28. huhtikuuta 2011

Kela-korvausten lopettaminen yksityisiltä lääkäripalveluilta olisi hulluutta - tarvitaan muita muutoksia!

Valtakunnan ykköshyysäri, eli Helsingin Pravda kirjoittaa, että yksityisten terveyspalveluiden Kela-korvaukset aiotaan lopettaa. Perusteeksi esitetään, että sitä kautta rahaa jäisi enemmän annettavaksi kunnalliseen terveydenhoitoon, kun yksityisellä lääkärillä kävijät joutuisivat maksamaan koko summan omasta pussistaan.

Tämä kaikki on järjetöntä ajattelua ja sosialismia pahimmillaan.

Julkiselle terveydenhuollolle ei siis riitä epäreiluna kilpailuasetelmana se, että se saa kaikki rakennuksensa ja tarvikkeensa pääomakuluitta veronmaksajilta, kun yksityinen terveyspalvelun tuottaja joutuu ostamaan infransa ja tarvikkeensa markkinoilta sijoittajilta lainatuilta (korkoineen) rahoilla. Julkiselle terveydenhuollolle ei siis riitä epäreiluna kilpailuasetelmana se, että sillä on monopoli esimerkiksi ensiapuun, kouluterveydenhoitoon ja äitiysneuvolatoimintaan. Julkiselle terveydenhuollolle ei siis riitä epäreiluna kilpailuasetalmana sekään, että sen tappiot voidaan aina kuitata veronmaksajien piikistä, kun taas yksityinen yrittäjä joutuu menemään konkurssiin tai anelemaan lisää lainaa tai sijoittajien pääomia toimintaansa.

Julkinen terveydenhuolto haluaa nyt VIELÄ lisäksi omia itselleen Kelan korvaukset terveydenhoidosta.

Eikö tuo ole jo aika härskiä touhua? Ensin maksat veroissa terveyskeskuksen rakentamisesta, sitten maksat sen ylläpidosta, sitten maksat siellä käynnistä terveyskeskusmaksua (kun lopulta, ehkä viikkojen odottelun jälkeen saat ajan) ja sitten sinun pitää vielä maksaa erikseen veroissasi kaikki ne Kela-korvaukset, jotka "saat" käynnistäsi. Tuo on se meidän "hyvinvointivaltion" ja "ilmaisen terveydenhuollon" todellisuus näet jo tänä päivänä. Yksityisellä terveysasemalla kävijä maksaa tosiasiassa nykyään SEKÄ julkisen terveysaseman kulut (veroissaan) ETTÄ yksityisen terveysaseman kulut (käteisellään).

Miksi muuten byrokraatit/poliitikot ja muut idiootit kuvittelevat, että "säästyneet" Kela-rahat jotenkin maagisesti ohjautuisivat julkisella sektorilla nimenomaan terveyspalveluihin ja vielä siellä terveyspalveluissa nimenomaisesti POTILAIDEN HOITAMISEEN kaikenlaisen byrokratian, "kehittämisen" ja muun turhan paskan kasvattamisen sijaan? Jo tällä hetkellä esimerkiksi lääkärien ajasta julkisella sektorilla noin puolet kuluu tietokoneella näpyttelemisessä potilaiden hoitamisen sijaan - julkisen sektorin terveyspalveluiden kustannuksista voitaisiin heti kättelyssä leikata siis huimasti rahaa, mikäli resurssit keskitettäisiin potilaiden hoitamiseen byrokratian, paskaohjelmien ja muun turhan tekemisestä. (Lähteinä esim. tämä, tämä, tämä ja tämä juttu)

Sosialismi ei toimi terveydenhuollossakaan. Julkisella terveydenhuollolla ei ole mitään intressiä hoitaa potilasta kunnolla, koska siihen ei ole mitään kannustinta (vrt. yksityinen pulju). Julkisella terveydenhuollolla ei ole mitään keinoa allokoida resurssejaan optimaalisesti, koska sen eri palveluiden hinta ei määräydy markkinaehtoisesti, vaan lähinnä hatusta vetämällä (vrt. vapailla markkinoilla kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan). Julkisella terveydenhuollolla ei ole mitään pakkoa ottaa virheistään opikseen, kehittää toimintaansa tai tuottaa oikeita tuloksia, koska julkinen sairaala (tms.) ei voi ikinä menettää asiakkaitaan tai mennä konkurssiin ja sen johtajat saada kenkää (vrt. yksityiset yritykset, jotka kilpailevat toisia yrityksiä vastaan asiakkaista koko ajan).

