29. heinäkuuta 2008

BBC sensuroi ja tietää ennalta tapahtumia Bin Ladeniin ja 911 liittyen!

Tsekatkaapa tämä video. Miksi BBC sensuroi kohdan, jossa Benazir Bhutto kertoi, että Osama Bin Laden on murhattu hänen tuntemansa miehen toimesta? Onko sattumaa, että reilu kuukausi siitä, kun Bhutto kertoi tämän asian julki, hänet salamurhattiin? Miksi BBC jättää näinkin tärkeän tiedon, kuten tiedon Bin Ladenin murhatuksi tulemisesta ja murhaajasta, kertomatta ja sensuroi nimenomaisesti sen ja yrittää peitellä koko juttua? Miettikää näitä asioita.




Kannattaa toki muistaa, että BBC on aiemminkin osannut kertoa "mielenkiintoisesti" uutisia, mm. tässä tapauksessa BBC osasi kertoa, että WTC7 oli sortunut, vaikka se ei vielä tuossa vaiheessa ollut sortunut, eikä kukaan osannut epäillä, että se edes tulisi sortumaan. Kas kummaa, tuossa se kuitenkin näkyy BBC:n omalla videollakin taustalla samaan aikaan kun toimittaja selittää suu vaahdossa, miten se on sortunut! Oliko BBC tehnyt jo käsikirjoituksen valmiiksi "uutiseen", jota ei ollut vielä tapahtunutkaan, ja lähetti sen vain vahingossa väärään aikaan? Mistä BBC voisi tietää, että WTC7 tulee sortumaan ja mistä se tieto tuli? Miettikää näitä asioita.



Minkälaista maailmankuvaa ja käsitystä maailman tapahtumista meille oikein yritetään mediasta syöttää ja miksi?

Osama Bin Laden videoiden luotettavuudesta

Tuntuu vähän hölmöltä palata taas tähän aiheeseen, mutta miettikääpä ihan oikeasti tätä videota ennen kuin väitätte, että videot todistavat jotakin Bin Ladenista ja hänen tekosistaan.



Muistakaa samalla, että FBI:n mukaankaan Bin Ladenia ei etsitä syyskuun 11. päivän iskuista. FBI on itse myöntänyt, ettei sillä ole mitään todisteita Osama Bin Ladenin osallisuudesta 911 iskuihin. Valkoinen talokin myöntää, ettei Bin Ladenin osallisuudesta 911 iskuihin ole mitään näyttöä.

Miksi sitten tämä koko härdelli Bin Ladenista ja Al-Qaidasta? Onko se vain savuverhoa? Entä, kuka sitten oli 911 iskujen takana jos ei Bin Laden? Sitä sietää miettiä ja vastauksia löytyy vaikka blogistanikin hakemalla... ;)

25. heinäkuuta 2008

Hellettä ja hiljaista on...

Täytyy tässä sen verran lipsua blogin pitämisestä, että pääsee nauttimaan kesähelteistä... :)

Totta puhuen, vituttaa moinen helle. Kuuma kaikkialla. Jos on kylmä, voi aina kiskoa lisää vaatetta päälle. Kun on kuuma, minkäs helvetti soikoon teet? Juokset nakuna pitkin pitäjää ja työpaikkaa? No, eipä sekään auttaisi kun on liian kuuma. Ilmastointilaite puolestaan kuivattaa ilman ja hyvällä tzäkällä aiheuttaa kunnon nuhan. Puhaltimet aiheuttavat viimaa jonka seurauksena voivat alkaa paikat särkeä.

Mun puolestani lämpötilat saisivat olla kaiken aikaa +20C alapuolella.

Tavallaan asiaan liittyen tuli tässä mieleeni, että mikä ihme kesämökki-into ihmisiä vaivaa? Mikä kesämökissä on niin hauskaa, että ihmiset sellaisia hommaavat hirveään hintaan? Siis, ei siinä mitään jos rahaa on jakaa oikealle ja vasemmalle, kaipa mökki omalla laiturilla ja veneellä menettelee, juujuu. Mutta, fakta on, että ihmiset ovat korviaan myöden veloissa asunnoistaan ja autoistaan ja sitten vielä hommaavat sikakalliin kesämökin itselleen. Ei mene mun jakeluun.

