Markus Jansson - live https://t.co/tctm9oNAr4— Markus Jansson (@markusmjansson) October 31, 2017
Ajankohtaista asiaa, tajunnanvirtaa ja kommentteja lähinnä politiikkaan, tietoturvaan ja yksityisyyden suojaan liittyen.
31. lokakuuta 2017
Päivän Janssontuubi - Kuulumisia ja tietoturvajuttua
Oikeustaloa, Mäntylahti, Keskimäki, Jansson ja kumppanit + palaveria Reformi toimistolla
Paikalla olivat mm. Eero Tillanen, Pertti Nykänen, Sinivalkoinensoturi ja tietenkin Tiina Keskinen! Mäntylahtea ei saatu paikalle, oli saanut haasteen, mutta ei ollut allekirjoittanut siihen liittyvää paperia, paskahousu kun on. Olemattomien Ossin käräjien jälkeen pidettiin vielä palaverit Reformin toimistolla liittyen Iljan vaalikuvioihin, Ilja myös kommentoimassa asioita VK:n livestreamilläni jne. Myös MV-lehti uutisoi tapahtumista.
Omat livelähetykseni päivästä:
https://vk.com/video331519824_456239379
https://vk.com/video331519824_456239380
https://vk.com/video331519824_456239381
https://vk.com/video331519824_456239382
Edellä mainitut videoni tulevat ladattaviksi tietenkin tuonne taas:
https://mega.nz/#F!VApA2B5I!suIe9oSvpHkxUw_HZ4EdBw
25. lokakuuta 2017
Maanantaina (ei olekaan) Ossi Mäntylahden kunnianloukkauskäräjiä Helsingissä!
Ossi Mäntylahti levitti minusta törkeitä ja loukkaavia valheita netissä, mutta syyttäjä ei halunnut syyttää vaan sen sijaan päätyi valehtelemaan törkeästi, vaikka Mäntylahti yhä jatkoi törkeää kielenkäyttöään ja valheiden levittämistä minusta tuhansille kuulijoilleen. Tein uuden rikosilmoituksen, johon liitin, vittuilujeni kera, aikaisempien lisäksi yhä uusia Mäntylahden herjoja ja kas kummaa, nyt syyttäjä päättikin nostaa syytteen Mäntylahtea vastaan.
Päivitystä 28.10.2017:
Ossi Mäntylahti lusmuaa ilmeisesti ulkomailla haastemiestä paossa, joten häntä ei ole saatu haastettua käräjille vastaamaan rikoksistaan. Todella sankarimies. Huutelee sananvapauden "vastuun" perään, eli siitä, että pitää vastata sanomisistaan lain mukaan ja huutelee helsinkiläisten hyvinvoinnin puolesta - ITSE ULKOMAILLA LUSMUTEN! Tää on tätä. Monikos Mäntylahden tukija (ne yhden käden sormilla laskettavat siis) tietää tämän? No nyt tietää!
Päivitystä 28.10.2017:
Ossi Mäntylahti lusmuaa ilmeisesti ulkomailla haastemiestä paossa, joten häntä ei ole saatu haastettua käräjille vastaamaan rikoksistaan. Todella sankarimies. Huutelee sananvapauden "vastuun" perään, eli siitä, että pitää vastata sanomisistaan lain mukaan ja huutelee helsinkiläisten hyvinvoinnin puolesta - ITSE ULKOMAILLA LUSMUTEN! Tää on tätä. Monikos Mäntylahden tukija (ne yhden käden sormilla laskettavat siis) tietää tämän? No nyt tietää!
Tästä saadaankin sitten hyvä ennakkotapaus sen suhteen, millaisia törkeitä valheita minusta saa ja ei saa levittää netissä. Junes Lokka (tämä ja tämä) ja Olavi Mäenpää (tämä, tämä ja tämä) lienevät sitten seuraavaksi syytettyjen penkillä.