Tarjoan pohdittavaksi vaihtoehtoja:
- Miltä se kuulostaisi, että julkisen sektorin terveydenhuoltoa vaan remontoitaisiin oikein rankalla kädellä? Tällöin sosialistinen nykysysteemi voitaisiin pitää, mutta rahaa säästyisi, kun keskityttäisiin olennaiseen.
- Entäs, jos Kela-maksut poistettaisiin kokonaan julkiselta sektorilta ja niitä nostettaisiin yksityisellä sektorilla? Tällöinhän köyhimmilläkin olisi paremmin mahdollisuuksia käyttää yksityisiä terveyspalveluita ja tämä tasaisi myös kilpailuasetelmia julkisen ja yksityisen palveluntarjoajan välillä.
- Tai entä, jos julkinen terveydenhuolto lakkautettaisiin kokonaan ja korvattaisiin Kelan tai kuntien ottamalla yksityisellä, kollektiivisella sairaskuluvakuutuksella? Tällöin kaikki voisivat käydä missä tahansa yksityisellä lääkäriasemalla hoidattamassa itseään vakuutuksen turvin, kilpailu pitäisi palvelun laadun ja hinnan kohdillaan.

Kuten huomaatte, vaihtoehtoja on olemassa.   Niistä keskusteluun ei vain ole halukkuutta Suomen mediassa, koska media on hampaaton ja kritiikitön. Niiden toteuttamiseksi ei ole tarpeeksi poliittista tahtoa, koska liian monen poliitikon ja byrokraatin työpaikka tai kannatus olisi heti uhattuna.



PS. Niin ja USA:n terveydenhuoltojärjestelmä ei ole liberaali, enkä kannata USA:n terveydenhuoltojärjestelmää.

25. huhtikuuta 2011

Lainaus:"Suomen eurovelan pois maksaminen ja kuinka se tulee tehdä"

Suora, häikäilemätön lainaus Atuubin ja/tai Kauppalehden keskustelupalstalta, joka ratkaisee helposti Suomen velkaongelman. Kyllä, ihan oikeasti ja helposti.

§ 1. Suomen valtio perustaa pankin (yksi konttori riittää aluksi hyvin). Nimi voi olla vaikkapa [aseta mieleisesi nimi tähän] Pankki. Ja koska pankki toimii euroalueella, senkin varantovaatimus on 2%. (Ymmärtääksesi mitä varantovaatimus tarkoittaa, ole hyvä ja lue Federal Reserven julkaisema Modern Money Mechanics -linkki tuonnempana.)

§ 2. Suomen valtio tekee 2 miljardin tilisiirron [aseta mieleisesi nimi tähän] Pankkiin. (2 miljardia on esimerkiksi 8 kuukauden polttoaineverotuotto.) Tuo summa on monistettavissa laillisesti 100 miljardiksi.

§ 3. Euroalueen käytettävissä olevaa rahoitusinstrumenttia (deposit multiplication) hyväksi käyttäen, valtion pankki luo valtion ulkomaanvelkaa vastaavan summan 'luottona' ulkomaanvelan maksusta vastaavalle osastolle valtiokonttorissa ja siirtää rahan kyseisen osaston nimiin avatulle tilille uudessa [aseta mieleisesi nimi tähän] Pankissa.

§ 4. Kyseinen osasto tekee tilisiirron Suomen valtiota rahoittaneiden, pääasiassa ulkomaalaisten liikepankkien tileille.

