27. marraskuuta 2020

Koronan 2. aalto iskee nyt voimalla ja Suomi nukkuu

Suomessa on tänään todettu 618 uutta koronatartuntaa. Keväällä, kun tartuntoja oli päivässä satakunta, määrättiin valmiuslaki käyttöönotettavaksi, pääkaupunkiseutu eristettiin ja tiukkoja rajoituksia tuli mm. koulujen opetukseen ja muuhun. Nyt, kun tartuntoja on enemmän kuin milloinkaan ennen, siis mukaanlukien kevään pahimmat tartuntapiikit (jolloin oli maksimissaan parina kertana noin 250 tartuntaa päivässä), ei tehdä hevon vittuakaan. Missä on logiikka?

Kuten olen jo aiemminkin sanonut, tämän maan viranomaiset ja poliitikot ovat täysin kykenemättömiä hoitamaan näitä asioita. Koko koronan pääsy Suomeen olisi voitu estää vuodenvaihteessa, sitä ei tehty. Korona olisi voitu tukahduttaa alkukeväästä, sitä ei tehty. Kesällä korona olisi ollut helppo hävittää kokonaan, sitä ei tehty. Syksyllä korona alkoi jälleen lisääntyä, koska coviootit lampaat eivät ole enää "jaksaneet" olla bilettämättä ja matkustelematta ja tämän annettiin rauhassa tapahtua ilman mitään vastatoimia. Nyt sitten on niin sanotusti paskat housussa ja vieläkään ei tehdä yhtään mitään konkreettista ja rajua tämän pysäyttämiseksi. Suomen viranomaiset ja poliitikot ovat täysin kykenemättömiä hoitamaan näitä asioita.

On jopa ilmennyt sellaista, että jotkut ääliöt ovat ruikuttaneet, miten ei voi laittaa pystyyn rajoituksia tai ainakaan taho X ei voi sellaisia laittaa, koska rajoitukset ovat perustuslain vastaisia. Ääliöt eivät ilmeisesti tajua, mitä poikkeusolosuhteet tarkoittavat? Kysynpä teiltä, arvoisat ääliöt, jos liikkumisvapaus yms. ovat loukkaamattomia perusoikeuksia, niin miten sitten sotatilanteessa voidaan estää omien tai vaikkapa vihollistenkaan sotilaiden vapaata liikkumista mihinkään? Jos Reiska haluaa mennä intin sijasta Haaparantaan ja Ivan Moskovasta Helsinkiin, niin miten sitä sitten muka voisi perusoikeuksien vuoksikaan estää? Häh? Niih. Kertokaapa se, arvoisat pykälistä ja byrokratiasta ulisevat ääliöt? Niin? Odotan.

Byrokratian taakse piiloutuvaan vastuunpakoiluun olen törmännyt itsekin, kun ihmettelin, miksei kotikunnassani laiteta rajoituksia vaan esimerkiksi lasten sallitaan vapaasti kokoontuvan koulujen tiloissa - kun samaan aikaan samoissa kouluissa on itsessään tiukat rajoitukset voimassa? Vastaus oli, että ei sitä kuulemma voinut ko. taho kieltää. Kun kysyin, että mikäs taho sen sitten voisi kieltää, ei kukaan osannut vastata mitään. Tyypillistä. Kukaan ei kanna vastuuta ja kaikki pelkäävät käyttää maalaisjärkeä ja kieltää coviootteja levittelemästä koronaansa, ettei vaan kukaan vahingossakaan tee mitään "yli valtuuksien" ja ettei kukaan vaan vahingossakaan loukkaannu, kun hänen "oikeuksiinsa" nyt puututaan. Naurettavaa paskaa: Ihmisten kuvitteelliset "oikeudet" ovat mukamas tärkeämmät kuin miljoonien ihmisten terveys ja turvallisuus!

Minun valtiossani määrättäisiin nyt koko Uusimaa ja kaikki ongelmakunnat 14vrk sulkuun ja ainoastaan työpaikalla ja lähikaupassa sekä lääkärissä käynnit sallittaisiin (ja koiran kusetus lähistöllä). Muuten ulkonaliikkuminen olisi kiellettyä ja jokainen kiellon rikkoja pamputettaisiin mustelmille ja tuupattaisiin eristysleiriin vangiksi muita tartuttamasta (lisää). Kaikki kahvilat ja muut, siis kaikki muut julkiset paikat, paitsi kaupat, apteekit ja lääkäriasemat suljettaisiin, poikkeuksena voisi antaa huoltoyhtiöiden ja muiden välttämättömien huolto- ja korjaustoimia tekevien paikkojen jatkaa toimintaansa (huolellisesti suojattuna). Muualla maassa vedettäisiin kanssa tiukempaa linjaa, suljettaisiin yökerhot ja kiellettäisiin matkustelu yms. Mutta ei. Turha toivo. Näin ei tulla tekemään ja korona senkun leviää. Luultavasti ensi viikolla päästään jo yli tuhannen päivätartunnan määrään.

Väännetään nyt vielä rautalangasta idiooteille: Mikäli korona olisi tukahdutettu Suomesta, ei olisi nyt tarvetta mihinkään suojautumistoimiin. Coviootitkin voisivat aivan rauhassa bilettää yömyöhään yökerhoissa, hengailla ostareilla, kahviloissa ja pitää sukujuhliaan tai käydä leffoissa. Ei olisi mitään ongelmaa. Ei olisi mitään tarvetta mihinkään rajoituksiin (matkustusrajoituksia lukuunottamatta). Näinhän esimerkiksi Uusi-Seelanti on onnistunut tekemään ja ihmiset voivat elää siellä normaalia elämää. Nykyiseen tilanteen, joka ei ole kiva kenellekään, on ajauduttu vain ja ainoastaan, koska TE coviootit ette ole olleet valmiita noudattamaan suosituksia ja suojautua riittävästi. Koska te ette aio sitä selvästikään jatkossakaan tehdä, ainoa ratkaisu on joko antaa koronan leviätä vapaasti tai antaa teille idiooteille coviooteille pamppua niin paljon, että joko muutatte mielenne tai teidät on hakattu hengettömiksi, yhtä kaikki, silloin ette voi enää levittää koronapaskaanne muihin ja hyvä niin.

Voitte lukea toki muistakin, yksityiskohtaisimmista ja kevyemmistäkin koronasuojautumisohjeistani blogini oikeasta reunasta "Tärkeimmät kirjoitukseni ja ohjeeni - koronavirus ja lääkinnällinen varautuminen". Voisi joku siellä hallituksessa, THL:ssä ja Kelassakin lukea ja ottaa jotain edes opikseen...jos kerkiää...eihän tässä ole ollut kuin vasta 10kk aikaa ottaa opikseen...


PS. Raivostuttaa lukea selittelyitä "maskeista", siitä miten ne "eivät tehoa" jne. On täysin eri asia puhua jostain kankaan- tai paperinpalasta naamanne edessä (maski), kuin puhua hengityksensuojaimista (FFP3/FFP2/KN95/N95) ja niiden oikein käytettynä antamasta suojasta. Täysin eri asia. Täysin. Kuitenkaan eroa ei missään tehdä ja päin vastoin hoetaan, ettei ole järkeä suojautua kun suojaus ei toimi, vaikka tosiasiassa kuitenkin tarkoitetaan vain, ettei siitä kankaan- tai paperinpalasta naamanne edessä ole apua, puhumattakaan jos muuten laiminlyötte aseptiikan (esim. ristitartunta) hoidon. Miksei mikään taho käske ihmisiä suojautumaan FFP3/FFP2/KN95/N95 hengityksensuojaimilla? Tein niistä muuten tämmöisen videonkin.

