska elatusvelvollisuus ei riipu siitä, miten lapsi on alkunsa saanut.

Todellisuudessa vain miehiä syrjitään pakollisen asevelvollisuuden muodossa. Naurettavaa, että puhutaan, että se on ongelma, että naisia pakkovärvätään armeijaan, kun yleinen käytäntö on, että miehiä värvätään. Eli taas kerran, sillä ei siis ole väliä, että miehiä pakotetaan armeijaan, mutta on ihmisoikeusrikos pakottaa naisia armeijaan!?!

Osaisitteko muuten yhtään arvata, miksi mikään sanomalehti Suomessa ei ole suostunut julkaisemaan tätäkään kirjoitusta tasa-arvon tilasta Suomessa? Miksi lukuisat muutkaan kirjoitukseni näistä tasa-arvo-ongelmista eivät ole päätyneet mediassa lainkaan julki?

Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen mukaan naisten euro on 98-104 senttiä, kun kyse on samasta työstä samalla kokemuksella ja osaamisella kuin mitä mies tekee. Väite naisten 80 sentin eurosta perustuu siis yksinkertaisesti valheeseen ja vääristelyyn. Tosiasiassa palkkauksen erot johtuvat siitä, että naiset hakeutuvat matalapalkkaisille aloille töihin, sekä tekevät vapaaehtoisesti vähemmän ilta- yö- viikonloppu- ja ylitöitä kuin mitä miehet.

Naisten keskimäärin miehiä pienempi palkka on siis tosiasiassa seurausta vain jokaisen naisen omista henkilökohtaisista valinnoista. Nainen voi aivan hyvin kouluttautua diplomi-insinööriksi ja pistää miehensä hoitamaan kotihommia ja sun muuta. Kyse ei ole miesten ja yhteiskunnan salaliitosta naisia kohtaan, kuten yleensä annetaan ymmärtää.

Stakesin terveystaloustieteen keskuksen tutkimuksen mukaan naisten terveysmenot ovat eliniältä kuitenkin 150% miesten terveysmenoista. Niin ikään Stakesin tutkimuksen mukaan miehet saavat maksamistaan eläkerahoista takaisin 84%, kun naiset saavat 120%. Naiset ovat myös useammin poissa työstä sairauden vuoksi kuin miehet, mikä sekin aiheuttaa tietysti kustannuksia miehille.

Miehet ovat yhteiskuntamme nettomaksajia ja naiset nettosaajia. Miehiä syrjitään lisäksi ympärileikkauksen ja pakollisen asevelvollisuuden muodossa. Miehen sukuelimiä saa silpoa, naisten ei ja synnyttämisestä kieltäytyvää naista ei laiteta vankilaan kuten armeijasta kieltäytyvä mies laitetaan. Miten moni tietää ja ymmärtää nämä tosiasiat? Kuinka moni välittää siitä, että yhteiskunnassamme syrjitty sukupuoli onkin tosiasiassa MIES?

Minäpä kerron, miksi. Suomalainen media on vain poliittisen propagandan luoja, sätkynukke ja mielipiteenmuokkaaja. Tosiasioiden kertominen vaikkapa ilmastonmuutoksesta, ulkomaalaisten rötöstelystä, tasa-arvosta tai muusta ei sitä kiinnosta. Media kertoo vain poliittisesti korrekteja juttuja, joiden tarkoituksena on vääristää ihmisten maailmankuvaa joksikin poliittisesti tarkoituksenmukaiseksi perverssiksi ajatusrakennelmaksi.

Monet ovat kysyneet minulta, miksi minä vihaan feministejä eli femakoita. Jos asia ei ns. valkene tämän kirjoituksenikaan lukemalla, en todellakaan voi auttaa. Se sukupuoli, jota tässä maassa syrjitään kategorisesti ja jonka ihmisoikeuksia poljetaan jatkuvasti ilman, että kukaan edes noteeraa (puhumattakaan, että nostaisi meteliä tai tekisi jotain), on mies.

