27. joulukuuta 2011

Media alkaa herätä kännykkäverkkojen tietoturvattomuuteen

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Muistaakseni otin nämä asiat puheeksi itse kotisivuillani jo miltei kymmenen vuotta sitten ja blogissanikin olen useita kertoja palannut tähän samaan aihepiiriin. Joka kerta ovat "asiantuntijat" väittäneet, että kyse on foliohattuilusta, paranoidisuudesta ja turhasta pelottelusta, että kaikki on hyvin eikä mitään pelkoa mistään ole.

No, mitäs nyt sanotte tästä Digitodayn jutusta:
Teleoperaattoreiden huono tietoturva altistaa monen matkapuhelimen käyttäjän luvattomalle valvonnalle ja identiteettivarkauksille, varoittaa tietoturva-asiantuntija...Kenttätesteissä hän pystyi salakuuntelemaan kollegan vastaajapalvelua ja soittamaan puheluita tai lähettämään tekstiviestejä puhelimella...operaattorit voisivat helposti korjata GSM-teknologiassa olevan aukon yksinkertaisella ohjelmiston päivityksellä. Vain kaksi operaattoria, Saksan T-Mobile ja Sveitsin Swisscom olivat tehneet tämän päivityksen.

Että silleen. Koskas suomalaiset teleoperaattorit ottavat lusikan kauniiseen käteensä ja päivittävät kännykkäverkkojen salaukset vähintään A5/3 mukaiseksi? Vai eivätkö ne vaan osaa?

21. joulukuuta 2011

Eurooppa vai islam?

Ei mitään lisättävää. Demokratiassa kansa päättää ja saa mitä ansaitsee.

16. joulukuuta 2011

Katainen kiikkuun!

Jyrki Katainen valehtelee suomalaisille, medialle ja muille poliitikoille. Jyrki Katainen antaa suomalaisille kuuluvaa päätöksentekovaltaa EU:n byrokraateille ja muille ei-demokraattisesti valituille eliitin jäsenille. Jyrki Katainen antaa suomalaisilta verotuksella ryöstettyjä rahoja vieraiden valtioiden kulutusjuhlien ylläpitoon ja velkavangitsee myöskin tulevat sukupolvet bankstereiden orjiksi.


Jyrki Katainen kuuluu narun jatkoksi. Mieluiten varoittavaksi esimerkiksi kiikkumaan Mannerheimintielle lyhtypylvääseen, jotta mahdollisimman monet näkevät, mitä tämmöisille tapauksille tehdään. Jos Jyrkille tulee liian yksinäinen olo, voidaan naapuripylväisiin kyllä minun puolestani vetää lisääkin tähän kusetukseen osallistuneita poliitikkoja, virkamiehiä ja bankstereitä.

12. joulukuuta 2011

Viihde-elektroniikkalaitteissa haittaohjelmavaara

CERT-FI varoittaa sivuillaan, että digitv-virittimistäkin tavattu haittaohjelmia. Huppista keikkaa. Mitäs tämä sitten tarkoittaa? CERT-FI kirjoittaa:

"Useimmat uusista digivirittimistä, televisioista ja muista viihde-elektroniikan laitteista voi kytkeä internetiin, jolloin niiden kautta voidaan käyttää eri verkkopalveluja, ja laite voi myös päivittää ohjelmistonsa suoraan laitevalmistajan palvelimelta. Laitteet sisältävät yleensä jonkin riisutun Linux-käyttöjärjestelmän version, jonka päälle laitteen toimintojen hallintaan käytettävä ohjelmisto on toteutettu.

On osoittautunut, että laitteiden tietoturvallisuudessa on sellaisia puutteita, ettei niitä tulisi kytkeä suoraan julkiseen internetiin. Niiden ohjelmistoista mahdollisesti löytyviin haavoittuvuuksiin ei välttämättä julkaista tietoturvakorjauksia ollenkaan tai ainakaan kovin nopeasti, sillä ohjelmistopäivitykset saattavat keskittyä enemmän laitteen ominaisuuksien ja toimivuuden parantamiseen."


Kuulostaako jotenkin tutulta? Ainiin, kirjoitin digiboksien jne. tietoturvasta kotisivuillani jo vuosikausia sitten, mutta eipä tietenkään tuota varoitusta ole kuunneltu. Puolisen vuotta sitten kirjoitin asiasta blogissanikin, mutta eipä sitäkään varoitusta ole viitsitty kuunnella. Ihmiset ostelevat paskalaitteita kyselemättä tai tajuamatta niiden tietoturvasta yhtään mitään ja liittävät sitten nämä paskalaitteet suoraan nettiin - seuraukset ovat sen mukaiset. EVVK minulle, jos joku idiootti tuhoaa laitteensa ja menettää salasanansa ja pankkitunnuksensa hakkereille, mutta älkää sitten ruikuttako, ettei teitä varoitettu.