PPS. Idiootit edelleen jauhavat, ettei korona tapa, ei sitä tarvitse pelätä, lukekaas tämä kirjoitukseni ja muistakaa myös long-covid, joka näyttää nyt olevan se suurempi ongelma. Jos 3 miljoonaa suomalaista sairastuu koronaan ja 10% saa long-covidin, se tarkoittaa 300000 työkyvytöntä ihmistä, eikö se ole muka ongelma? Aha.

20. marraskuuta 2020

USA:n presidentinvaalihuijaus paljastettuna

Voisin lainata pitkän liudan eri lähteitä tähän juttuun, mutta en viitsi, ne löytyvät kyllä googlettamalla (tosin jopa paremmin esim. Yandex ja Bing) ja esim. Zero Hedge ja 4chan/pol/ kautta helposti sopivia hakusanoja käyttäen. Kotimaisista lähteistä pitänee kuitenkin mainita nämä jutut  (1,2,3,4,5), joissa asiaa on käsitelty jo varsin hyvin ja huomattavan seikkaperäisesti, etenkin jos verrataan mädätysmedian totaaliseen tiedotussulkuun asiasta.

Sen sijaan laitan tähän linkin videoon "LIVE: Trump Campaign Legal Team Holds Press Conference in DC 11/19/20" ja käyn lyhyesti läpi mitä siinä on sanottu ja näytetty toteen, koska kyseinen video on kenties paras yhteenveto ja todisteiden läpi käyminen mitä koko vaalihuijaukseen liittyy. Videolla käydään läpi räikeimmät esimerkit ja todisteet tapahtuneesta vaalihuijauksesta, sekä vittuillaan mädätysmedian toimittajille, jotka eivät tee työtään ja raportoi tästä jäätävästä uutisvyörystä ja löydöstä. Kehoitan katsomaan tuon videon (alkuperäisessä alkaa lähetys vasta n. 58 minuutin kohdalla) tai edes lukemaan alla olevan "litterointini" asiasta.

Erityisen mielenkiintoista on, että Trumpin lakiteam itse asiassa vahvistaa useita huhuja, joita on ollut liikkeellä netissä vaalihuijaukseen liittyen. Huhuja, joita on pidetty täysin uskomattomina paranoideina salaliittoteorioina, jotka eivät mitenkään voi pitää paikkaansa ja jotka on esitetty mitä epäluotettavimmilla sivustoilla vain mahdollista. Kyllä ne vaan pitävät. Tuo on oikeasti todella jäätävää.

Koska suurinosa ihmisistä ei tietenkään viitsi katsoa koko videota läpi eikä ymmärrä, niin väännetään vielä tässäkin rautalangasta se sama, mitä tuossa videossa useamman kerran sanotaan:
Trumpin lakiteamillä on todisteet vaalivilpistä. Ei siis luulo, väite tai uskomus todisteista, vaan oikeasti todisteita on. Todiste, by definition on esimerkiksi valaehtoinen todistajanlausunto. Se ei ole mielikuvitusta. Se ei ole keksittyä. Se ei ole vale. Se on valaehtoinen todistajanlausunto. Se on de facto ja by definition todiste oikeusterminä. Tämä tosiasia on monille liian monimutkainen ymmärtää. Ihmiset ovat liian tyhmiä tajutakseen, mitä todistaja tarkoittaa ja että nämä todistajat lentävät jokainen vuosikausiksi vankilaan jos käy ilmi, että he valehtelivat tai vääristelivät sanomisiaan. Todistajien lisäksi on esittää tilastollista analyysiä, selkeitä lukujen paikkaansa pitämättömyyksiä ja kytköksiä, mutta kuten videolla kerrotaan, yksityiskohdat esitetään vasta oikeudessa, kyseessä on vain pikavilkaisu siihen, minkälaista todistetta on tarkoitus oikeudessa sittemmin esittää.



Selostukseni / tiivistelmäni etenee aikajärjestyksessä alusta loppuun:

***** Giuliani:
- Postiäänet pitää käsitellä tietyllä tavalla jotta luottamuksellisuus ja eheys säilyy ja näin ei tehty eräissä paikoissa, jonka seurauksena noissa paikoissa nuo äänet pitää mitätöidä kokonaan, koska niitä ei voida erottaa enää kunnolla käsitellyistä postiäänistä.

- Demokraatit antoivat mahdollisuudet korjata ääni demokraattien kannattajille, jos esim. postiäänestyslippu oli väärin täytetty, soittivat jopa perään ja kehoittivat korjaamaan lipun kuntoon...tämä on vastoin vaalilakeja ja käytäntöjä, näin ei kuulu tehdä vaan vaali kuuluu hylätä. Näin tehtiin esim. Pittsburgissa.

- 17000 ihmistä äänet varastettiin Pittsburgissa, olivat muka äänestäneet jo, vaikka eivät olleet (eli kusetus, demokraatit olivat väärentäneet heidän äänensä ennakkoääneksi). Täysin ennenkuulumatonta!

- Republikaaneilla 50-60 valaehtoista todistajaa (siis antaneet valan jo) siitä, miten republikaanien vaalitarkkailijat ajettiin pois kriittisistä paikoista tai siirrettiin niin kauas, etteivät he voineet valvoa laskentaa kuten heidän olisi pitänyt.

- Michiganissa oli rehellinen demokraatti Jessie Jacob, joka kertoi että he huijasivat, hänen esimiehet käskivät häntä ja muitakin väärentämään postiäänten lähetyspäivämäärät, mikä on laitonta. Tämäkin on valaehtoinen todistuslausunto. Lisäksi hän seurasi, miten vaaliasiamiehet menivät äänestäjien kanssa vaalikoppiin ja neuvoivat ketä pitää äänestää, mikä on laitonta. Lisäksi häntä kiellettiin pyytämästä kuvallista henkilötodistusta äänestämään tulleilta, mikä on sekin laitonta. Lisäksi jotkut ihmiset saivat äänestää toisen kerran, vaikka heidän nimissään oli jätetty jo postiääni aiemmin.

- Kaikkia paljastuksia tehneitä ei voida nimetä vielä, koska heitä uhataan, republikaanit ovat menettäneet monia lakimiehiäkin, koska heitä ja heidän perheitään on uhattu. Miksi? Miksi heitä uhataan, jos he kerran valehtelevat? Ei valhetta tarvitse hiljentää vaan totuus. Miksi media ei uutisoi ja demokraatit vainoavat näitä ihmisiä?

- Useampi henkilö kertoi Detroitissa, että 0430 kuorma-auto saapui ääntenlaskentapaikalle, tuhansia ja tuhansia ääniä (arvioivat että 15000-100000) saapui ties mistä säkeissä, roskapusseissa jne. Paikalla oli vain kaksi republikaanien valvojaa, demokraatit luulivat ilmeisesti että hekin olivat jo lähteneet kotiin, mutta eivät olleet. Nämä kertoivat, että jokainen tuosta autosta tullut äänestyslippu meni Bidenille (jonka he vain näkivät tai kuulivat kun niitä laskettiin). Näissä postiäänissä EI OLLUT ulointa, lähettäjän identifioimaa kirjekuorta lainkaan, koska nämä äänet tehtailtiin pikapikaa kun kävi selväksi että Biden on häviämässä, niihin ei ehditty väärentää "äänestäjän" tietoja. Osa näistä äänestyslipuista syötettiin vieläpä koneisiinkin kaksi tai kolme kertaa. Tämäkin he kertovat valan alla.

- Michiganissa voivat osoittaa, siis todistaa jo nyt 300000 väärää ääntä. Michiganissa Biden "voitti" 160000 äänellä, eli tosiasiassa Trump voitti VÄHINTÄÄN 140000 äänellä.