19. joulukuuta 2008

Muslimit mellakoivat Malmössä

YLEnanto uutisoi, että "nuoriso mellakoi" Malmön Rosengårdissa sen jälkeen, kun poliisi tyhjensi laittoman moskeijan. Väki kivittää poliiseja, busseja ja sytyttelee tulipaloja alueella. Kyseessä on siis käytännössä täysi anarkia ja kaaos.

Miksei Yleisradio uskalla kertoa, että kyseessä on nimenomaan muslimien tyypillistä älämölöä ja mellakointia, vaan syyttää "ruotsalaisnuoria" asiasta? Miksei Yleisradio uskalla kertoa, että hyvin samantapaista touhua on kyseissä monikulttuurisessa ihanuudessa ollut jo vuosikausia?

Muistukseksi seuraava, vanha pätkä siitä, millaista on monikulttuurisessa helvetissä Ruotsissa. Älkää luulko, etteikö tämä kaikki tapahdu myös Suomessa, mikäli nykyistä yltiösuvaitsevaista maahanmuutto - ulkomaalais - pakolaispolitiikkaa jatketaan...



Että silleen.

18. joulukuuta 2008

Asumistukihullutusta Suomessa

Suomi.fi kirjoittaa, että asumista on tuettu Suomessa vuodessa 2 miljardilla eurolla. Tästä tarveharkintaisen tuen osuus oli noin puolet. Yleistä asumistukea saavan vuokra oli keskimäärin 465 euroa kuussa.

Okei, lähdetään nyt ensiksi liikkeelle siitä faktasta, että asumistuki on yksi eniten markkinoita vääristäviä tukimuotoja. Kun asuntojen kustannukset eivät vastaa todellisuutta, syntyy häiriöitä markkinoille, kuten esimerkiksi sitä, että ihmiset muuttavat asumaan pääkaupunkiseudun sikahintaisiin asuntoihin. Miksi? Koska veronmaksajat maksavat osan näiden ihmisten asumiskuluista asumistukien muodossa. Jos veronmaksajat eivät maksaisi, Pekka Perusukko joutuisi miettimään kaksi kertaa, onko järkevää muuttaa kalliiseen asuntoon vai pitäisikö tyytyä vähempään. Kannattaako muuttaa Helsinkiin vai mennä töihin muualle.

Jos Pekka ja hänen kaverinsa tyytyisi vähempään, sillä olisi se vaikutus, että asuntojen hinnat laskisivat, koska niiden kysyntä vähenisi. Mikäli Pekka maksaisi kalliimman mukaan, sillä olisi puolestaan se vaikutus, että asuntojen hinnat nousisivat, koska kysyntä kasvaisi. Tämä puolestaan olisi signaali asuntoja rakentaville tahoille siitä, että asuntoja pitää rakentaa lisää tai olla rakentamatta lisää. Tämä on kuitenkin vain pieni osa vaikutuksista. Suurimmat vaikutukset tulisivat siitä, että asuntojen hinnat muuttuisivat todellisiksi hinnoiksi, eivätkä verovaroin keinotelluiksi kupliksi. Tällä olisi hyvin tervehdyttävää vaikutusta asuntorakentamiseen, sijoittamiseen, elinkeinorakenteeseen ja myöskin ihmisten palkkoihin (koska ihmiset alkaisivat vaatimaan parempaa palkkaa, jos asuminen työntekoalueella olisi kalliimpaa ja toisaalta persaukiset muuttaisivat halvemman asumisen perässä muualle). Nämä taas vaikuttaisivat yritysten toimintaan ja koko talouteen edelleen.

Esimerkiksi Helsingissä voisi syntyä kilpajuoksua toiseen suuntaan. Asunnot olisivat kalliita ja kun ihmisillä ei olisi varaa niissä asua, he eivät voisi mennä edes töihin nykyisillä palkoilla. Tästä seuraisi, että väki vähenisi Helsingissä ja toisaalta näiden alojen palkat nousisivat, jotta näitä ihmisiä saataisiin töihin sinne missä heitä tarvitaankin. On turha ruikuttaa, että siistijöillä ei olisi varaa asua Helsingissä ja käydä töissä, joten Helsinkiin ei tule siistijöitä töihin ja firmat ja kadut jäävät paskaisiksi...eivät jää, koska firmat nostavat siistijöiden palkkoja, jotta saavat siistijöitä itselleen! Firmat puolestaan siirtävät tämän kasvaneen kuluerän tuotteidensa hintoihin ja mikäli kuluttaja yhä haluaa ostaa niitä, se siitä sitten. Kuluttajat ovat omilla henkilökohtaisilla valinnoillaan täysin vapaaehtoisesti valinneet ja omasta pussistaan kukin maksaneet, että siistijöille pitää maksaa Helsingissä lisää palkkaa. Simppeliä loppujen lopuksi.