Itse minua ei kiinnosta istua jossain korvessa hyttysten syötävänä, primitiivisissa oloissa, pitkien automatkojen päässä ja vielä maksaa siitä. Myönnetään, minulla ei ole koskaan ollut kesämökkiä eikä vanhemmillanikaan ole, mutta en usko, että kyse on "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista" -ilmiöstä. Olen vain enemmän kaupunki ja sisäilmaihminen. Uimaan pääsee uimarannoillekin jos se sattuisi kiinnostamaan. Saunassa olen kaiketi viimeksi käynyt lomamatkallani parisen kuukautta sitten, sitä ennen...mene ja tiedä.

No, joka tapauksessa, on siis olemassa ihmisjoukko, jolla on jokin pakonomainen tarve leikkiä paluuta "vanhaan aikaan" ja primitiivisiin oloihin jonnekin korpeen. Tähän pakonomaiseen haluun liittyy sitten tämä hirveä into ostaa ylihintainen kesämökki ja maksella sitä sitten pitkään ja hartaasti pankille. Heille kaikille, pohtikaapa asiaa ihan taloudelliselta kannalta:

Hyvät kesämökit maksavat päälle 80000 euroa. Jos tuon summan maksaa vaikka 15 vuodessa, se tarkoittaa Nordean lainalaskurin mukaan, että kuukausierä on yli 600 euroa. Kuitenkin, kuka tahansa voi vuokrata mökin muutamalla satasella viikoksi esimerkiksi Suomi24 kautta. Ynnätäänpä nyt hieman.

Vuodessa on kesälomaa jonka voi käyttää mökkeilyyn ehkäpä 5 viikkoa, jos oikein hyvä tuuri käy. Teoriassa viikonloppujakin voi mökillä olla, mutta silloin mökin pitää olla lähistöllä eli se maksaa luultavasti järkyttävästi enemmän. Jos ostat mökin, se maksaa lainoina vuodessa 600x12=7200 euroa. Jos vuokraat mökin 5 viikoksi, se maksaa vuodessa about 500x5=2500 euroa. Vaikka venyttäisimme hintoja mielivaltaisesti ja toteaisimme, että oikein hyvän mökin voisi saada halvemmalla ja toisaalta vuokramökki voisi olla kalliimpikin, ero on kuitenkin, täysin kiistattomasti tuhansia euroja vuodessa.

Toki, joo, sen 15v maksamisen jälkeen lainarahalla ostettu kesämökki on sitten ikioma, eikä maksa enää kuin käyttökulut. Myönnetään, myönnetään. Mutta lasketaan taas hieman. Oletetaan, että nautit mökkeilystä 40 vuotta. Maksat omasta mökistä tällöin 7200x15=108000 euroa. Vuokramökistä olisit maksanut 40 vuoden aikana 2500x40=100000 euroa.

Näin ollen, lienee varsin selvää, että jos todellakin nautit elämästäsi niin, että pystyt mökkeilemään joka vuosi enemmän kuin 40v ajan, oman mökin ostaminen SAATTAA kannattaa taloudellisesti. Aivan hitusen verran. Pikkuriikkisen piikkisen verran. Jos mökki on halpa siis, jos alkuperäinen hinta onkin yli 100000 euroa eikä laskelmassani laskettu 80000 euroa, niin huonosti käy ja oman mökin hinnaksi tulee huomattavasti korkeampi kuin vuokramökin hinta.

Vuokramökin hommaamisessa on useita erinomaisia puolia, joita oman mökin hankkija ei saa. Ensinnäkin, jos alkaa maisemat ja naapurit kyllästyttää 40v aikana, voi aina vuokrata toisen mökin toisaalta. Ei ole pakko olla samassa paikassa jokaista kesää! Oman mökin kohdalla osto-myynti-osto ei ole mitään helppoa tai hauskaa tai halpaa puuhaa ja aikaakin siinä kuluu, eikä voi koskaan tietää millainen "suutari" tulee uudeksi mökiksi ostettua.