5. joulukuuta 2011

Viimeiset hetket käsillä?

Ylenantokin uskaltaa jo myöntää, että eurolla on ehkä viimeiset hetket käsillä ja että Iran on ampunut alas Yhdysvaltojen tiedustelulennokin. Valuutan ja pankkijärjestelmän romahduksen, sekä suursodan syttymisen riski on siis aivan konkreettinen. Jokaisen selkopäisen ihmisen kannattaa viimeistään nyt nostaa tileillä olevat eurot (kun ne vielä sieltä saa pois) käteiseksi, eikä niiden sijoittaminen kultaan ja/tai hopeaan ole lainkaan huono idea. Kohta voi rytistä ja kunnolla.

No, "hyvällä" tuurilla käy vain niin, että EU:sta tehdään vielä tiiviimpi liittovaltio IMF:n ja muiden pankkien alaisuuteen, eikä euro romahda...ja Iranin sota kuivuu kasaan. Hyvällä tuurilla. Ehkä siihen ei kannata luottaa.

30. marraskuuta 2011

Verkkotulostimien hakkerointi käy helposti

Kyseessä on jälleen osoitus ylläpitäjien idiotismista ja ammattitaidottomuudesta, kun internettiin liitetään fyysisesti koneita, jotka olisi syytä pitää sieltä kokonaan erillään, tai vähintäänkin käydä niiden asetukset huolellisesti läpi ja suojata ne. Kuka tahansa pystyy hakkeroimaan verkkotulostimia aivan yksinkertaisesti, koska kyseisten tulostimien asetuksia ei ole säädetty kohdalleen. Näitä tulostimia on internetissä kymmeniä tuhansia, jos ei jopa miljoonia.

Hakemalla Googlella yksinkertaisesti vaikkapa inurl:hp/device/this.LCDispatcher saa esimerkiksi tämmöiset hakutulokset vastaansa. Klikkaamalla mitä tahansa noista hakutuloksista pääsee suoraan sisälle kyseisiin tulostimiin ympäri maailmaa. Tulostimessa sisällä voikin sitten tehdä mitä tahansa haluaa, esimerkiksi vaihtaa salasanat ja lukita muut ulos tulostimelta, asentaa sinne takaportitetun troijalaisfirmwaren, tai vaikka vain tulostaa kyseiseltä tulostimelta mitä haluaa (esimerkiksi LibreOfficella voi luoda .pdf-tiedoston, johon voi liittää vaikkapa kuvia ja tulostaa sen ulos noista tulostimista). Mahdollisuudet ovat miltei rajattomat, varsinkin, kun oletussalasanojakaan (1234, Admin, admin, Administrator, administrator, jne.) ei yleensä edes kysytä!

Nopealla tarkastelulla käy ilmi, että tuolta löytyy kasapäin myöskin isojen yritysten tulostimia. Millaisia mahdollisuuksia teollisuusvakoilulle avautuukaan, kun joku päättää asentaa kyseisiin tulostimiin firmwaren, joka salaa lähettää verkon ylitse kaikki sillä tulostetut dokumentit? Entä, kun kyseisiin tulostimiin asennetaan firmware, joka mahdollistaa langallisen ja langattoman lähiverkon tietokoneiden selaamisen ja yhteydenotot niihin? Mitä muita laitteistoja on hakkeroitavissa noin yksinkertaisesti internetin kautta ja mitä siitä voi seurata?

Ei hyvää päivää, sanon minä. Massiivinen tietoturvaongelma parin hiirenklikkauksen päässä, eikä ketään edes tunnu asia kiinnostavan. Pää pensaaseen vaan ja toivotaan parasta, eikös vaan?

19. marraskuuta 2011

Valmisteleeko Kiina hyökkäystä Taiwaniin?