Kyllä, minä kannatan sananvapautta, mutta sananvapauteen ei kuulu oikeus levittää jatkuvalla syötöllä tietoisesti törkeitä, leimaavia valheita toisesta ihmisestä, jotka voivat johtaa mm. suuriin taloudellisiin menetyksiin ihmisten uskoessa ko. valheet...ko. toimintahan täyttää nimittäin petoksenkin tunnusmerkistön:"Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi." Mielipiteet mielipiteinä sallittakoot minun puolestani, mutta törkeät perättömät valheet ei.
24. lokakuuta 2017
Janssontuubi: Henkilötunnuksista ja muusta
Päivän aiheena Janssontuubissa tänään klo 19 sukupuolisekoiluihin ja matutukseen liittyen henkilötunnus- ja muuta tunnistamisasiaa. Lähetys katsottavissa myös tältä sivulta sen alettua, linkki/upotus laitetaan.
Markus Jansson - live https://t.co/aUQkQXa0py— Markus Jansson (@markusmjansson) 24. lokakuuta 2017
23. lokakuuta 2017
Opetuksia Android-puhelinten tietoturvasta
Ei saatana, luulin, että puhelimessani oli jotain vikaa, kun se "ei soittanut mitään musiikkia eikä videota". Noh, nyt kun tarkemmin asiaa tutkin, niin ne kaikki musat ja videot olivat puhelimen muistikortilla...joka oli kryptattu viime Androidin asennuksen jälkeen...jonka jälkeen olin asentanut puhelimeen uudemman firmwarepäivityksen...josta seurasi tietenkin factory reset...josta seurasi tietenkin, että salausavaimet sanoivat poks. Ja koska Android 7.xx:ssa on tiedostosalaus (ei tiedostojärjestelmäsalaus), niin nuo tiedostot näyttivät olevan aivan ok päällisinpuolin...sisältä tietenkin kryptattuja. LOL.
Ei muuta kuin muistikortti formatointiin, uudet biisit sisälle ja johan toimii. Ja minä idiootti tappelin pitkään ja ihmettelin, mikä on kun ei musa kuulu! :D
Tulikin tästä mieleen muutama asia Androidin tietoturvasta, jotka on pakko kertoa.
- Androidin 7.xx version kryptaus on itse asiassa hitusen paskempi sikäli kuin Android 6.xx kryptaus, koska tuossa uudessahan on mahdollista selvittää tiedostojen nimet, koot, muokkauspäivämäärät jne. vaikka niitä ei auki saakkaan kryptauksen vuoksi! Käytännössä noilla tiedoilla jo tekee vaikka mitä. Android 6.xx kryptaus olisi parempaa, koska siinä koko tiedostojärjestelmä on salattu, eikä mitään tietoja mistään tiedostoista tms. voi urkkia mitenkään esille.
- Android 7.xx kryptaus on sikälikin paskempaa, että oletuksena siinä on sama tunnussana/pin-koodi SEKÄ itse salauksen purkuun ETTÄ puhelimen lukituksen aukaisemiseen. Periaatteessa tuolla ei ole merkitystä, jos se on pitkä ja monimutkainen, mutta käytännössä kuka viitsii näpyttää niin helvetin pitkää rimpsua joka kerta, kun päällä olevan puhelimen avaa lukituksesta? Järkevämpää olisi, että puhelimen sisältö olisi salattu pitkällä ja monimutkaisella tunnussanalla X ja sitten puhelimen lukitus aukeisi lyhyemmällä pinkoodilla Y. Jos joku saa puhelimen napattua sen ollessa päällä ja lukittuna, ei sen sisälle kuitenkaan pääse käsiksi ja liian monta pin-koodin näpyttelyä saisi aikaan puhelimen factoryresetin jolloin myös salausavaimet tuhotaan. Tämmöinen vaihtoehto ainakin pitäisi olla, että käyttäjä voisi itse valita, miten salaus jne. toteutetaan, nyt ei ole. No, onneksi tähän ongelmaan on olemassa ratkaisu täällä. :)
- Androidin salaus on sinällään tehokasta. Puhelimen sisältö on oletuksena kryptattu vahvalla salauksella ja salausavaimella, joka muodostetaan satunnaisesti ja talletetaan eräänlaiselle turvapiirille. Kun käyttäjä sitten ottaa - jos ottaa - käyttöön "suojatun käynnistyksen", niin tällöin...näin simppelisti sanottuna ja lyhennettynä maallikon tajuttavaksi...käyttäjän salasana/pin-koodi JA puhelimen turvapiiriin tallennettu tieto yhdessä muodostavat salauksen purkuavaimen. Käyttäjän salasanaa/pin-koodia ei tallenneta mihinkään tätä varten, joten ilman sitä puhelimen salausta ei ole mahdollista purkaa. Salaus on kuitenkin aina "vahvempi" kuin pelkkä käyttäjän salasana/pin-koodi, koska se on yhdistelmä turvapiirin tietoa ja salasanaa/pin-koodia.