- Wisconsinissa Biden "voitti" 20000 äänen erolla, republikaanit suljettiin pois vaalitarkkailusta postiäänten osalta. Wisconsinissa ja Milwaukeessa on laitonta antaa randomisti postiääni annettavaksi, henkilön pitää itse nimenomaisesti anoa postiääntä itselleen (toisin kuin muualla). 60000 postiääntä Milwaukeen piirikunnassa ja 40000 postiääntä Madisonin piirikunnassa, joita EI OLE henkilö itse nimenomaisesti tilannut itselleen (tämä oli nimenomaan alueella, jossa demokraateilla on massiivinen kannatus)! Trump voitti siis Wisconsinin. Itse asiassa voitti Pennsylvaniankin.

- Wisconsinissa ja Michiganissa oli myös "yliäänestämistä" useissa paikoissa (demokraattien), jopa 150-300% rekisteröityneistä äänesti. Yleensä jo yli 80% pidetään outona, mutta yli 100% on luonnollisesti mahdotonta ja selvä merkki vaalivilpistä. Joissain piireissä äänesti jopa 200% koko piirin väestöstä (vaikka siis lapsetkin huomioidaan) ja tästä on selvät todisteet luettavissa. Massiivista vaalivilppiä siis.

- Georgiassa oikeusjuttu huomenna tulossa, samanlaista kuin muuallakin. Esim. Atlantassa republikaanit eivät saaneet tarkkailla postiäänten laskua. Lukuisia toisista osavaltioista tulleita äänestäjiä, lukuisia tuplana äänestäneitä, sekä kiistämättömiä todisteita peloittelusta ja painostuksesta.

- Arizonassa luultavasti tulossa oikeusjuttu kanssa, New Mexicossa huomattavasti todisteita vaalivilpistä, Virginiassa huomattavasti todisteita vaalivilpistä, jne.

- Riittävästi todisteita kumoamaan ääniä niin paljon (jopa tuplaten), että Trump voittaa Georgian, Pennsylvanian, Michigan, Wisconsin, Nevada, Arizona. Näistä tulee 79 valitsijamiestä eli Trump saa yhteensä 311 valitsijamiestä ja Biden 227. Bidenin ja Trumpin luvut siis kääntyvät päinvastaisiksi nykyisistä. (Itse veikkasin Trumpin saavan 294 ja Bidenin 244 valitsijamiestä.)

- Sydney kertoo seuraavaksi siitä, miten vaaliemme äänet lasketaan ulkomailla laitteilla jotka on tehty vaalivilppiä varten.


*****Sydney:
- Todisteita Kuuban, Venezuelan, sekä luultavasti myös Kiinan rahoituksesta ja avustuksesta, jota on käytetty tämän vaalivilpin aikaansaamiseksi Dominion ääntenlaskukoneilla, Smartmatic technologien softa, tehtiin Venezuelassa Hugo Chavezin ohjauksessa jotta voitiin olla varmoja, ettei hän koskaan häviä vaaleja. Sama järjestelmä ollut käytössä latinalaisessa Amerikassa muuallakin.

- Dominion ääntenlaskujärjestelmä on kytköksissä Sorokseen ja Soroksen lähipiiriin, jotka ovat nyt tyhjentäneet ja siirtäneet toimistonsa äkkinäisesti pois. Lisäksi löytyy yhteyksiä Clintoneihin. Omistajat kuitenkin paljon piilossa aliyritysten kautta jne.

- Todistaja kertoo, miten ollut tekemässä tätä ja miten tunnisti vaali-iltana ääntenlaskennan keskeytyksestä ja sen jälkeisistä muutoksista, että kyseinen ohjelma manipuloi tuloksia. Paitsi siis, että tämä laitteisto voidaan helposti hakkeroida tai päästä käsiksi sen sisältöön paikallisestikin, sen pääongelma on se, että pystyy kääntelemään ääniä ehdokkaalta toiselle ennalta halutusti. Trump sai niin paljon ääniä tietyissä paikoissa, että ohjelmisto ei ilmeisesti kyennyt toimimaan kunnolla ja TÄMÄN VUOKSI ääntenlasku piti keskeyttää, jotta ohjelmisto saatiin uudelleenohjelmoitua, virkistettyä ja takaisin toimimaan.

- Kun ohjelmisto laitettiin uudelleen käyntiin, sama tietty 6-numeroinen (satoja tuhansia) luku lisättiin kerralla eri osavaltioissa yht äkkiä Bidenin saamiin ääniin ja toinen 6-numeroinen luku (satoja tuhansia) lisättiin kerralla eri osavaltioissa Trumpille. Siis molemmat saivat tyhjästä ääniä, mutta tietenkin Biden paljon paljon enemmän, mutta molemmat saivat samat määrät ERI OSAVALTIOISSA KERRALLA, joka on tilastollisesti yksinkertaisesti MAHDOTONTA TAPAHTUA jos kyseessä ei ole vaalivilppi laskentalaitteistoilla.

- Todistajalausuntoja, joissa henkilöt kertovat, miten Dominion laitteita koulutettiin heille ja näytettiin, miten on mahdollista siirtää laitteessa suoraan copy/paste ääniä ehdokkaalta toiselle tai poistaa niitä.

- Todisteita, että Trumpin ääniä yksinkertaisesti hävitettiin Dominionilla ja Bidenille lisättiin. Tämä siis sen LISÄKSI, että molemmille lisättiin tiettyjä samoja lukuja ääniin.

- Miksi tietyt tahot käyttivät suuria summia rahaa saadakseen viime hetkillä Dominionin ääntenlaskujärjestelmiä alueelleen? Sattumaako vaiko jotain muuta, pitää tutkia oikeusministeriön jne. toimesta.

- Texas hylkäsi Dominion ääntenlaskujärjestelmän, mutta ilmeisesti kyseisen järjestelmän lähdekoodia on käytössä Texasinkin käyttämissä laitteistoissa ja muualla koko maassa, vaikka Dominion ei olisikaan virallisesti siellä käytössä.


*****Ellis:
- Selittää, että kyse on avauspuheenvuorosta ja todisteet tullaan esittämään oikeusistunnoissa, tämän tarkoitus ei ole tuoda kaikkea todistetta esille ja käydä sitä läpi, vaan antaa amerikkalaisille käsitys siitä, mistä on kyse ja mitä on luvassa.

- Miksi valemediasivustot ja kanavat eivät kerro tästä käsittelystä mitään? Miksi tämä vähätellään? Miksi väitetään, että meillä ei ole todisteita, kun niitä on kasapäin ja esitimme tässä osan niistä? Te olette valemedian edustajina puolueellisia käsittelemään tätä koko asiaa ylipäätään ja sen vuoksi teitä ei voisikaan valamiehistöksi tätä juttua käsittelemään ottaa.

- Puhuu siitä miten oikeusprosessit menevät ja mikä tarkoitus heidän prosessilla on jne. miten he aikovat puolustaa USA:n kansalaisten oikeuksia ja USA:n tulevaisuutta.


*****Toimittajat kyselee:
- Giuliani kertoo, että heidän pitää siis aluksi kiistää vaalitulos osavaltioissa nostamalla siitä kanne ja sen jälkeen vasta voi alkaa osavaltiotasoinen oikeudenkäynti asiassa.

- Giuliani kertoo, että on outoa, etteivät toimittajat ihmettele yhtään, että USA:n vaalien äänet lasketaan Saksassa ja Espanjassa systeemeillä, joilla on kytkökset Kuubaan ja Venezuelaan ja koko touhuun on sekaantunut sama ukko, joka rahoittaa Antifaa ja BLM:ää eli Soros.

- Giulianilta kysytään, miksei FBI tutki asiaa. Hän vastaa, että miksi FBI panttasi 3 vuotta tutkimustuloksia, jotka osoittivat, ettei Trumpilla ollut Venäjä-kytköksiä? Miksi FBI ei ole vuoteen tutkinut Bidenin pojan kiintolevyä? Mitä FBI oikein tekee ja on tekemättä ja miksi? Niin, emme voi käsittää.