Mielenkiintoista huomata, että Kiina on rakentanut sisämaahansa tarkan kopion Taiwanin rannikolla olevasta lentokentästä. Lentokenttä on rakennettu ilmeisesti vasta tänä vuonna, koska aikaisemmissa Google Earthin kuvissa sitä ei näy. Kiina on myöskin saanut viimeisen vuoden aikana operatiiviseen valmiuteen DF-21D-ohjuksensa, jotka uhkaavat vakavasti Yhdysvaltojen laivastoa ja sen lentotukialuksia, toisin sanoen Taiwanin puolustuksen avuksi rientäviä tukijoukkoja. Kiina on myöskin muutaman viime vuoden aikana sijoittanut runsaasti uusia ohjuksia Taiwania vastaan ja omien kohteidensa suojaksi samalla alueella. Kiinalla on mm. käytössään huippunykyaikaisia HQ-19 (S-400) ilmatorjuntaohjuksia, sekä SS-N-22 "Sunburn" meritorjuntaohjuksia.

Oletettavasti USA on myöskin tietoinen Kiinan aikeista Taiwanin suhteen, koska Yhdysvallat on vastikään suostunut päivittämään Taiwanin F-16A/B hävittäjäkoneet, vaikka oli pitkään kyseistä ajatusta vastaan. Lisäksi USA on yrittänyt perustaa pikavauhtia sotilastukikohdan Australiaan vastapainoksi Kiinan uhalle. Yhdysvallat onkin ongelmissa, koska sen joukot ovat yhä sotimassa sekä Afganistanissa, että Irakissa. Tulevat sotilasoperaatiot Syyriaa ja Irania vastaan voisivat sitoa talouskurimuksessa räpiköivän USA:n joukot vielä syvempään suohon ja antaa Kiinalle kullanarvoisen tilaisuuden hyökätä Taiwaniin...ja Pohjois-Korealle tilaisuuden hyökätä Etelä-Koreaan.

Shanghain Yhteistyöjärjestö
voi antaa oman lisänsä tähän Aasian sotkuun, koska siinä ovat mukana Kiinan lisäksi mm. Iran, Intia, Pakistan ja Venäjä. Miten ne reagoisivat ja mitä siitä seuraisi? Mahdotonta tietää varmuudella. Tuskin mitään hyvää, oletan. Pahimmillaan seurauksena on kunnon maailmanpalo...vähimmilläänkin ne voivat merkittävästi nostaa Yhdysvaltojen kynnystä reagoida Taiwanin ja Etelä-Korean miehityksiin.

Eurooppa on puolestaan niin syvässä suossa taloutensa kanssa ja toisaalta niin riippuvainen Venäjän öljy- ja kaasutoimituksista, että täältä on turha odottaa ainakaan merkittävää panosta tuohon maailmanpaloon. Ehkä on ihan hyväkin, sillä täällä voi kohta olla omat sodat sodittavina. Venäjästä voi tulla mielenkiintoinen jokerikortti tässä pelissä...vastikään Venäjä varoitteli, että sen eteläisillä alueilla voi syntyä levottomuuksia, jotka johtavat jopa ydinsotaan, onko tämä sattumaa?

Melkoinen soppa voi siis olla seuraavan vuoden-parin sisällä tulossa, jos huonosti käy. Ainekset ainakin ovat kasassa liiankin sopivasti. On syytä muistaa, että historiallisesti tarkasteltuna sodat ovat aina olleet hyvä "pakokeino" tai "seuraus" taloudellisista romahduksista.

18. marraskuuta 2011

Esitys uudeksi maahantulotarkastukseksi Suomeen

Minusta jokaiselta Suomeen tulevalta voisi vaatia lausuttavaksi ääneen ja videoitavaksi (joka olisi julkisesti saatavilla netistä myöhemmin) vaikkapa seuraavat lauseet:
- "Seksin harrastaminen lapsen kanssa on aina ja kaikissa tapauksissa väärin ja kiellettyä, ilman ainuttakaan poikkeusta"
- "Kaikki täysivaltaisten aikuisten väliset seksi- ja avioliittojärjestelyt ovat hyväksyttäviä eikä ketään saa vainota tai syrjiä niiden vuoksi"
- "Naisilla ja miehillä on oltava samat oikeudet ja velvollisuudet"
- "Jokaisella tulee olla uskonnon ja mielipiteenvapaus, eikä ketään saa vainota, uhata tai vahingoittaa heidän uskontonsa tai esittämiensä mielipiteiden vuoksi"
- "Mikäli en hyväksy ja toimi näiden tosiasioiden mukaan, suostun välittömään ja ehdottomaan karkoittamiseeni Suomesta"

Veikkaan, että tuosta seuraisi välittömästi se, että Suomeen tulevien muslimien määrä romahtaisi.  Kannattaa muistaa, mitä islam sanoo esimerkiksi pedofiliasta, naisista, sekä mitä islam sanoo esimerkiksi homoista:
"Eminent scholars of Islam, such as Sheikh ul-Islam Imam Malik, and Imam Shafi amongst others, ruled that Islam disallowed homosexuality and ordained capital punishment for a person guilty of it. Homosexual activity is a crime and forbidden in most Muslim-majority countries."