Toinen olennainen etu vuokramökistä on, ettei sitä ole pakko ottaa joka vuosi, jos ei halua. Voitkin jonakin vuonna mennä ulkomaille tai loisimaan sukulaisten tai tuttavien mökille. Oma mökki on ja pysyy ja pankki muistaa kyllä lainanlyhennyksissä sinua täysin riippumatta siitä käytätkö mökkiäsi vaiko et. Vuokramökistä maksat vain kun haluat sitä käyttää.

Kolmas etu vuokramökistä on helppous. Sähköpostia tai puhelinta käyttöön ja mökki on sinun käytössäsi. Ei tarvitse murehtia murtovarkaita syksyllä ja keväällä, korjauksia, parannuksia, nurmikon leikkuuta sun muuta. Senkun pakkaat kamat ja menet mökille. Ei stressiä, ei huolta, ei murhetta.

Neljäs kiistaton etu on, että vuokramökistä pääsee nauttimaan halvalla, eli vaikka asuntolainaa tai muuta olisi vielä paljonkin maksussa. 600 euron lisäkustannus per kuukausi on järkyttävä summa asuntovelallisen maksettavaksi (okei, voisimme seuraavaksi pohtia onko järkeä ostaa asuntoa omaksi). Pari tonnia vuodessa on siedettävämpi summa maksettavaksi vuokramökistä, kuin 600 euroa joka kuukausi.

Viimeiseksi, arvatkaapa huviksenne miten valtio suhtautuu mökin omistamiseen? Vihjataanpa vaikka, että perintöverot, kiinteistöverot, myyntivoittoverot ja muut ihanuudet tulevat omistajan maksettavaksi. Niin, siis kunhan ensiksi on saanut tapeltua kaikenlaiset mahdolliset luvat kuntoon että sen mökin saa alunperinkin pykätä sinne korpeen.

Loppukommenttina on ihan pakko todeta se sama, vanha viisaus, että vapaassa markkinataloudessa kenenkään ei kannata omistaa omaa asuntoaan, autoaan tai mökkiään, eikä tehdä itse omia ruokiaan tms. Kun ammattilainen hoitaa hommat, se on aina tehokkaampaa ja siksi edullisempaa kuin jos amatööri sekoilee niiden kanssa. Ammattilaisen hoitaessa hommat syntyy myös kustannussäästöä siinä, että suurempien määrien tekeminen on aina edullisempaa kuin yhden tekeminen...tämä pätee niin siivouksessa, kunnossapidossa, ruoanlaitossa kuin kaikessa muussakin.

Vapaassa markkinataloudessa me kaikki asuisimme hotellissa ja kulkisimme luultavasti suurimman osan matkoistamme takseilla, söisimme ravintoloissa ja lomailisimme lomamökkikylässä tms. Vastineeksi voisimme ehkä tehdä hieman pidempiä työpäiviä, eli tavallaan tekisimme sitä työtä missä ME olemme hyviä ja antaisimme vastineeksi toisten tehdä niitä töitä missä HE ovat hyviä. Molemmat hyötyisivät.

Jos joku ei edellä mainitusta asiasta ymmärrä hölkäsen pöläystä, miettikää, miksi lääkärin ei kannatta siivota omaa kämppäänsä vaan palkata siivoajaan siihen hommaan. Voisiko olla järkevää, että lääkäri tekisi omia hommiaan 1h pidempään ja säästäisi tuon ajan kodin siivouksesta antamalla sen siivoajan tehtäväksi? Jep. Siivoajankin kannattaisi palkata vapaassa markkinataloudessa siivoaja siivoamaan oma kämppänsä, koska kyseinen siivoaja siivoaa tehokkaammin esimerkiksi kaikki taloyhtiön asunnot kuin tämä yksi siivoaja siivoaa oman asuntonsa.