Suomen valtionvelka on tällä toimenpiteellä täysin laillisessa järjestyksessä maksettu!



Miksi yksikään poliitikko ei tätä esitä? Kenen etuja hän suojelee, kun ei salli Suomen velkoja maksettavan pois tällä yksinkertaisella toimenpiteellä, vaan haluaa orjuuttaa tulevatkin sukupolvet yhä pahenevalla velka- ja korko-orjuudella?

Miettikääpäs taas näitä asioita.

20. huhtikuuta 2011

EU:sta tehdään salassa ja vauhdilla yhtä valtiota!

EU on alkanut kovasti kiirehtimään "liittovaltiokehitystään" viime aikoina. Syynä lienee surkea taloustilanne ja tulossa oleva euron romahdus. EU:n byrokraatit ja fasistit haluavat sitä ennen lukita kaikki jäsenmaat niin tiiviisti EU:hun, etteivät ne enää käytännössä pääse siitä irti. Samalla lukitaan ihmisiltä ja valtioilta mahdollisuus päättää omista asioistaan ja päätösvalta siirretään lopullisesti EU:n eliitille, komissiolle (joka on kaiken demokraattisen päätöksenteon ja valitsemisprosessien ulkopuolella) sekä sen kumileimasimena toimivalle EU-parlamentille.

Tuossa kehityksessä ei sinällään ole mitään uutta ja ihmeellistä (vaikka tietenkään valtamedia ja poliitikot eivät sitäkään kerro). Sen sijaan se, että tuota kehitystä yritetään massiivisesti piilotella ja salakavalasti nopeuttaa huimasti, on uusi ilmiö. Se kertoo, että EU alkaa olla hätää kärsimässä, kun ihmiset ovat alkaneet ymmärtämään, millaisesta kusetuksesta ja vallansiirrosta siinä on kysymys - ja keiden hyväksi!

Miltä kuulostavat esim. seuraavat asiat:
- EU:n budjetti kasvatetaan jopa 10%:iin jäsenmaiden bkt:sta
- Kaikkien euromaiden velat otetaan kaikkien jäsenmaiden yhteisvastuullisesti hoidettavaksi
- Jäsenmaiden budjetit joudutaan hyväksyttämään EU:lla
- EU:lle siirtyy ulko- ja turvallisuuspolitiikka
- EU:lle siirtyy energia- ja liikennesektori sekä tutkimus ja tuotekehitys
- EU:lle tulee yksi valtionvarainministeriö

Kaikkea tätä ollaan siis ajamassa pikapikaa lävitse EU-mielisten idioottipoliitikkojen suostumuksella, ilman, että eri valtioiden kansalaiset tietävät asiasta mitään.

On selviö, että mikäli ihmiset tietäisivät, mitä tuleman pitää, alkaisi valtioissa tapahtumaan melkoisia vallankumouksia - enkä tarkoita, että äänestämällä. Ihmiset arvostavat yhä omia valtioitaan ja niiden itsenäisyyttä EU-byrokraatteja ja muuta hullutusta vastaan. Juuri siksihän koko asiaa pitääkin yrittää salailla viimeiseen asti...

17. huhtikuuta 2011

En äänestänyt - erosin Kokoomuksestakin

Kehoitin viime blogikirjoituksessani kaikkia äänestämään persuja. Myös niitä, jotka ovat ajatelleet jättää nämä vaalit kokonaan väliin ja niitä, jotka ovat perinteisesti äänestäneet vaikkapa Kokoomusta. Kerroin myös itse aikovani äänestää persuja, vaikka olen Kokoomuksen jäsen ja perustelin päätökseni mielestäni varsin hyvin.

En kuitenkaan käynyt tänään lainkaan äänestämässä. Viime hetkillä tein päätöksen jättää äänestämättä. Tämän jälkeen tein myös päätöksen eroamisestani Kokoomuksesta.