Jos taas kuluttajat eivät vapaaehtoisesti suostu maksamaan siistijöiden Helsingissä asumisesta johtuvia kustannuksia, firmojen pitää miettiä toimintaansa uudelleen. Vaikka lähteä pohtimaan, kannattaako ihan oikeasti änkeä sinne Kehä 1 sisäpuolelle, vai voisiko halpaa toimistotilaa saada muualtakin?

Jos Pekalla ei olisi varaa hankkia 250000 euroa maksavaa omakotitaloa ilman asumistukia (korkotuki), sitten hän ei varmaankaan hankkisi sitä. Sitten Pekka saisi tyytyä mukavaan kerrostaloasuntoon palveluita lähellä. Tai sitten Pekka saisi paiskia ylitöitä tai ottaa toisen työpaikan. Kaikki nämä ovat asioita, joilla on kaikilla vaikutuksia talouteen ja ympäristöön. Kaikki nämä hyvät jutut toteutuvat vain, jos markkinoiden toimintaa ei vääristellä esimerkiksi maksamalla osa Pekan asumiskuluista (ja siten luoda vaikutelma, että omakotitaloasuminen isolla velkataakalla on halvempaa mitä se todellisuudessa on).

Kyse on valinnoista ja vaikutuksista useilla eri sektoreilla. Kaikki nämä vaikutukset ovat taloutta ja sen rakenteita tervehdyttäviä, koska ne perustuvat todelliseen kysyntään ja tarjontaan hyödykkeiden välillä. Lisäksi kaikki tämä tehostuminen on sellaista, että se ei ole keneltäkään pois, vaan kaikki hyötyvät, kun toiminta tehostuu. Eikä kaikkien ihmisten tarvitse maksaa siitä hyvästä, että jotkut saavat asua Helsingissä sikakalliissa asunnoissa, tuottaen hyvää tienistiä asuntojen omistajille.

Summa summarum: Keinotekoiset kuplat häviäisivät ja markkinat pystyisivät toimimaan fiksusti. Rahaa säästyisi veronmaksajilta. Asunnoilla ja asumisella keinottelevat asukkaat ja vuokraajat saisivat keksiä parempia rahanansaitsemiskeinoja.


No, sitten mieleeni tuli tuo summa: 465 euroa kuukaudessa. Keskimääräinen vuokra. Siis mitä helvettiä?!? Ihan oikeasti, mitä helvetin helvettiä?!? Turusta tuolla hintaa saa toki ison kaksion, mutta esimerkiksi Uusikaupunki tarjoaa tuolla summalla jo kolmion. Huomatkaa, että tuo summa oli siis keskimääräinen vuokra. Miten suuria asuntoja ihmisillä oikein on, jotka vuokraavat niitä veronmaksajien rahoilla?

Eikö olisi oikeudenmukaisempaa, että ihmiset hankkisivat tulojensa mukaisen asunnon, eivätkä maksattaisi asumismukavuuttaan muilla ihmisillä? Vai sopiiko arvon demareille, että minä muuttaisin vaikkapa 6h+k kämppään ja veronmaksajat saavat maksaa suurimman osan vuokraani? Käykö tämä? No miksi joillekin tuntuu vastaavanlainen järjestely käyvän?