Ainoa syy siihen, että näin ei nykyään ole, on, että työn teettäminen toisilla ihmisillä on valtion verotuksen ja säätelyjen vuoksi järjettömän kallista. Sinä saat ehkä 15 euroa tunnissa palkkaa, mutta jos palkkaat kenet tahansa tekemään mitä tahansa hommaa sinulle, joudut maksamaan yhteensä useita kymppejä palkkaa tunnissa. Tämä johtuu vain ja ainoastaan valtion säätelystä, verotuksesta ja muusta ällöttävyydestä. Miettikääpä sitä.

16. heinäkuuta 2008

Intellin prosessoreissa taas takaportteja - eikun siis tietoturva-aukkoja

Mikä ihme siinä on, että taas saamme lukea tietoja vakavista tietoturva-aukoista Intellin prosessoreissa? Tällä kertaa haavoittuvaisia ovat Core 2 ja Itanium prosessorit. Aikaisemminkin nimenomaan Intellin prosessorit ovat olleet haavoittuvaisia.

Ongelmana on, että kun prosessorissa on tarkoituksellisesti sinne asennettuja takaportteja - tai siis tarkoitan tietenkin tietoturva-aukkoja, niin ne ovat käyttöjärjestelmästä ja muusta täysin riippumattomia, eikä niitä voi paikata oikein millään ohjelmistopäivityksellä koskaan. Takaportit, jotka on rakennettu järjestelmän komponentteihin, ovat ja pysyvät siellä, taaten esimerkiksi tässä tapauksessa jopa pääsyn tietokoneen kaikkiin tietoihin ja järjestelmiin nettiyhteyksien kautta.

Taidan jatkossakin pysyä AMD:n käyttäjänä. Suosittelen, että sinäkin pysyt.

15. heinäkuuta 2008

Sormenjäljet koko kansalta talteen?

Jo on aikoihin eletty. Suomen Pravda eli Helsingin Sanomat kirjoittaa, että uusi poliisiylijohtaja Mikko Paatero haluaisi koko kansalta sormenjäljet rekisteriin. Rikostentorjunnan nimissä tietty.

On se vaan hupaistaa katsoa mihin tämä maa on vauhdilla menossa. Stalin tuppasi sanomaan aikoinaan, että kun syyllinen tiedetään niin kyllä se rikoskin löytyy. Tämä tuntuu nyt olevan kovasti trendinä. Ei tajuta, että kun oikotie syyllisten löytämiseen on sormenjälkirekisterin muodossa poliisille annettu, voidaan helposti toisten sormenjälkiä rikospaikalle istuttamalla saada epäilyt ja jopa tuomiot kokonaan väärille ihmisille. Oikeusjärjestelmä on jo muutenkin joutunut pohtimaan ulkomailla sormenjälkien luotettavuutta.

Sormenjälkien kopioiminen ja kohteeseen istuttaminen eli väärentäminen on helppoa, kuten tästä voitte hyvin todeta. Eikä ole kauan aikaa, kun hakkeriryhmä kopioi ja alkoi levittää Saksan sisäministerin sormenjälkeä. Mitäpä jos joku vaikkapa istuttaa tuon sormenjäljen rikospaikalle ja heittää mukaan vaikkapa pari sisäministerin polttamaa tupakanjämää (DNA-jälkeä varten)? Poliisi ryntää heti ovenkarmit kaulassa pidättämään sisäministeriä. Sormenjälkien käyttö rikostutkinnassa on liian helppo ja vaarallisen epäluotettava tapa seuloa rikollisia.

Paitsi, että ihmisiä voisi helposti tuon jälkeen lavastaa rikoksiin, on muistettava, että myös kirje- ja vaalisalaisuus on vaarassa. Mikäpä helpompaa kun napata kuori tai lipuke ja tarkistaa kenen sormenjäljet siitä löytyykään, kun kerran koko kansan kattava rekisteri sormenjälkien omistajista on jo olemassa. Tai viranomaisten pomminvarmasti peitellä rikoksia ja syyttää vääriä ihmisiä ilman mitään keinoa puolustautua sitä vastaan, istuttamalla sormenjälkiä sopiviin paikkoihin. Kaikesta muusta ilmiselvästä väärinkäytöspotentiaalista puhumattakaan.