Lyhyesti sanottuna koen, että äänestäminen ja demokraattisten prosessien kautta vaikuttaminen on moraalitonta, haitallista ja orjamaista toimintaa. (Näin lyhyt ja töykeä selitys vaatii varmasti perinpohjaista analyysiä ja perustelua, jonka pyrin antamaan lukijoilleni.)  Päätökseeni vaikutti varmasti myös Jukka Hankamäen kirjoitus "Kansanedustuslaitoksen ja demokratian turhuudesta". Myös tämän ja tämän aikaisemman blogikirjoitukseni uudelleenlukeminen pisti minut miettimään asioita.

Äänestäminen ja demokratia on moraalitonta, koska siinä enemmistö sanelee, miten kaikkien pitää elää. Enemmistö päättää kaikkien puolesta. Tämä loukkaa kaikkien vähemmistöjen, etenkin kaikkein pienimmän vähemmistön, yksilön, oikeuksia päättää itse omasta kehostaan ja itse rehellisesti hankkimastaan omaisuudesta. Enemmistön tyrannia yhtään sen parempi tai pahempi kuin vähemmistön tyranniakaan (=diktatuuri). Itse asiassa uskon, että libertaarin diktaattorin alaisuudessa Suomi olisi paljon parempi paikka elää kuin mitä se on nyt.

Äänestäminen ja demokratia on haitallista, koska suurinosa kansasta on suoraan sanottuna tyhmiä ja tietämättömiä hölmöjä. Viisaat ja asioihin perehtyneet ovat vähemmistössä, eivätkä pääse siis päättämään mistään mitään. Enemmistön tahdissa siis marssitaan, eikä päätöksiä tehdä todellisten tarpeiden ja resurssien puitteissa, vaan  enemmistön fiilispohjalta. Kuvitelkaa, että lentokonetta lennettäisiin samalla logiikalla: Matkustajat äänestäisivät, mitä nappia ja poljinta painetaan kulloinkin, tai äänestäisivät keskuudestaan karismaattisimman kusettajan lentämään konetta heidän puolestaan. Ei toimi. Ei vaan toimi. On hullua kuvitella, että se toimisi muutenkaan missään. Yksilö on aina oman elämänsä paras asiantuntija, ei joukko byrokraatteja ja poliitikkoja, jotka runnovat kompromissiratkaisun koskemaan kaikkia ihmisiä, yksilölliset tarpeet ja resurssit huomioimatta.

Äänestäminen ja demokratia on orjamaista toimintaa, koska silloin hyväksytään nykytilanne. Alistutaan orjaksi. Myönnetään, että tämä kaikki on ok ja enemmistö päättäkööt, miten asioita hoidetaan. Tyydytään niihin muruihin, mitä poliitikot ja byrokraatit suostuvat meille antamaan meiltä ryövätyistä rahoista takaisin. Tehdään, kuten poliitikot haluavat meidän tekevän, eli annetaan heille valtuutus ja valta hoitaa asioita meidän yksilöiden sijaan. "Palauttamalla äänestyslipun hyväksyt lipussa mainitut ehdot", pitäisi kirjoittaa ko. pumaskaan varoitustekstinä! Niin ikään pitäisi tietysti olla niin, että jos ei äänestä, ei muidenkaan äänestämisten pitäisi vaikuttaa sinuun millään tapaa!

En ole myöskään vakuuttunut siitä, että Suomen vaalit olisivat rehelliset. Ai miksi? No, listanomaisesti todetaan muutama pointti: Etyjin vaalitarkkailijoita on kutsuttu ensimmäistä kertaa seuraamaan Suomen vaaleja, Suomessa jatkuvasti vaalivilppiä, Vaalivilppi on sittenkin totta Suomessakin, Varjovaalit paljastivat hurjia asioita ja Sähköinen äänestys oli fiasko - satoja ääniä kateissa.