- Ne perkeleen päivitykset on syytä olla asennettuna itse puhelimeen! Tälläkin hetkellä on olemassa mm. tämä haavoittuvuus bluetoothissa, jonka kautta kaikki haavoittuvat bluetooth-laitteet (eli kaikki) voidaan kaapata huomaamatta kokonaan haltuun. Niin ikään on tämä haavoittuvuus wlan-systeemeissä, jonka kautta kaikki haavoittuvat wlan-laitteet (eli kaikki käytännössä) voidaan kaapata huomaamatta kokonaan haltuun. Kummatkaan näistä eivät edellytä uhrilta mitään muuta, kuin että bluetooth tai wlan on puhelimessa (tai muussa laitteessa) päällä. Päivityksiä on ehkä, ehkä ei, saatavilla, mutta jos puhelimesi päivitysversio on puolisen vuottakin vanha, voit olla varma, että sinulla ei sitä päivitystä ole, eikä ehkä tulekaan koskaan. Onneksi aina voi itse tietenkin ladata jostain uusimman firmwaren, rootata tai vain päivittää puhelin siihen. On käsittämätöntä, että mikään laki ei velvoita myyjää pitämään tuotetta päivitettynä...
Olen aikaisemminkin blogissani kirjoittanut puhelinten tietoturvasta, mm.
- Matkapuhelimet tietoturvauhkana
- Android-puhelimen käyttöönotto, tietoturva ja muu suojaaminen
- Matkapuhelinten (ja vastaavien) tietoturvaongelmat ja niiden ratkaisut
- Kenen tahansa matkapuhelinta voi salakuunnella ja paikantaa 60 dollarilla
- Suojautuminen viranomaisilta(kin)
- Turvallisia älypuhelimia ei ole
- Miten hakkeroida Facebook tai moni muukin juttu?
- WhatsApp turvallisuusvinkkejä
- Laitetaanpa munia eri koreihin
- Hajasäteily vaarantaa matkapuhelinten(kin) tietoturvan
- 3G matkapuhelinverkkojenkin salaus murrettu
- GSM salaus murtuu kannettavalla tietokoneella
- Älypuhelimet vakavassa vaarassa
- Matkapuhelimet tietoturvauhkana
- Android-puhelimen käyttöönotto, tietoturva ja muu suojaaminen
- Matkapuhelinten (ja vastaavien) tietoturvaongelmat ja niiden ratkaisut
- Kenen tahansa matkapuhelinta voi salakuunnella ja paikantaa 60 dollarilla
- Suojautuminen viranomaisilta(kin)
- Turvallisia älypuhelimia ei ole
- Miten hakkeroida Facebook tai moni muukin juttu?