- Sydney myöntää, että Dominion serverit saatiin napattua, mutta ei ole tietoa ovatko ne hyviksillä vaiko pahiksilla nyt.

- Giuliani kertoo aiemmista demokraattien vaalihuijauksista 1960-luvulta Chicagosta tai viime vuodelta Palm Beachistä saadakseen huijattua sieltä senaatin ja kuvernöörin ja jäivät kiinni vaalilipukkeiden väärentämisestä. Nyt tämä postiäänestyksen laajamittainen käyttö (Mail in voter statue) on mahdollistanut tuon väärentämisen kasvattamisen aivan uusiin mittasuhteisiin.

- Giuliani:"This has been a massive attack of the integrity of the voting system of the greatest democracy on earth. The people who did this have committed the worst crimes I have ever seen." Kertoo, miten demokraatit tekivät tämän juuri niissä kaupungeissa, missä ovat aina rötöstelleet ja joissa heillä on tuomarit ja poliisitkin, esimerkiksi kun republikaanit saivat oikeuden määräyksen päästä katsomaan ääntenlaskentaa, sheriffi uhkasi pidättää heidät jos he menisivät katsomaan ääntenlaskentaa.

- Giuliani vastaa toimittajalle, joka selittää, että eikös ne kaikki oikeusjutut ole menneet puihin ja selittää eikä anna suuvuoroa...lopulta Giuliani saa sanottua, että heillä on tähän mennässä kolme oikeusjuttua (loput ovat vetoomuksia, joka on eri asia), joista kaksi oli päällekkäisiä ja kun toinen meni läpi he vetivät toisen pois tietenkin koska saivat haluamansa Michiganissa. Giuliani myöntää, että heillä on vaikeuksia, koska jo useampi juristi on lähtenyt pois heiltä, koska heitä ja heidän perheitään on uhattu murhilla!

15. syyskuuta 2020

Päivittääkö Koronavilkku altistustietoja riittävän usein?

Tutkin Android-puhelimeni Google-asetuksista Covid-19 altistusilmoituksia. Kyseisen sovelluksen mukaan altistustarkistuksia, eli palvelimelta haettuja sairaaksi todettujen altistustietoja, on haettu puhelimeeni vain parin päivän välein. Eikä tässä kaikki, olen aivan varma, että tuo hakeminen on tapahtunut vain ja ainoastaan silloin, kun olen ITSE käynnistänyt ko. Koronavilkku-sovelluksen jostain syystä. Eli että Googlen asetusten mukaan ko. tietoja ei ole haettu kuin vain silloin, kun itse aktiivisesti olen käynnistänyt Koronavilkku-sovelluksen sitä näpertääkseni.

Mikäli näin on todella asian laita, se on hyvin huolestuttavaa. Altistustietojen päivityksen pitäisi tapahtua pari kertaa päivässä ja automaattisesti taustalla. Nythän se ei tunnu tapahtuvan lainkaan, ellen manuaalisesti itse tee sitä. Tämä siitä huolimatta, että olen antanut Koronavilkku-sovellukselle kaikki toimivaltuudet ja poistanut sen akun- ja netinsäästöominaisuuksistakin. Ei tämän näin pitäisi mennä!

Mikäli altistusilmoituksi ei haeta, on koko Koronavilkku-sovellus täysin hyödytön. Koko ideahan on siinä, että altistusilmoitukset saadaan Koronavilkkuun ja käyttäjälle pikapikaa (no edes pari kertaa päivässä) ja tämä tietää sitten altistuneensa ja voi miettiä testiin menoa! Onko nyt niin, ettei näin todellisuudessa tapahdu A) Vain minulle B) Monelle muullekin C) Kaikille muillekin Koronavilkun käyttäjille?!?

Googlen Covid-19
altistusohjelman tiedot
Koronavilkun altistustiedot

1. syyskuuta 2020

Koronavilkku -sovelluksesta tietoa, ohjeita ja huomioita

Tänään on julkaistu jo puolisen vuotta odotettu Koronavilkku -sovellus covid-19 tartuntojen jäljittämiseen Suomessa. Sovellus on sinällään "hyvä", tekee mitä lupaa ja sen tietoturva- ja tietosuoja on kunnossa. Se ei vakoile tai jäljitä käyttäjäänsä pitkin kaupunkia, eikä mahdollista muidenkaan jäljittävän käyttäjää sen perusteella. Koronavilkun käyttöön ottamista kannattaa vakavasti harkita, etenkin jos et välitä muutoin suojautua tarpeeksi, tai olet muuten niin helvetin tyhmä ja välinpitämätön, että matkustelet ympäri Suomea ja vietät aikaasi koronalingoissa (esim. konsertit, yökerhot, jne.). Toisin sanoen, yli 90% suomalaisista on todellakin syytä ladata tuo sovellus.
 

Mutta, sovelluksessa on myös perustavaa laatua olevia ongelmia, jotka häiritsevät sen optimaalista käyttöä:

  1. Koronavilkun käyttö vaatii Androidin BLE:n ja ko. Koronavilkun paskan toteutuksen vuoksi, että käyttäjä pitää puhelimensa sijainnin/GPS:n koko ajan päällä. Tämä paitsi kuluttaa tarpeettomasti akkua, niin myöskin mahdollistaa sijaintiedon haun päälläolon muillekin sovelluksille ja Googlelle itselleen. (Tähdennetään vielä kerran, että Koronavilkku EI tallenna, välitä tai hyödynnä tuota sijaintitietoa itse mitenkään.)
    ---> Kiertäkää tämä juttu jotenkin tai laittakaa asiasta edes selvät tiedot ko. ohjelmaan itseensä!

  2. Koronavilkku toimii idioottimaisesti ja lopettaa tietojensa vaihdon muiden lähellä olevien laitteiden kanssa, kun henkilö merkitsee itsensä sairastuneeksi. Toisin sanoen, toteuksen idioottimaisena oletuksena on, että kun henkilö on sairastunut, hän ei missään tapauksessa enää kulje ulkona tai käy missään, missä hän voisi altistaa muita enää koronavirukselle. Valitettavasti ihmiset ovat niin saatanan tyhmiä, että eivät näin toimi ja täten Koronavilkun tehosta jää puolet saamatta: Koronavilkku tavoittaa ne, jotka ovat sairastuneesta altistuneet ennen sairauden toteamista, mutta ei tavoita niitä, jotka ovat sairastuneesta altistuneet sairauden toteamisen jälkeen!
    ---> Tietojen vaihtoa pitäisi jatkaa ainakin kaksi viikkoa sairaaksi merkitsemisestä!

  3. Koronavilkku määrittelee altistuksen riskin pisteytyksellä, jossa on liian tiukat kriteerit. Tosiasiassahan altistus voi tapahtua hetkessä ja ei aivan lähietäisyydelläkään. Lisäksi henkilö voi tartuttaa kyllä päiväkausia ennen omien oireiden alkamista. Käytännössä vieressäkään ollut naamalle yskijä ei yleensä ylitä sovelluksen hälytyskynnystä, jos sattuu olemaan lähellä alle minuutin ja hän merkitsee myöhemmin oireensa alkaneeksi "sopivan huonosti". Paljon jää tavoittamatta altistuneita, koska kriteeristö on liian löysä ja nimenomaan tämän sovelluksen ideana pitäisi olla tavoittaa kaikki altistuneet, jotta turhia testaamisia voitaisiin vähentää ja keskittyä niihin, jotka todennäköisesti ovat altistuneet!
    ---> Lyhytkin lähietäisyyden altistus pitää aina merkitä kriittiseksi ja aikakriteeristönkin painoarvoa nostaa. Oireiden alkamisajalla ei ole syytä olla kovin suurta merkitystä, varmuuden maksimoimiseksi!