Ehdotankin, että ennen kuin tämä sormenjälkirekisteri otetaan käyttöön, sitä testataan. Testiryhmäksi otettakoot kaikki poliisit, sisäasianministeriön hallinnon henkilöstö, sekä kansanedustajamme. Testiä koskevan lain voisi säätää taannehtivaksi siten, että se koskisi myös entisiä virkamiehiä ja kansanedustajia. Samalla virkarikosten tutkinta helpottuisi kummasti, kun voitaisiin selvittää, kuka mitäkin paperia on pitänyt näpeissään joskus. Uskon, että varsin mielenkiintoiseksi homma menisi viimeistään siinä vaiheessa, kun STASI:n ja KGB:n arkistoista ryhdyttäisiin kaivamaan kaikenlaisia papereita ja selvittämään, ketkä suomalaiset virkamiehet ja poliitikot ovat niitä näpertäneet aikanaan.

Sopisiko tämmöinen koejärjestely?

Biometriset tunnisteet voivat olla hyvä tapa tunnistaa ihminen, kun tiedetään, että tunniste on varmuudella siitä ihmisestä peräisin, joka halutaan tunnistaa. Itse kannatan järjestelmää, jossa jokaisesta ihmisestä, joka edes astuu jalallaan EU:n alueelle, otetaan sekä sormenjäljet että iiristunniste. Jälkiä ei säilötä mihinkään, vaan niistä tehdään molemmista kryptografinen tiiviste, jotka tallennetaan sirukortille yhdessä henkilön kasvokuvan, nimen, syntymäajan ja kansalaisuuden kanssa. Koko tästä tietomäärästä tehdään sitten edelleen kryptografinen tiiviste ja se allekirjoitetaan luotettavan tahon (esim. Väestörekisterikeskus) toimesta digitaalisesti.

Systeemi olisi ns. idiootinvarma. Kun henkilö X halutaan tunnistaa, hän yksinkertaisesti laittaa sirukorttinsa lukijaan sekä tarjoaa joko sormenjälkiä, tai mieluummin iiristään luettavaksi. Laite lukee sormenjäljen ja/tai iiriksen ja tekee siitä kryptografisen tiivisteen ja vertaa sitä sirulla olevaan kryptografiseen tiivisteeseen, sekä tarkistaa samalla kaikkien sirulla olevien tietojen digitaalisen allekirjoituksen. Jos ne täsmäävät, henkilö on luotettavasti tunnistettu siksi, jonka tiedot kortissa sisällä lukee.

Mutta eikö kortin tietoja voi väärentää? Ei voi, koska vääriin tietoihin ei saa sopivaa digitaalista allekirjoitusta mistään. Eikö korttia voi kopioida? Voi teoriassa, mutta kopioidulla kortilla ei kukaan muu kuin alkuperäinen omistaja voi tehdä mitään, koska kenelläkään muulla ei ole samaa sormenjälkeä ja/tai iiristunnistetta kuin alkuperäisellä omistajalla on.

Kuulostaa ehkä monimutkaiselta, mutta systeemi on itse asiassa varsin yksinkertainen ja ennen kaikkea - äärimmäisen turvallinen ja luotettava tapa tunnistaa ihminen. Pomminvarma. Idiootinvarma. Jos lukulaite vain toimii oikein, järjestelmää ei kerta kaikkiaan voi huijata mitenkään. Siltikään, mihinkään tietokantaan ei tallentuisi ihmisten sormenjälkiä tai iiristunnistetta, eikä toisaalta edes jonkun sirukortti varastamalla voisi selvittää hänen sormenjälkiään tai iiristään, koska niitä ei säilötä sirukorttiin, vaan ainoastaan niiden kryptografinen tiiviste (josta ei voi palauttaa sen alkuperäisiä arvoja, eli sormenjälkiä ja iiristunnistetta) säilötään sinne. Toki, ainakin osan sormenjäljistä voisi saada yksinkertaisesti kortin pinnasta, koska ihminen on niitä kuitenkin käsillään koskenut joskus.