- WhatsApp turvallisuusvinkkejä
- Laitetaanpa munia eri koreihin
- Hajasäteily vaarantaa matkapuhelinten(kin) tietoturvan
- 3G matkapuhelinverkkojenkin salaus murrettu
- GSM salaus murtuu kannettavalla tietokoneella
- Älypuhelimet vakavassa vaarassa
22. lokakuuta 2017
17. lokakuuta 2017
Janssontuubin liveoikeudet tilapäisesti peruttu - tiedätte kyllä kenen toimesta...
Sain sitten tiedon Youtubelta, että video "Mustaparta tekee uuden nolouden ja säälittävyyden suomenennätyksen" on poistettu ja livelähetysoikeuteni on poistettu, koska videossa oli muka alastomuutta ja seksiä. Voitte pari kertaa miettiä, kukahan tämmöisen tempun takana on? Kenellä on niin vähän selkärankaa, että leimaa videoni mukamas "seksuaalista sisältöä sisältäväksi", jotta saa sen tilapäisesti pois Youtubesta ja samalla suljettua tilapäisesti livelähetys-oikeuteni? Minulle tulee mieleen tasan yksi henkilö, tai oikeastaan kaksi, tai miten nuo sitten määritellään, ovatkohan ihan yksi ja sama henkilö (kun aina ja kaikkialle kulkevat yhdessä).
Älkää kuitenkaan huolestuko. Varasysteemit ovat olemassa. Esimerkiksi tuon videon "Mustaparta tekee uuden nolouden ja säälittävyyden suomenennätyksen" voitte ladata ja katsoa nyt ja aina tulevaisuudessakin esimerkiksi täältä, sekä kaikki muut videoni täältä. Tulen luonnollisesti tuonne mega.nz lataamaan uusimmat lähetykseni ja muutkin videoni, kun ne valmistuvat ja sieltä niitä ei muuan turkulainen selkärangaton vasikka juoppo saa pois vaikka miten yrittäisi. :D
Jos ja kun Youtube ei ehdi livelähetysoikeuksiani palauttaa ajoissa, niin Janssontuubin seuraava lähetys (Janssontuubi - EU:n ja muiden ylikansalliset tahot kulttuurimarxismin ajajina) on katsottavissa suorana VK:ssa, eli tarkemmin sanottuna https://vk.com/markusjansson klo 19 tiistaisin.
PS. Katsotaanpa, jos piruuttani pistäisin livelähetyksen Facebookissakin samaan aikaan, eli siis osoitteessa https://www.facebook.com/markus.jansson.739
Jos ja kun Youtube ei ehdi livelähetysoikeuksiani palauttaa ajoissa, niin Janssontuubin seuraava lähetys (Janssontuubi - EU:n ja muiden ylikansalliset tahot kulttuurimarxismin ajajina) on katsottavissa suorana VK:ssa, eli tarkemmin sanottuna https://vk.com/markusjansson klo 19 tiistaisin.
PS. Katsotaanpa, jos piruuttani pistäisin livelähetyksen Facebookissakin samaan aikaan, eli siis osoitteessa https://www.facebook.com/markus.jansson.739
10. lokakuuta 2017
Mustaparta tekee uuden nolouden ja säälittävyyden suomenennätyksen!
Tätä alemmas ei enää voi ihminen vajota. Eräs herrasmies (vai pitäisikö sanoa herrasmieskaksikko?), kutsutaan häntä nyt vaikka koodinimellä "mustaparta" (ja "lihapulla"), jää nolosti kiinni Ylilauta-keskustelupalstan spämmäämisestä ja minun mustamaalaamisesta! Paskapuheidensa ja solvauksiensa lisäksi on ko. ukko niin sekaisin, että itse kysyy, itse vastaa ja vielä vastaukseenkin itse vastaa uudelleen!
:D :D :D NOLOUDEN JA SÄÄLITTÄVYYDEN UUSI SUOMENENNÄTYS ON SYNTYNYT! :D :D :D
:D :D :D NOLOUDEN JA SÄÄLITTÄVYYDEN UUSI SUOMENENNÄTYS ON SYNTYNYT! :D :D :D
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