  4. Koronavilkku saattaa päätyä virransäästötilaan tai sen nettiyhteys katketa puhelimen virransäästö- ja datansäästöominaisuuksien vuoksi, sekä tämän lisäksi vielä ainakin Samsung-puhelimien "Laitteen ylläpito" -sovelluksen omien toimien vuoksi. Tällöin koko Koronavilkku on täysin hyödytön ja toimimaton, eikä käyttäjä saa asiasta edes mitään huomautusta!
    ---> Tämä asia pitäisi kertoa käyttäjille selvästi tai pistää ko. ohjelma itse näpertelemään itsensä noista irti tai laittamaan itsensä noiden toimien ulkopuoliseksi automaattisesti! Lisäksi ohjelman pitäisi pitää kirjaa siitä, koska se on ollut aktiivinen ja netissä ja varoittaa käyttäjää, jos ohjelma on jostain syystä ollut pois päältä tai pois netistä!

Emme voi mitenkään vaikuttaa kohtiin 1-3, joten kohdistankin niiden osalta parannusehdotukseni sovelluksen tekijöille. Kohdan 4 osalta asialle on tehtävissä käyttäjän itsensäkin toimesta vaikka ja mitä, joten olenkin tehnyt alla olevat ohjeet Koronavilkku -sovelluksen säätämiseksi kohdalleen siltä osin. Kyseiset ohjeet on tehty Android 10 silmällä pitäen, mutta sovellettuina se toki sopivat muihinkin versioihin, esim. jotkin painikkeet ja asetusvaihtoehdot eivät välttämättä löydy juuri samasta paikasta jne.

Suosittelen noudattamaan näitä ohjeitani, tai koko sovelluksesta ei ole välttämättä mitään hyötyä sinulle tai kenellekään muullekaan!

Mene Koronavilkku-sovelluksen tietoihin (ei itse sovellukseen
sisälle) valitsemalla se ohjelmista pitkällä painalluksella ja
"Sovelluksen tiedot" tai "Asetukset - Sovellukset" kautta.

Mene nyt "Mobiilidata" asetuksiin.


Varmista, että molemmat, sekä "Salli taustadatan käyttö", että myös
"Salli sovellus, kun Datansäästö on käytössä" ovat aktivoituina!


Palaa takaisinpäin ja mene nyt "Akku" -kohdan asetuksiin.



Mene "Optimoi akun käyttö".


Huolehdi, että "Koronavilkku" osalta valinta on
pois päältä. Jos et näe heti "Koronavilkku"
valinnoissa, klikkaa kaikki sovellukset näkyviin.


Palaa takaisinpäin ja varmista, että "Salli taustatoiminnot"
on aktivoituna tai aktivoituna ja harmaana.


Mikäli sinulla on Samsungin puhelin, etsi sieltä "Asetukset" -
Laitteen ylläpito" niminen sovellus. Muissa puhelimissa on
usein saman tyyppinen ohjelmisto puhelimen akun käytön
ja muun hillitsemiseksi ja puhdistamiseksi.

Mene "Akku" asetuksiin.


Mene "Sovellusten virranhallinta".


Mene "Lepotilaan siirtämättömät sovellukset".

Lisää aukeavasta valikosta "Koronavilkku" kyseiselle listalle!


Palaa taaksepäin pari pykälää ja mene sieltä nyt "Muisti".


Mene "Puhdistuksesta pois jätettävä sovellukset".

Lisää aukeavasta valikosta "Koronavilkku" kyseiselle listalle!

Valmista tuli!

10. elokuuta 2020

I can't breath with mask!

Lampaat ulisevat, etteivät muka pysty käyttämään maskeja, kun "ei saa happea" tai "tukehtuu". No kokeillaan, onko väitteissä perää, vai onko kyse vain paniikkihäiriöstä ja hysteriasta? Vedetään päälle useampi eri sorttinen hengityksensuojain ja maski ja katsotaan, miten koehenkilöllemme oikein käy! (Youtube ja Bitchute)


PS. Tietenkin, jos käytätte yhtä maskia tuntikausia, se kostuu ja hengittäminen sitä kautta vaikeutuu. Maskeja ei ole tarkoitus käyttää tuntikausia putkeen, itse olen huomannut, että noin tunnin ajan voi hyvin käyttää FFP2/FFP3/KN95/N95 hengityksensuojainta ennen kuin se alkaa kostua selvästi. Kirurgiseen suu-nenäsuojukseen ja kangasmaskiin en osaa ottaa kantaa, koska en moisia käytä. Kun suojain kostuu, on syytä ottaa se pois, laittaa oikein päin muovipussiin (ja jättää pussi auki jotta se voi kuivua) ja vaihtaa toiseen suojaimeen. Kun suojain nro1 on kuivutut, sitä voi tietenkin taas käyttää. Kun samaa suojainta on sitten käyttänyt tuntikausia, se kannattaa desinfioida ja kuivattaa - tai vain laittaa syrjään pariksi viikoksi jotta virukset kuolevat - ja imuroida se ulkopinnalta. Näin pölyt saadaan pois sen huokosia tukkimasta ja maskilla on taas yhtä helppo hengittää kuin aluksikin. Näin voi tehdä lukuisia kertoja samalla hengityksensuojaimella ja käyttöikä on siis todella pitkä.

9. elokuuta 2020

Ostosten desinfiointi ja toiminta kotiintultaessa

Oli jo aiemmassa videossani puhetta erilaisista maskeista ja niiden käyttötarkoituksista ja toiminnasta esim. kaupassa, joten lienee syytä tehdä video myös siitä, miten kaupasta tai ylipäätään ulkoa päästään ostosten kanssa turvallisesti kotiin ilman, että koko huusholli altistuu koronalle niiden myötä. Suurinosa ihmisistä kun ei tätäkään asiaa tajua, vaan luulee, että he ovat maagisesti turvassa koronavirukselta lätkimällä joskus käsidesiä käsiinsä ja pitämällä joskus hengityksensuojainta naamallaan. (Linkit Youtube ja Bitchute)

7. elokuuta 2020

Maskeista ja hengityksensuojaimista ynnä muusta

Kun maski/hengityssuojain keskustelu on taas virinnyt, on aivan pakko puuttua tähän hullunmyllyyn. Päätin tehdä asiasta puolen tunnin mittaisen videon, jonka katsottuaan jokaisella pitäisi olla riittävä tieto ymmärtää, miten vähän maskit/hengityksensuojaimet maksavat, miten pahuksen pitkään niitä voi oikeasti käyttää (ja uudelleenkäyttää!), miten niitä puetaan ja riisutaan ja käytetään oikeaoppisesti, mitä eroa niillä on ja mitä muita juttuja pitää ottaa huomioon. Eli siis suurinpiirtein kaikki mahdollinen koko aihepiiristä. 

FFP2/FFP3 ja KN95 kanssa on aina oltava erityisen tarkkoja siitä, että ne tiivistää nenän lisäksi myös muualta, tarkoitushan on, että hengitätte sisään tuon härvelin läpi, ettekä omia poskianne tai leukaanne pitkin. Jos ilmaa tulee sisälle jostain muualta kuin suojaimen läpi, se on väärin aseteltu naamallenne. Pienikasvoiselle ihmiselle tämä voi olla haastavaa, minun kokoisella naamalla ei yleensä ole ongelma kuin nenävarren kohdalta. Venttiilisen härvelin osalta pätee yllä olevan lisäksi vielä se, että uloshengitysilman tulisi tulla ulos venttiilistä, eikä suojaimen läpi tai poskianne tai leukaanne tai nenänvarttanne pitkin. Venttiilittömissä härveleissä uloshengitysilman tulee luonnollisesti tulla (ainakin suurimmaksi osaksi) ulos suojaimen läpi.