Nm. itse opiskeluaikanani ja sen jälkeenkin sillipurkin kokoisessa solukämpässä asunut, sittemmin 34m2 kaksiossa asunut ja nykyään sentään jo päälle viidenkymmenen neliön kaksiossa asuvana, itse 100% omat asumismenoni maksavana tässä pohtii... Kannattaako tässä asuntolainan rääppeitä edes maksaa, kun veli veronmaksaja kustantaisi mieluusti asumisestani kuitenkin ison siivun? (Joo, tiedetään, että asuntolainan korot saa vähentää verotuksessa, joo, olen mä suuri hyötyjä juu itsekin)


Vastoin yleistä käsitystä, asumistuki ei oikeastaan edes auta vähävaraisia. Miksi ei? Koska asuntojen vuokraajat ja myyjät yksinkertaisesti lisäävät vuokriaan ja hintojaan, koska vähävaraisilla onkin asumistukien myötä varaa maksaa enemmän asunnostaan. Mitä enemmän asumistukea korotetaan, sitä enemmän vuokrat esimerkiksi nousevat. Hyöty on plusmiinus nolla asukkaan kannalta, plusmerkkinen vuokraajan kannalta ja miinusmerkkinen veronmaksajien kannalta.

Asumistuet ovat vain tulonsiirtoa kaikilta ihmisiltä, etenkin rikkaammilta, niille, jotka myyvät tai vuokraavat asuntoja. Eivät mitään muuta. Eivät kerta kaikkiaan yhtään mitään muuta.

Lakkautetaan siis kaikki asumisen tukimuodot ja käytetään säästyneet rahat vaikka maanpuolustuksen kehittämiseen. Lisäksi, puretaan kuntien kaavoitusmonopolit, jotta markkinat voivat reagoida ja tuottaa tarpeen mukaisesti asuntoja, mikä myöskin laskee niiden hintoja. Olen aiemminkin kirjoittanut asuntomarkkinoista mm. tässä ja tässä.

Tietokoneongelmat - osat ja laitteet aiheuttajina

Sain tässä taas itse hyvän muistutuksen siitä, miten tavallisen tietokoneen temppuilun syyksi voikin paljastua Windowsin sijasta ihan fyysinen tietokoneen vika. Sellaista harvoin ymmärtää odottaa, koska liian usein syntipukiksi paljastuu Windows tai jokin siinä käytettävä ajuri tai muu. Siis pohjimmiltaan ohjelmisto tai väärät asetukset.

Tuli ostettua uusia tietokone, osina tietysti ja koottua se kasaan. Käyttöjärjestelmän asentamisen jälkeen alkoi tulla outoja virheitä. Välillä ohjelma X kaatui ja tietokone oli sammuttanut itsensä itsestään kun olin töissä. Sinistä kuolemanruutuakin kone näytti joskus. Tavallaan pieniä, erillisiä juttuja. Windowsin mystiset virhekoodit eivät mitään tietenkään auttaneet ongelman selvittelyssä.

Sain kuitenkin vihjettä siitä, että jotkin virhekoodit saattaisivat liittyä jotenkin johonkin muistin ongelmaan. Tätä en odottanut, koska tietokoneen osat olivat uusia ja luulisi nyt, että uudet osat toimivat! No, eikun testaamaan. Memtest86 ohjelman testin alkukin jo paljasti, että muistikammoissa oli ihan helvetisti virheitä. Eikun ihmettelemään ja palauttamaan kaikki muistikammat takaisin, ei huvita testata missä kammassa vika oli, saavat kaikki mennä takaisin ja testatkoot myyjä omalla ajallaan jos huvittaa. EVVK.

Muistan erään vanhan tietokoneeni ja sen rautapuolen ongelmat. Tai oikeastaan ongelman. Ongelma oli niin käsittämätön, että kerta kaikkiaan mikään looginen selitys ei sovi siihen. Kone oli erään tietokonegurunkin (siis vielä minua suuremman gurun) ihmeteltävänä ja hänkin raapi vain päätään. Täysin mystinen ongelma: Koneen komponenteilla ei päässyt verkkoon.

Tarkoitan sitä, että mikäli uudessa tietokoneessa oli mikä tahansa vanhan tietokoneen komponentti, sillä ei enää päässyt verkkoon mitenkään. Kaikki näytti toimivan hyvin, mutta verkkoon ei vain saanut yhteyttä. Toistan: Mikä tahansa vanhan tietokoneen komponentti oli kytkettynä, niin uudella ei päässyt verkkoon. Pelkkä vanhan tietokoneen cdrom-asemakin riitti estämään verkkoon pääsyn ja verkkoon pääsy palautui heti, kun romppuaseman irrotti koneesta.