Olen varma, että jokaisen, joka on indoktrinoitu uskomaan demokratian autuuteen jo peruskoulusta lähtien, on vaikea ymmärtää kirjoitustani. Kerroin kuitenkin rehellisesti ja suoraan syyt, jotka johtivat minut nykyiseen päätökseeni, vastuu jää lukijan harteille yrittää ajatella tätä asiaa ja uskaltaa kyseenalaistaa demokratian ihanuutta. Ja niin muuten, pieni vinkki: Demokratian vaihtoehtona on muutakin kuin diktatuuri, esimerkiksi minarkia.

Voisin ehkä kuvitella äänestäväni sellaista tahoa, joka ei kannata demokratiaa vaan libertarismia ja siitä loogisesta seuraavaa minarkiaa. Surkuhupaisaa on tietysti se, että harva libertaari viitsii asettua ehdolle vaaleissa, koska ajattelee juuri samoin kuin minäkin: Demokratia on moraalitonta, haitallista ja orjamaista toimintaa. Liberaaleissa on toki paljon juuri tuolla tapaa ajattelevia ihmisiä, enkä pidä mitenkään mahdottomana heidän äänestämistään joskus tulevaisuudessa, mutta asiaa pitää todellakin harkita pitkään ja hartaasti.

Olen tietysti iloinen, mikäli persut repivät nyt kunnon vaalivoiton. Se on hyvä näpäytys ja mahdollisuus muutokseen Suomessa. Erittäin hyvä on, jos demokratiaan uskovat ja sitä kannattavat ovat äänestäneet persuja, eivätkä mitään muuta puoluetta. Ei Kokoomuksenkaan hyvä tulos vaaleissa minua harmita, sen voin tunnustaa.

Voin joka tapauksessa pyöriskellä siinä sadistisessa ajatuksessani, että demokratiassa kansa saa juuri niin paskan hallinnon ja virkamieskoneiston, kuin mitä se ansaitsee. Kaikki demokratiauskovaiset (ja muut yksilönvapauden vastustajat): Olkaa siis onnellisia, kun rahanne menevät kankkulan kaivoon ja kaikenlaista hullua lakia ja säädöstä pukkaa lisää ja lisää. Olkaa onnellisia, kun teidän eläkkeenne katoaa savuna ilmaan ja vaurautenne ulosmitataan ulkomaiden(kin) velkojen maksuun. Riemuitkaa kaikesta paskasta ja huonosta, minkä näette ympärillänne, koska te olette sen ansainneetkin! Älkää syyttäkö ketään ulkopuolista mistään ongelmasta, joka Suomessa on. Ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan teistä itsestänne. Vain ja ainoastaan teistä ja teidän valinnoistanne vaaleissa ja uskostanne demokratiaan. Syyllinen löytyy peilistä, ei muualta. Minarkiassa voisitte itse hoitaa asianne tuhat kertaa paremmin, kuin niitä nyt hoidetaan - enemmistön tyranniassa!

6. huhtikuuta 2011

Halla-aho antaa ajattelemisen aihetta vaaleihin



Itse aion äänestää vaaleissa persuja, vaikka olenkin Kokoomuksen jäsen. Syitä on useita, kuten mm.
- Maahanmuuttopolitiikka
- Näpäytys nykyiselle poliittiselle eliitille
- Kokoomuksen tyriminen valtiontalouden hoidossa

Kehotan kaikkia muitakin Kokoomuksen jäseniä äänestämään persuja em. syistä johtuen. Ääni kenelle tahansa Kokoomuksen ehdokkaalle on ääni puolueelle, joka ei tällä kokoonpanollaan ja toiminnallaan tuo muutosta maamme nykytilaan. Yksittäiset, pahuksenkin hyvät ehdokkaat, hukkuvat idioottien enemmistöön ja klikin hampaattomaan politiikkaan. On aika näyttää myös meidän johtohenkilöille, mistä kana pissii.

Kaikkia muita puolueita perinteisesti äänestäneille muistutan, mitä Halla-aho videossaan sanoi. Miettikää niitä asioita.