Sanomattakin lienee selvää, että tämä sirukortti olisi ei-etäluettava, eli se vaatisi ehdottomasti fyysisen kontaktin lukulaitteeseen. Ei mitään radiotaajuuksilla tapahtuvaa tiedonvaihtoa , joka on salakuuntelulle altis. Näin estettäisiin ihmisten tietojen kalastelu ja ihmisten liikkumisen luvaton automaattinen tarkkailu, joka esimerkiksi nykyisillä RFID:tä käyttävillä passeilla onnistuu helposti etäältä.

9. heinäkuuta 2008

Saunalahden ja TeliaSoneran DNS yhä vakavasti haavoittunut

Digitodaykin uutisoi internetin nimipalvelujärjestelmästä, DNS-palvelimista löytyneestä vakavasta tietoturvauhasta, joka altistaa internetin käyttäjät ns. DNS-cache poisoning hyökkäykselle. Käytännössä tuo tarkoittaa, että hyökkääjät voivat helposti ohjata pahaa-aavistamattoman nettikäyttäjän täysin väärälle sivulle, eikä käyttäjä voi sitä oikeastaan mitenkään edes huomata.

Ainakin Saunalahden ja TeliaSoneran DNS-palvelimet ovat yhä haavoittuvaisia, eivätkä mokomat puljut ole vaivautuneet paikkaamaan niitä, vaikka ongelma on ollut jo tiedossa jonkin aikaa. Ja ongelma on todellakin erittäin vakava ja vaarallinen.

Paras ratkaisu ongelmaa on vaihtaa DNS-asetukset käyttämään esimerkiksi ilmaista OpenDNS:ää, joka ei ole alunperinkään ollut haavoittuvainen tätä hyökkäystä vastaan. Samalla, kun käytät OpenDNS:ää, voit myöskin kiertää Suomen typerän nettisensuurin. Eli tavallaan tulee kaksi kärpästä lyötyä yhdellä iskulla!

www.doxpara.com sivulta voi jokainen kokeilla, onko oma DNS-palvelintiedot hyökkäykselle haavoittuvaisia, klikkaamalla oikealla olevaa "Check My DNS".

8. heinäkuuta 2008

Virustentorjuntaohjelmat uhkana

Kirjoitin jo aiemmin, että haittaohjelmaongelma pahenee koko ajan ja virustentorjuntaan ei voi luottaa, vaan tarvitaan uusia ratkaisuja. Esimerkiksi laitteistopohjaista suojausta, tiedostojen suorittamisen estotoimintoja ja käyttöjärjestelmän ajamista rompulta tai sen uudelleenasentamista säännöllisin väliajoin.

Nyt ZDNet kirjoittaa, että virustentorjuntaohjelmien tehotarkastuksessa on löytynyt n. 800 haavoittuvuutta yleisimmistä virustentorjuntaohjelmista. Virustentorjuntaohjelmat ovatkin suojan sijasta tietoturvauhka, koska niissä olevien tietoturva-aukkojen avulla esimerkiksi järjestelmässä voidaan suorittaa haitallista koodia.

Kannattaa laittaa tämä tieto korvan taakse ja lukea ko. artikkeli kokonaisuudessaan. Eroja eri virustentorjuntaohjelmien välillä on huimasti, häntäpäässä tietoturvan suhteen ovat mm. Trend Micro, Symantec (Norton), McAfee ja Kaspersky. Parhaiten pärjäsivät BitDefender, AVG ja Avast.

USA:ssa halutaan kidutusranneke kaikille lentomatkustajille

Taas näitä uutisia, joita lukiessaan miettii, miten mielipuolista touhua terrorismin vastaisen sodan nimissä oikein voidaan tehdä - ja ihmiset eivät ole moksiskaan. Washinton Times kirjoittaa, että USA:n Department of Homeland Security (Orwellilainen Ministry of Love) on ihastunut tämmöiseen laitteeseen oikein kovasti ja haluaisi sen käyttöön kaikille lentomatkustajille.