Jos siis joku kysyy neuvoa tästä aihepiiristä, linkitä tämä juttu tai tuo video (Youtubessa ja Bitchutessa).

Näitä eri tuotteita saa esim. apteekeista kiskurihintaan, mutta edullisesti niitä voi tilata esim.

PS. Videollani en maininnut kangasmaskeja sanallakaan. Syy siihen on yksinkertainen: Ne ovat suojaukseltaan kirurgisen suu-nenäsuojuksen tasoa, eli suojaavat lähinnä muita jos sinulla sattuu olemaan koronavirus. Toisin sanoen, ne ovat parempia kuin eivät mitään, mutta miksi tyytyä moisiin, kun voitte hommata kunnon KN95 hengityssuojaimet sen sijaan!



EDIT 15.9.2020 LIITTYEN HENGITYSSUOJAINTEN SÄILYTTÄMISEEN:
KN95 maskissa on sen ulkopinnat aina ulkopuolella, koska maski on keskeltä taittunut sisäänpäin voimakkaasti ja tämä osa maskistahan on se, joka tulee naamaa vasten. KN95 maskissa ei ole siis luonnostaan kuin "ulkopintaa", koska "sisäpinta" on koko ajan sisällä. KN95 ulkopinnat koskettavat säilytyspussin sisäpintoja, eli kontaminoivat sen ja ne taas kontaminoivat puolestaan KN95 maskin ulkopinnat, oli KN95 pussissa miten tahansa. KN95 maskissa maskin sisäpinta pysyy koko ajan maskin "sisällä", jos maskia ei nyt ala väkisin kääntämään ympäri/ylösalaisin. Tällöin ei ole ongelmia kontaminaation siirtymisessä (muuta kuin käsiin, jos käsillä koskee pussin sisäpintoja maskia käsitellessään).

FFP2/FFP3 hengityksensuojaimissa taas on yleensä toisin, siinä toinen puoli maskista on sisäpintaa ja toinen ulkopintaa (jos ei taas väkisin käännetä puolikovaa maskia ylösalaisin/ympäri). FFP2/FFP3 maskissa pitää pussiin merkitä, kumpi on yläpuoli ja kumpi alapuoli ja sitten laittaa maski aina samoinpäin sinne sisään, koska maskin yläpuoli on kontaminoitunut ja kontaminoi pussinkin yläpinnan. Alapintaa se ei kontaminoi, koska maskin alapintahan on puhdas, se on se pinta, joka tulee naamaa vasten.

MUTTA:
Periaatteessa jos FFP2/FFP3 maskin pussia rypistää tai painaa sen kasaan tai vaikka ravistelee, voi pussin kontaminoitunut yläpinta toki kontaminoida pussin alapinnan ja sitä kautta FFP2/FFP3 maskin sisäpinnan eli kasvot. Tämä on jo hyvin teoreettinen riski tosin: Teoreettisesti kontaminoituneen FFP2/FFP3 kankaan sisältä irtoava ja toiseen pintaan tarttuva ja siitä vielä uudestaan toiseen pintaan tarttuva ja siitä vielä FFP2/FFP3 kankaaseen tarttuva virus...mutta olemassa oleva silti. TÄMÄ ON HYVÄ HUOMIO.

Luultavasti parempi tapa kuin muovipussi olisi säilyttää FFP2/FFP3 maskia muovirasiassa tms. kovassa säilytystilassa likainen puoli pohjaa kohden ja pitää se rasia/säilytystilakin aina "oikeinpäin", eli pohja alaspäin. Tällöin rasian pohjalle tullut kontaminaatio ei pääse missään vaiheessa rasian yläpintaan ja sitä kautta maskin sisälle (ja vaikka pääsisikin, ei se päätyisi siitä maskin sisäpintaan koska maskin sisäpinta ei kosketa normaalisti rasian kantta).

27. heinäkuuta 2020

Jokunen koronantorjuntavinkki (lisää) palvelualoille

Koronatilanne on Suomessa rauhallinen, onneksi. Perisuomalainen eristäytyminen, vieraiden karttaminen ja normaalit pitkät sosiaaliset matkat toisiin ihmisiin, osana pientä lisäystä aseptiikassa, ovat estäneet taudin räjähtämisen käsiin. Nyt kuitenkin rajoituksia on purettu ja ihmiset ovat alkaneet väsyä aseptiikkaan yms. joten tilanne näyttää taas uhkaavalta. Entistä tarttuvampia mutaatioita koronaviruksesta on myös havaittu. Kun vielä palvelualoillakaan ei tunneta ymmärtävän tai välittävän aseptiikasta yhtään mitään, on katastrofi valmis. On vain ajan kysymys, milloin jostain ravintolasta, buffetista tai pikaruokapaikasta, kaupasta nyt puhumattakaan, lähtee liikkeelle massiivinen tautirypäs.

Omat havaintoni eräästä paikallisesta buffet-paikasta olivat seuraavat:
  1. Käsidesiautomaatti ei edes toiminut.
  2. Käsidesiautomaatti oli syrjässä, ei kulkuväylällä.
  3. Käsidesiä ei ollut "pakko" käyttää tullessa tiskille, eikä miltei kukaan ei käyttänyt käsidesiä tullessaan asioimaan.
  4. Ihmiset klähmästivät koronaisilla käsillään kaikkia aterimia, laseja ja muita, jotka olivat kaikki isossa laatikossa kaikkien klähmittävinä linjastolle tai koko ruokapaikkaan tullessa.
  5. Ruoan ottimet olivat kaikkien koronaisilla käsillä klähmittävissä. Ketsupit, suolat ja muut mausteet olivat niin ikään kaikkien koronaisilla käsillä klähmittävissä.
  6. Ruoan ja asiakkaiden välissä ei ollut riittävän alas ulottuvaa suojusta, joten asiakkaiden suusta päätyisi uloshengityksessä varmuudella koronaviruksia ruokaan.
  7. Mitään turvavälejä ei pidetty.
  8. Asiakkaiden joukossa oli yskiviä ihmisiä aivan kuten ennenkin. 
  9. Lapset touhusivat ja juoksivat edestakaisin, klähmivät joka paikkaa yms. aivan täydellisiä superlevittäjiä siis.
Pienin muutoksin samat seikat pätivät myös pikaruokalaan, kebabbilaan ja kauppoihin. Toisin sanoen, päin helvettiä on menty, eikä ketään tietenkään edes kiinnosta koko asia paskaakaan. Hengityskoneessa teho-osastolla on vähän liian myöhäistä alkaa "kiinnostumaan" tämmöisistä jutuista itse kunkin.