Mikään looginen selitys ei selitä, miten on mahdollista, että tietokoneen romppuasema, muistikampa, prosessori, kovalevy tai virtalähde voivat kaikki erikseenkin aiheuttaa sen, ettei tietokoneella pääse verkkoon ja vieläpä niin, ettei mitään virheilmoitusta tai selitystä kerta kaikkiaan löydy. Mutta niin vain tapahtui.

Älkää toki minun sanaani luottako, pitäkää vain tapaus mielessänne, kun alatte joskus ihmettelemään, miksei tietokoneenne toimi kuten pitäisi ja olette turhaan syyttäneet Windowsia siitä kaikesta.



Päivitystä 17.1.2009:
Sain Verkkokauppa.com:sta uudet muistikammat, koska vanhoissa oli siis virheitä. Arvatkaapa, mikä oli uusien kunto? Huonompi kuin aikaisempien. Nämä muistikammat olivat aivan täynnä virheitä! Älkää ostako Kingstonin muisteja, jos vain voitte. Kun 3:sta kampaparista vain 1 on ehjä kuten mulla, on parempi vaihtaa valmistajaa eli äänestää lompakollaan.

15. joulukuuta 2008

Bushia heiteltiin kengällä - hupaisaa

Ei paljon lisättävää. Bushiin ei valitettavasti osunut, kun toimittaja heitti häntä kengillään Bushin käydessä Bagdadissa "viimeisellä vierailullaan".

14. joulukuuta 2008

Halla-ahokin viranomaisten vainon kohteena!


Suomessa ei ole sananvapautta, kuten voitte hyvin itsekin todeta.

Mikäli Halla-aho saa tuomion tästä asiasta, sanon suoraan, että tässä maassa on sen jälkeen iso joukko hyvin, hyvin vihaisia ihmisiä, joille on tullut mitta täyteen maamme olematonta ihmisoikeustilannetta ja toisinajattelijoiden vainoa. Minä olen yksi näistä ihmisistä. Kun kunnanvaltuustoon ylivoimaisella äänivyöryllä valittu ihminen ei saa enää kertoa hyvin asiallisestikaan tosiasioita julkisesti, eikä arvostella maamme ulkomaalaispolitiikkaa ilman tuomiota, ovat vaikuttamisen keinot hyvin vähissä.

On nähtävästi aika ryhtyä hinkkaamaan öljyä pois aseista ja lipastamaan patruunoita.

Kun ns. demokratiamme ei tarjoa enää mahdollisuutta poliittiseen muutokseen vaalien kautta, vaan vainoaa "väärää mieltä" olevia poliitikkoja, vaihtoehdot ovat kansalaisilla varsin vähässä.

12. joulukuuta 2008

Isyyshuijauksista ja muusta miesten syrjinnästä taas

Asiallista juttua Ihmissuhteet ja tasa-arvo blogissa:

”Aviossa olevalla miehellä ei pitäisi olla sen enempää velvollisuutta maksaa avioliiton aikana syntyneestä toisen miehen siittämästä lapsesta kuin vaimolla on velvollisuus maksaa aviomiehen toiselle naiselle avioliiton aikana siittämästä lapsesta.”

Juuri täsmälleen näin. Suomessa voi mies joutua lisäksi maksamaan elatusmaksuja naiselle lapsesta, joka on saanut alkunsa siitä, että nainen on raiskannut miehen. Miehillä ei todellakaan ole tässä maassa juuri mitään oikeuksia. Miehen rooli tuntuu olevan vain käyttää aikaansa orjatyöhön armeijassa, tarpeen vaatiessa uhrata henkensä muiden puolesta ja maksaa itsensä kipeäksi muiden puolesta. Muiden tarkoittaa tässä tapauksessa siis muiden lasten ja kaikkien naisten puolesta. Miehen vartalon silpominen taikauskonkin varjolla on täysin ok.