Laite korvaisi lentokoneen paikkalipun, sisältäisi matkustajan henkilötiedot, tarkkailisi kantajansa ja hänen matkatavaroidensa sijaintia ja kulkemista, sekä, ennen kaikkea, mahdollistaisi lamauttavien sähköiskujen antamisen kantajalleen etäältä. Laitteella voitaisiin siis jäljittää jokaista matkustajaa ja napin painalluksella vaikka toiselta puolen maapalloa antaa hänelle rajattomasti kivuliaita sähköshokkeja ilman, että uhri voi niille yhtään mitään.

Ainiin, melkein unohtui kyseisen rannekkeen "bonuskäyttö". Laitetta on ajateltu käytettäväksi myöskin epäiltyjen kuulustelemiseen. Eli kidutukseen. Sähkökidutukseen. Ei sikäli, eihän siinä mitään uutta olisi, jenkeissä on jo pitkät perinteet ihmisten kiduttamiseen sähköllä, kuten vaikkapa tästä ja tästä ja tästä ja tästä käy hyvin ilmi.

Ei jumalauta, ajatelkaa nyt vähän!

Kaikki tietysti turvallisuuden nimissä - kas kummaa. 911 iskut ja Osama Bin Laden kummittelee vaan taustalla ja mitä tahansa ihmisoikeuksien loukkauksia hyväksytään niihin vedoten, ilman että kukaan nostaa meteliä. Siitäkin huolimatta, että FBI:n mukaan Osama Bin Ladenin osallisuudesta 911 iskuihin ei ole mitään näyttöä, siksi FBI ei ole etsintäkuuluttanutkaan Bin Ladenia 911 iskujen takia, kuten jokainen voi itsekin täältä tarkistaa...

Syyskuun 11. päivän iskut, Madridin pommi-iskut, Lontoon pommi-iskut, Irakin joukkotuhoaseet, Eurasian sotajulmuudet, raketti-iskut Airstrip One alueelle, Mainilan laukaukset, jne. jne. Sama kaava toistuu kerta toisensa jälkeen ja kansalaiset ovat aina yhtä valmiita luopumaan vapauksistaan ja suostumaan mitä mielipuolisimpiin yksilönvapauksien loukkauksiin ja uhrauksiin silmääkään räpäyttämättä...kunhan vain osoitetaan jokin ulkoinen vihollinen, jonka vuoksi kaikki uhraukset ovat "välttämättömiä".

Ihmisiä viedään kuin karjalaumaa aitaukseen, eikä jengi tajua mitään.

Ottaisitko sinä kidutusrannekkeen käteesi? Laittaisitko omalle lapsellesi sellaisen? Entä jos ranneke meneekin epäkuntoon ja alkaa antaa sähköshokkeja tauotta kun lentokone on keskellä merta tms.? Entä jos terroristit (oman tai vieraiden valtioiden) saavatkin nappulat käsiinsä ja alkavat painaa niitä, antaen kaikille sähköiskuja? Entä jos ja kun ranneketta pitääkin alkaa pitämään myös lentokenttäalueella? Entä jos ja kun ranneketta pitääkin alkaa käyttämään kaikkialla muuallakin?

Luuletteko, että tuo kaikki on kaukana tulevaisuudessa? Arvatkaapa uudelleen.

(Takaan, että jokainen, joka edes ehdottaa minulle tuollaisen laitteen laittamista käteeni, saa kaulansa ympärille kuorittua sähköjohtoa, jonka toinen pää on kiinni pistorasiassa. Ehkä tosin vasta sen jälkeen, kun olen ripustanut ko. pellen ns. kiikkuun ko. sähköjohtoon roikkumaan vaikkapa katosta. Ja ei, tämä ei ole uhkaus vaan toteamus, jonka paikkaansa pitävyyttä sopii minuun kokeilla koska vaan, missä vaan, kenen toimesta vaan.)