Väännetään nyt taas kerran rautalangasta, miten tämmöiset jutut pitäisi järjestää, koska lienee selvää, että palvelualoilla, edes ravintola-alalla, ei henkilökunnallakaan ole nähtävästi MITÄÄN käsitystä aseptiikasta, vaikka kaikenmaailman hygieniapasseja ja muita kortteja ja kursseja pitää olla tusinan verran suoritettuina töissä ollakseen.
  1. Käsidesiautomaatteja tai edes käsikäyttöisiä (huonompi vaihtoehto) PITÄÄ OLLA KÄYTÖSSÄ. Mieluiten alkoholittomia versioita, jotka eivät tee käsistä tahmeita liian glyseriinin vuoksi.
  2. Käsidesiautomaatit on sijoitettava KULKUVÄYLILLE ja ETENKIN linjastojen päähän.
  3. Käsidesien käyttöä ON VALVOTTAVA ja asiakasta ei saa palvella, ennen kuin tämä on todistettavasti, eli työntekijän nähden, käyttänyt käsidesiä.
  4. TYÖNTEKIJÄN tulisi antaa asiakkaille tarjotin ja ottimet ja muut, jotta asiakkaat eivät voi itse klähmästää niitä ja muiden tulevia tarjottimia ja ottimia omilla käsillään.
  5. Joka vitun ikiselle asiakkaalle on taottava päähän, että käsidesiä ON KÄYTETTÄVÄ AINA kun esim. tulee hakemaan ruokaa buffetista tai suolaa tai ketsuppia pöydästä tai painamaan juoma-automaatin nappia. Yhteenkään ottimeen tms. ei saa koskea, ennen kuin kädet on desinfioitu. Ei, tästä ei ole poikkeuksia. Ei yhtään. Ei yhtä vitun ainoatakaan.
  6. Ruoka on laitettava suojusten taakse siten, että yläviistosta ei voi mitään päätyä ruokaan. Ei ruoan ottamiseksi linjastolta tarvita mitään puolen metrin aukkoa, 10cm korkea kolo riittää aivan hyvin ko. ruoan lappaamiseksi tarjottimelle. Koko linjasto voisi olla myös matalammalla tasolla, jolloin myöskään pienempikokoisten ihmisten sylkeä ei päätyisi mitenkään linjastolle.
  7. Ne turvavälit on pidettävä. Jos asiakasta ei voi hakata paksulla pampulla niitä pitääkseen, on asiakas yksinkertaisesti häädettävä vittuun koko ravintolasta tai kaupasta VÄLITTÖMÄSTI jos tämä ei pidä turvaväliä. Ohjeet ja neuvot kun eivät lampaisiin tepsi, se on jo nähty.
  8. Yhtään sairaan oloista tai yskivää asiakasta ei pidä ottaa tiloihin. Ei yhtään. Ei yhtään poikkeusta. Voivoivoi ja voi, jos yskimisen syynä onkin allergia. Shit happens. Ei kiinnosta yhtään tippaa. 
  9. Lapset on jätettävä joko kokonaan pois ko. reissuilta tai istutettava pöytään odottamaan, kun vanhemmat hakevat ruoat. Jos lapsi ei jaksa odottaa pöydässä ko. aikaa, ei lasta pidä ottaa mukaan lainkaan.
  10. Maskipakko käyttöön: Ravintolaan ei ole mitään asiaa ilman kasvomaskia (venttiilitön). Maskin saa ottaa pois vain ja ainoastaan pöydässä ruokailun ajaksi. Ei muulloin. Ei, ei milloinkaan muulloin mistään syystä. Kerrankin joku kulkee ilman maskia ravintolassa -> Välitön ulostaminen ravintolasta ja porttikielto. Tämä estäisi tehokkaasti kontaminoimasta ruokia, ruokailuvälineitä ja muita ihmisiä jonoissa jne.
Toki pitää muistaa myös ristikontaminaation vaara esim. maksutilanteissa. Jos asiakas desinfioi kätensä, ottaa sitten paskaisen lompakkonsa tai puhelimensa ja maksaa sillä, hänen kätensä ovat taas paskaiset ja hän edelleen tartuttaa pöpönsä niistä eteenpäin. Ideaalitilanteessa toki asiakas desinfioisi aina puhelimensa ja lompakkonsa kotonaan ja koskisi niihin kaupoissa ja muualla vain ja ainoastaan käsiensä desinfioinnin jälkeen. Koska lammas on tyhmä, eikä tietenkään tajua tai välitä mitään, tähän on turha luottaa pätkän vertaa ja pidettävä oletuksena, että lampaan puhelin ja lompakko on aina kontaminoitunut.

Ehkä maksutapahtuma olisi syytä tehdä siten, että asiakas ensin maksaa ja vasta sitten desinfioi kätensä? Toki tällöin on vaarana, että hän antaa kontaminoituneen setelin tms. työntekijälle, joka sitten ristikontaminoi ties mitä. Työntekijän tulisi olla tarkkana ja kun hän on antanut rahasta takaisin asiakkaalle tai kuitit tms. hänen tulisi desinfioida omat kätensä tai vaihtaa kk-sormikkaat pois käsistään. Vasta sen jälkeen työntekijän tulisi antaa tarjotin ja ottimet asiakkaalle jne.?

Ei ole mitenkään mahdotonta tehdä melko turvallista pikaruokalaa, buffet-ravintolaa tai kauppaa tartuntatauteja ajatellen. Sen tekemisessä vaan pitää käyttää järkeä ja logiikkaa, sekä ymmärtää perusasiat aseptiikasta. On edelleenkin käsittämätöntä, että hygieniapassit omaavat ravintolatyöntekijätkään eivät tajua ilmeisesti aseptiikan perusteistakaan yhtään mitään.

16. toukokuuta 2020

Uusin GPG/PGP avaimeni

Tulipas uusittua GPG/PGP avaimet tänään, eli 16.5.2020. Avainten sormenjäljet ovat:
56BBE96173B0DFA33D1EA955790692F57A9E7D6C (oma)
DB3C7F85A85E0BAC8CEE51FC134DA6006FB16C5D (protonmail.ch sähköpostini)
Kohta tulevat palvelimille, kotisivuille yms.

PS. Surkuhupaisaa, kun GPG ei osaa allekirjoittaa tuota yllä olevaa tekstiä vanhalla avaimellani mitenkään oikein. Sen sijaan vanha kunnon PGP hoitaa sen mukisematta, vaikka GPG ei tuota allekirjoitusta kelvollisena pidäkään. GPG osaa kyllä allekirjoittaa ja varmistaa sen mukisematta uudella avaimellani, jota taas PGP ei osaa edes käsitellä (koska on ECC avain). Että tämmöstä.



PGP:llä allekirjoitettu vanhalla avaimella ja varmistuu nätisti:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

Tulipas uusittua GPG/PGP avaimet tänään, eli 16.5.2020. Avainten
sormenjäljet ovat:
56BBE96173B0DFA33D1EA955790692F57A9E7D6C (oma)
DB3C7F85A85E0BAC8CEE51FC134DA6006FB16C5D (protonmail.ch sähköpostini)
Kohta tulevat palvelimille, kotisivuille yms.

-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
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=hkpW
-----END PGP SIGNATURE-----



GPG:llä allekirjoitettu vanhalla avaimella ja ei varmistu nätisti:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA256

Tulipas uusittua GPG/PGP avaimet tänään, eli 16.5.2020. Avainten sormenjäljet ovat:
56BBE96173B0DFA33D1EA955790692F57A9E7D6C (oma)
DB3C7F85A85E0BAC8CEE51FC134DA6006FB16C5D (protonmail.ch sähköpostini)
Kohta tulevat palvelimille, kotisivuille yms.
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
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=MD9j
-----END PGP SIGNATURE-----



GPG:llä allekirjoitettu uudella avaimella ja varmistuu nätisti:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

Tulipas uusittua GPG/PGP avaimet tänään, eli 16.5.2020. Avainten sormenjäljet ovat:
56BBE96173B0DFA33D1EA955790692F57A9E7D6C (oma)
DB3C7F85A85E0BAC8CEE51FC134DA6006FB16C5D (protonmail.ch sähköpostini)
Kohta tulevat palvelimille, kotisivuille yms.
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iLUEARMKAB0WIQRWu+lhc7Dfoz0eqVV5BpL1ep59bAUCXr/P7AAKCRB5BpL1ep59
bM1CAf91Sx05ZlcMiJXf9uXipuR5i29mYwVJpLA/j6V0XnCp4VvkaGDg8rM0Ao+D
+cUT1LPDXonSHJDo7/uwwgLKveHFAf9vRiCLmqkN1G3XmXMYMDVcMIz8fzi3ubbX
8vTJsL0M/ZmvTFp2BfsaOO+R3latPiRV+uaBeyO0gOnWEcc/sPR0
=2WoD
-----END PGP SIGNATURE-----

22. huhtikuuta 2020

Koronavaara on kaikkea muuta kuin ohi

Kylmäävää lukea mädätysmediasta, että koronahuippu ja vaara olisi ohitse. Jopa Mikko Paunio väittää, että vaara olisi ohitse, että korona tappaa vain 0,1% väestöstä ja jopa 30% pääkaupunkiseudun asukkaista olisi jo sairastanut sen oireettomana tai vähäoireisena. Tämä on äärimmäisen vaarallista ajattelua ja pelottaa lukea rivien välistä, mitä muuta tämä voi kertoa ja miten muutoin tätä voi tulkita.