Niille, jotka eivät ole vaivautuneet äänestämään vaaleissa ja aikovat ehkä nämäkin vaalit nukkua, pyydän: Antakaa protestinne kuulua. Nyt on mahdollisuus iskeä piikki niin syvälle poliittisen mädänneisyyden lihaan, että tilaisuutta ei kannata jättää käyttämättä. Nukkukaa vaikka kaikki vaalit jatkossa, mutta NYT pitää äänestää persuja.

31. maaliskuuta 2011

Samsungin tietokoneissa keyloggereita - Samsungilta! (NOT!)

Päivitystä: Ilmeisesti kyseessä on väärä hälytys. Tosin herää epäilys ja ihmetys, miksi Samsung yhdessä vaiheessa myönsi, että noissa koneissa on asennettuna keyloggeri?



Ohhoh. Kyllä sitä vaan voin minäkin aina välillä yllättyä. Nyt on tullut ilmi, että Samsung on asentanut (asiakkailleen kertomatta) tietokoneisiinsa näppäinpainallusten tallennusohjelmia. Siis upouusissa Samsungin läppäreissä, jotka pahaa-aavistamattomat asiakkaat ovat ostaneet kaupoista, onkin ollut valmiiksi asennettuna ja toiminnassa keyloggeri.

Aivan käsittämätöntä toimintaa.

Mikäli olet ostanut Samsungin tietokoneen lähiaikoina, suosittelen ehdottomasti ajamaan kattavan haittaohjelmien skannauksen, tai mikä vielä parempaa, palauttamaan kyseisen tietokoneen sinne mistä se on ostettu. Missään nimessä ei kannata ostaa jatkossa(kaan) Samsungin tuotteita. Ties mitä muutakin kökköä ne voivat sisältää ja ties mihin tarkoitukseen.

30. maaliskuuta 2011

Sirukorttien tietoturvassa (uusia) puutteita

Kirjoitin jo yli kolme vuotta sitten blogissani, että turvallisiksi mainostetuissa sirukorteissa on vakavia tietoturvaongelmia. Aihepiiriä ei ole juurikaan viitsitty mediassa käsitellä, eikä parannuksia ole tullut tietoturvaan, vaan päinvastoin sirukorttien tietoturva on vain murentunut entisestään. Sirukortin avaamiseen tarvittava pin-koodi voidaan nykyään urkkia suoraan kortilta.
"Normaaleissa tilanteissa koodi siirtyy kortin ja lukijan välissä ainoastaan offline-tilassa eli silloin, kun lukijan tietoliikenne pankkiin on kytketty pois päältä. Lisäksi siirto salataan varmennuksella. Kun koodi lähetetään pankkiin, lukija ja siru eivät ole enää yhteydessä. Muuntamalla kortin ja lukijan välistä tiedonsiirtoa tutkijat pystyivät murtamaan offline-tilassa tehtävän varmennuksen. Näin pin-koodi siirtyy ilman salausta ja se voidaan kaapata."

Kuten kirjoitin jo yli kolme vuotta sitten, tältäkin uhalta vältyttäisiin kokonaan, jos
"EMV-kortit pitäisi laittaa sellaisin asetuksin, että ne hyväksyvät vain salatut ja todennetut yhteydet lukulaitteiden tai päätteiden kanssa."

Mikä näin yksinkertaisissa asioissa on liian vaikeata miljardien ja miljardien eurojen liikevaihtoja pyörittävien pankkien ja luottokorttiyhtiöiden tajuta? Mikä? Ihan oikeasti, mikä? Mistä siellä tietoturvapuolen ihmisille oikein palkka juoksee, kun eivät noin perustavaa laatua olevistakaan asioista tajua yhtään mitään?

Toisaalta, mikä insinöörin ideapieru on alunperinkin ollut, että sirukorteissa on myös helposti kopioitava ja väärennettävä magneettiraita JA sirukorttien lukulaitteet eivät ole sellaisia, että sinne voisi työntää kortista VAIN sen sirukorttiosan (eikä suurin osa magneettijuovaa päätyisi myöskin laitteen uumeniin)? Mikähän järki tuossakaan on?