En ymmärrä, miksi tuollaiseen maahantulotarkastukseen sitoutuminen voi kenenkään suomalaisen mielestä olla huono asia. Eihän tuossa kenenkään vaadita sanomaan eikä sitoutumaan mihinkään, mikä millään tapaa loukkaa kenenkään oikeuksia vaan päinvastoin, tuollainenhan edistäisi suvaitsevaisuutta mitä suurimmissa määrin, eikös vaan?

Kukaan suvaitsevaisena itseään pitävä ei todellisuudessa ole suvaitsevainen, jos hänellä on jotain sitä vastaan, että Suomeen tulevien olisi sitouduttava noihin pelisääntöihin. Silloinhan hän kannattaa suvaitsemattomuuden hyväksymistä ja vaarantaa mm. seksuaalivähemmistöjen ja lasten turvallisen tulevaisuuden Suomessa.


Edit 23.11.2017:
Editoitu persekipua aiheuttanut kuva, jossa oli laittomasti Rajavartiolaitoksen logo, parempaan, paremmin Suomen nykyisen Rajavartiolaitoksen tehtäviä kuvaavaksi kuvaksi ja nimeksi.

16. marraskuuta 2011

911 iskujen mystinen pakettiauto ja Mossad

Näiden tyyppien pitäisi ehdottomasti perustaa jokin ennustuksia tarjoava firma ja tienata miljardeja. Ajatella, että he voisivat etukäteen tietää, että lentokone syöksyy WTC:hen ja osasivat olla asemissa sitä kuvaamassa. Aika velikultia, etten sanoisi. No, onhan tämmöistä ennustamista nähty toki muulloinkin, esimerkiksi BBC osasi uutisoida WTC7:n yllättävän romahduksen jo ennen kuin se tapahtui ja Lontoon 7/7 terrori-iskujen kanssa osattiin sattumalta pitää identtinen harjoitus samaan aikaan. Sattuuhan sitä, kun sohitaan.

Nyt on aika käydä vähän käsiksi tähän 911 pakettiauto- ja Israel/Mossad mysteeriin tämän erinomaisen videon kautta.

6. marraskuuta 2011

Vauvoja tapetaan keskoskaappeihin Syyriassa

CNN raportoi, että Syyriassa Assadin hallinto on katkaissut sähköt lastensairaalasta, jossa nyt sitten keskoset ovat kuolleet keskoskaappeihinsa.

Muistatteko, kun aikanaan Persianlahden sotaan lähtemistä perusteltiin Saddamin hallinnon julmuuksilla Kuwaitissa? Nimenomaisesti kerrottiin, miten irakilaissotilaat nostelevat vauvoja keskoskaapeista ulos sairaalan lattioille kuolemaan. Tämän kaiken kertoi Kuwait Citystä paennut sairaanhoitaja ja pääsi televisioonkin kertomaan asiasta, samoin kuin USA:n kongressille. Media innostui ja kansa raivostui ja näytti vihreää valoa Persianlahden sodalle.

Huppista, se oli kaikki valetta. "sairaanhoitaja" olikin Kuwaitin USA:n suurlähettilään tytär, jolle oli annettu näyttelijänkoulutusta ja joka siis valehteli. Koko juttu oli täysin sepitetty. Mutta mitäpä siitä väliä. Kansa on liian tyhmää kyseenalaistamaan ja liian paskahousuista nostamaan siitä vieläkään meteliä.

Tehkää nyt kuten kunnon kansalaisen kuuluu ja uskokaa tuo CNN:n paskapropaganda (jota ehkä tullaan kohta Suomessakin kertomaan median ja poliitikkojen toimesta) noista keskoskuolemista ja antakaa se hyväksyntänne taas yhteen sotaan. Uskokaa CNN:ää. Uskokaa kaikki, mitä isoveli haluaa teidän uskovan. Se on vaan silleen helpompaa kun ei liikoja ajattele itse eikä kyseenalaista mitään. Isoveljen ei tarvitse enää edes nähdä vaivaa huijakseen ihmisiä, se voi syöttää aivan samaa paskaa kuin mitä se syötti 20 vuotta sitten, eikä kukaan tajua eikä välitä mitään, vaan nielee pureksimatta samat valheet kuin aina ennenkin.