Puhutaan aluksi tartuttavuudesta. Mikäli 30% pääkaupunkiseudun asukkaista olisi jo sairastanut koronan, se kertoo pelottavan karua kieltä siitä, että koronavirus on todellisuudella ollut HUOMATTAVASTI tartuttavampi mitä on kehdattu myöntää. Normaalin influenssan sijasta tarttuvuus lieneekin enemmänkin polion tai tuhkarokon luokkaa - jos ei olisi, ei 30% pääkaupunkiseudun väestöstä olisi voinut saada tartuntaakaan! Jos ja kun näin on, tämä on äärimmäisen huolestuttava uutinen. Toinen karu fakta on, että näin ollen tehdyt karanteeni- ja rajoitustoimet ovat olleet täysin riittämättömiä ja/tai ne on tehty aivan liian myöhään. Tämäkin on äärimmäisen huolestuttava uutinen, sillä nykyisiäkin rajoituksia on ollut tuskaa ylläpitää ja tyhmät lampaathan eivät ole näitäkään edes noudattaneet.

Mitä merkitystä tällä sitten on, että korona tarttuisikin kuin tuhkarokko tai polio, jos se kerran ei tapa kuin 0,1% kantajistaan? Käännetään asia näin päin, että miksi poliosta ollaan oltu kauhuissaan ja se on rokotteilla koetettu ja miltei onnistuttu karkoittamaan maailmasta, vaikka siinäkin kuolettavuus on loppupeleissä vain tuota luokkaa (itse asiassa vain 0,05%)? Eihän moiseen ole mitään syytä, eihän? Häh? Niin. Miettikääpä sitä näin alkujaan.

0,1% kuolettavuus on kuitenkin aika raju osatotuus. Se on, kuin sanoisi, että ei kukaan kuole heti löydettyyn syöpään. Ei kuolekaan, koska syöpään kuolee usein vasta kuukausien kuluessa. Koronaviruksesta on löytynyt jo 30 erilaista kantaa, sekä korona aiheuttaa usein pysyviä vakavia elinvaurioita, jotkut tuntuvat sairastavan koronaa hyvin pitkään parantumatta siitä ilmeisesti "koskaan", eikä ole mitään todisteita siitä, että koronalle kehittyisi immuniteettia. Espanjantaudissakin 2. aalto sairaudesta oli tappavampi ja on merkkejä siitä, että 2. aalto olisi jo lähtemässä Kiinasta leviämään (toki se voi syntyä ja levitä muuallakin jo).

Polioon pystyttiin kehittämään rokote, koska siitä ei ollut valtavaa määrää erilaisia kantoja. Polio aiheutti osalle potilaista elinvaurioita ja virusinfektion jälkeistä väsymysoireyhtymää, muttei kuitenkaan tässä laajuudessa pysyviä vaurioita, mitä covid-19 aiheuttaa. Poliolle niin ikään syntyi immuniteetti sitä sairastaneille, jonka vuoksi poliosta ei syntynyt 2. aaltoa, ennen kuin riittävästi polion sairastamattomia uusia lapsia oli syntynyt jne, eli ei vuosikausiin edellisestä aallosta. Miksi poliota siis pelättiin ja pelätään, häh? Miksi?

Koronaviruksessa on myös yksi pelottava piirre, jota esimerkiksi poliossa ei ole: Se jää ilmeisesti ainakin joidenkin - ehkä kaikkienkin, emme tiedä - elimistöön uinumaan herpesviruksen tapaan. Se voi aktivoitua sieltä tartuttavaksi ja oireelliseksi ties mistä syystä ja milloin, ehkä mikäli uusi infektio iskee tai elimistön puolustuskyky jostain syystä laskee tilapäisesti tai...mitä vaan. Emme tiedä. Osa potilaista on sairastanut koronan, tullut oireettomaksi ja testattu negatiiviseksi ja sairastanut joitain päiviä sen jälkeen uudelleen ja kuollut nopeasti.

Suomeksi sanottuna tämä kaikki tarkoittaa mielestäni seuraavaa:
  • Covid-19 leviää kuin polio tai tuhkarokko, eli suojautumis- ja eristämistoimia olisi radikaalisti tiukennettava niistä, mitä nyt on käytetty.
  • Covid-19 on yhtä vaarallinen tai vaarallisempi jo ensimmäisenkin kerran sairastettuna kuin polio, joten siihen tulisi suhtautua äärimmäisellä varovaisuudella.
  • Covid-19 toinen aalto on vielä paljon vaarallisempi ja voi aiheuttaa massiivisen määrän kuolonuhreja, kuten espanjantaudissakin.
  • Covid-19 voi jäädä elimistöön uinumaan ja syttyä uudelleen, laukaisten paikallisen - tai koska immuniteettia ei synny - laajankin epidemian myöhemmin täysin sattumanvaraisesti.
  • On mahdollista, että uudelleensairastettuna covid-19 voi olla huomattavasti vaarallisempi, kuin sen ensimmäisellä kertaa sairastaen. Tähän voi olla syynä elimistön yliherkistynyt immuunipuolustus, mutatoitunut kanta, eri kantojen sekoittuminen tai elimistöön uinumaan jäänyt koronavirus.
  • On mahdollista, että nämä luvut 0,1% kuolleisuudesta ovat yksinkertaisesti kukkua ja näistä "30% on jo sairastanut" melkoinen osa voi yhä sairastaa tai kantaa virusta, sekä oirehtia vasta myöhemmin. Suomen virallisissa "koronaluvuissahan" parantuneeksi katsotaan henkilö, josta ei ole koronaan liittyviä terveysmerkintöjä tehty kahteen viikkoon (!!!) ja on jo nyt myönnetty, että esimerkiksi pääkaupunkiseudun koronakuolleisuus voikin tosiasiassa olla kolminkertainen kerrottuun nähden (!!!).

On hyvin todennäköistä, että covid-19 jää kiertämään ympäri maailmaa ja Suomeakin jatkuvasti, kuten vaikkapa norovirusepidemiat, korkeintaan hiipuen muutamiksi viikoiksi tai ehkä jopa kuukausiksi, mutta palaten aina uudestaan. Tosin norovirusepidemioista poiketen, entistä vaarallisempana mutaatioiden, immuunipuolustusten ylireagointien ja uinuvien infektioiden aktivoitumisten vuoksi. Pahimmassa tapauksessa suuri osa koko kansasta kantaa covid-19 virusta itsessään ja sen uudelleenaktivoituessa sattumanvaraisesti sairastuu nopeasti ja kuolettavasti siihen, samalla laukaisten tautiryppään lähipiirissään ja lähialueillaan.

Olisin paljon mieluummin ottanut influenssan lailla tarttuvan ja 20% kantajistaan tappavan koronaviruksen, joka ei jäisi uinumaan, ei mutatoituisi, ei omaisi 30 eri kantaa ja jolle kehittyisi vastustuskyky...kuin tämä, mitä meille nyt on "annettu".



PS. Omat arvioni tartunnan saaneiden ja kuolleiden määrästä ei ole osuneet kohdalleen. Tai itse asiassa jos nuo "30% pääkaupunkiseudun asukkaista ovat sairastaneet koronan" pitää paikkaansa niin sitten tartunnan saaneiden määräni pitää paikkaansa, mutta kuolleiden määrässä ollaan kaukana jäljessä. Vielä. Toistaiseksi.