27. maaliskuuta 2011

Utah tyytymätön dollariin - ottaa hopean ja kullan maksuvälineeksi!

Pitipä hieraista pariin kertaan silmiä, kun lukaisin tämän Taloussanomien uutisen. Vaikka USA:ssa on monissa osavaltioissa puhuttu hopeaan ja/tai kultaan perustuvan rahan käyttöönotosta, en olisi uskonut, että näin radikaali tavoite voisi mennä läpi. Nyt kuitenkin Utahin osavaltion kongressin ylä- ja alahuone ovat hyväksyneet lain, joka mahdollistaa arvometallien käytön maksuvälineinä. Samalla myös kullan vero on poistettu.

Tämä kaikki on aivan looginen seuraus siitä, että velkaan perustuva raha ja talous on havaittu toivottomaksi pitkällä aikavälillä. Uskottavuus Federal Reserve Bankkiin on mennyt lopullisesti. Kun FED luo tyhjästä rahaa nappia painamalla ja antaa sitä velaksi Yhdysvaltojen hallinnolle ja toisille pankeille, ei lopputulos voi olla mikään muu kuin dollarin romahtaminen. Ennen kuin yhtäkään dollaria voidaan kuluttaa, se pitää ensin lainata - korkoa vastaan. Loputon velkakierre on valmis sillä seurauksella, että inflaatio kasvaa huimasti ja sen lisäksi entistä suurempi osa ihmisten rahoista kuluu vanhojen velkojen korkojen maksuun. Hullunmylly pyörii tasan niin pitkään, kunnes siitä sanoudutaan suorasukaisesti vain irti.

Ainoat tahot, jotka voittavat nykyisessä rahan tyhjästä luomisessa velaksi, ovat pankit ja hallitukset. Ne voivat kasvattaa tuottojaan tai kulujaan mielivaltaisesti, jättäen laskun maksettavaksi tavallisille ihmisille ja tuleville sukupolville inflaation ja kasvavien korkojen ja lainanlyhennysten muodossa. Rahan arvolla pelaaminen on niin ison luokan huijausta ja ryöstöä, että sitä on vaikea edes käsittää.

Arvometalliin sidottu raha estää tehokkaasti kaikenlaisia rahalla kikkailuja ja loputonta velanottoa. Koska ko. rahaa voi olla olemassa vain tietyn arvometallin määrän verran, sitä ei voida luoda tyhjästä lisää nappia painamalla. Rahan arvo säilyy ja jopa kasvaa ajan myötä. Inflaatiosta ei ole pelkoa. Hinnat ovat vakaat. Säästäminen kannattaa ja siihen on myöskin varaa.

Paras asia arvometalliin sidotussa rahassa on kuitenkin se, että millään taholla, mukaanlukien kulloinkin vallassa oleva hallitus, ei ole mitään mahdollisuutta huijata tai manipuloida rahan arvoa. Ainoa keino, jota edes teoriassa voisi käyttää olisi laskea rahan arvometallipitoisuutta, mutta se olisi petos ja helposti havaittavissa. Arvometallirahassa olevan tai sillä pankin tiskiltä saatavan arvometallin arvo olisi joka tapauksessa aina jotakin, vaikka tuleva hallinto päättäisikin lakkauttaa kyseisen arvometalliin perustuvan valuutan kokonaan.

Hopea.fi sivuilta löytyy erinomainen selostus hopean historiasta sekä hopean hyödyistä rahana.

Toivon hartaasti, että dollarin (ja euron ja kaikkien muidenkin olemattomaan leikkirahaan perustuvien valuuttojen) lopullinen kuolinisku on nyt tullut. Kyseisten valuuttojen käyttö tuntuu olevan romahtamassa sisältäpäin. Samaan aikaan hopean arvo on noussut vuodessa yli kaksinkertaiseksi ja kullankin arvo on noussut miltei 50%...siis suhteessa tuohon tyhjästä velaksi luotuun leikkirahaan, joka meillä on käytössämme nykyään.

25. maaliskuuta 2011

Eroa Mari Kiviniemi!

Suomen pääministeri, Keskustapuolueen Mari Kiviniemi on valmis antamaan 16 miljardia euroa suomalaisten veronmaksajien rahoja Kreikan, Portugalin, Irlannin jne. paskakunnossa olevien maiden "pelastamiseen" talouskurimukselta. Mari Kiviniemi on valmis antamaan yli 3000€ jokaisen suomalaisen taskusta maille, jotka ovat holtittomalla lainanotolla ja tuhlaamisellaan pilanneet taloutensa, eivätkä koe mitään syytä vieläkään laittaa talouttaan kuntoon.

Mari Kiviniemi on maanpetturi. Suomalaisten vihaaja. Veronmaksajien pettäjä.

Yksikään selkopäinen ihminen ei voi pitää Mari Kiviniemeä kykenevänä toimimaan Suomen pääministerinä. Ihmisen pitää olla umpihullu, jotta hän voi kannattaa Mari Kiviniemeä tai hänen ajamaansa politiikkaa.

Mikko Ellilä kirjoitti asiasta blogissaan erittäin osuvasti ja asiaa.

20. maaliskuuta 2011

Hopearahan luominen ja käyttö on terrorismia!

Valtiot vihaavat ja vainoavat kansalaisia, jotka pyrkivät ottamaan käyttöön vaihtoehtoisia valuuttoja valtioiden arvottomien paperirahojen sijaan. Tämän on saanut kokea mm. Silverbank, jota viranomaiset ovat ahdistelleet, sekä nyt USA:ssa Liberty Dollarin tekijä, joka on joutumassa 15v vankeuteen
“Attempts to undermine the legitimate currency of this country are simply a unique form of domestic terrorism,” U.S. Attorney Anne Tompkins said. “While these forms of anti-government activities do not involve violence, they are every bit as insidious and represent a clear and present danger to the economic stability of this country.”

Kun ihmiset nousevat rauhanomaiseen kapinaan korruptoitunutta pyramidihuijausta (nimeltään raha) vastaan, heidät leimataan terroristeiksi ja heitetään vankilaan. Oikeus vapaasti valita käyttämänsä vaihdannan väline onkin Orwellilaisessa uuskielessä synonyymi terrorismille. Todellinen haastaja valtion luomalle korkoa juoksevalle velkarahalle onkin terrorismin työkalu. Ilmeisesti seuraavaksi aletaan pidättämään ihmisiä terrorismista epäiltynä, jos heillä on hallussaan hopeaa tai kultaa, koska tuollainenhan on "terrorismia" tai "joukkotuhoase", eikös vaan...

Kaikki tämä kertoo siitä, että viranomaiset ja valtiot pelkäävät, että ihmiset heräävät ja ymmärtäisivät nykyisen rahan valheen. Suomessakin vuonna 1994 poliisi pidätti ihmisiä liittyen Ahvenanmaan 100 Taalerin kolikkojen tekoon.

Kannattaa siis ostaa fyysistä hopeaa, kun sitä vielä ylipäätään voi ostaa (ainakaan järkevään hintaan). Kunhan tämä arvottomaan paperiin ja loputtomaan velkaantumiseen perustuva rahajärjestelmä romahtaa, hopean hinta ja käyttö tulee kasvamaan käsittämättömästi. Paperi- tai digitaaliseen rahaan jääneet tulevat olemaan häviäjiä ja ne, joilla on hopeaa, voittajia.

Fyysistä hopeaa erilaisissa muodoissaan saa mm. Ruotsista Liberty Silverin kautta, Virosta AGD-sijoitushopeana säilytyksineen Silverbankista ja Suomesta Ikihopean kautta. Kultaa saa vaikkapa Tavexista.