6. heinäkuuta 2008

EU aikoo katkaista nettiyhteydet väitetyiltä piraateilta

EU aikoo ryhtyä sensuroimaan internetin käyttöä, antamalla yksityisille tekijänoikeusjärjestöille oikeuden määrätä väitettyjen tekijänoikeuksien alaista materiaalia netistä lataavien ihmisten nettiyhteydet katkaistavaksi pikapikaa. Ilman mitään oikeudenkäyntiä, ilman mitään kuulemista, ilman mitään viranomaiskonsultaatiota tai tutkimista.

Ihmisten pääsy vapaasti lukemaan ja levittämään tietoa internettiin, eli toteuttamaan sananvapautta, voidaan jatkossa siis katkaista pelkällä tekijänoikeusjärjestön ilmoituksella. Ajatelkaa jumalauta vähän. Ei tarvitse osoittaa, että rikosta on tehty, ei tarvitse tehdä rikostutkintaa, ei tarvitse kuulla epäiltyä, ei mitään. Pelkkä tekijänoikeusjärjestöjen väite ja ilmoitus riittää ja kuluttajan X netti pimenee (pysyvästi?).

Lyhykäisesti itse asiasta lainaten:
Back-room dealings in the European Parliament have resulted in a "three strikes" rule being included in a new telecoms bill -- the rule would force ISPs to kick people who've been thrice accused of copyright infringement off the Internet.

If this bill passes, then Europeans' access to the network that delivers freedom of speech, freedom of the press, freedom of assembly, access to medicine, family, civic engagement, banking, government services, and the whole sweep of human online endeavor would last only so long as they avoided three unsubstantiated accusations of downloading music or video or software without permission.

Worse still, the bill is set to be voted upon on July 7 -- that's this Monday.

Erityisen kammottavaksi tämän tekee paitsi se, että yksityiselle rahanahneelle vahtikoiralle annetaan oikeus leikkiä poliisia, tuomaria ja pyöveliä, niin myöskin se, että tekijänoikeusjärjestöt ovat täysin perusteettomasti syyttäneet ihmisiä laittomasta tiedostojen jaosta useasti aiemminkin. Esimerkiksi tässä tapauksessa tekijänoikeusjärjestö väitti yliopiston tulostimen jakavan laitonta materiaalia internetissä. Mikäli tämä EU-laki olisi ollut voimassa USA:ssa, yliopiston tulostimelta olisi katkaistu verkkoyhteys.

Ylipäätään ajatus siitä, että nettiyhteyden katkaisu on oikea seuraus väitetystä teosta, on naurettava. Taneli Saastamoinen kirjoitti uutisryhmissä hienosti asiasta:
...laiton paneminen syö Alkon ja muiden alkoholiyhtiöiden kannattavuutta. Siksi olisikin perusteltua, että syyllisten rikosvälineet takavarikoitaisiin, eli heidän asunnostaan katkaistaisiin vesi, joko pysyvästi tai määräajaksi. Katkaisun hoitaisi tietenkin vesilaitos Alkon tai muun alkoholia myyvän yhtiön virallisen yksityispoliisin pyynnöstä.

Olen jo aiemmin ilmoittanut julkisesti, että siinä vaiheessa kun valtio päättää, mitä nettisivuja minä voin tai en voi katsoa, minä tartun aseeseen puolustaakseni omaani ja muiden sananvapautta. Mikäli EU hyväksyy tuon lain ja minun nettiyhteyteni katkaistaan perusteettomasti väitettyjen laittomien latausten vuoksi, voitte olla 100% varmoja, että tuo kynnys nähdäkseni ylittyy. EVVK, menkää tekemään vaikka tuhat ilmoitusta minusta poliisille.

Jos tässä maassa sananvapaus on jo niin alas tungettu, että valehtelevalle yritykselle annetaan poliisivaltuuksia ja oikeus suljetuttaa nettiyhteys keneltä tahansa halutessaan, on aika ryhtyä avoimeen aseelliseen kapinaan kyseistä järjestelmää ja lakia ylläpitäviä tahoja, sekä heidän tukijoitaan vastaan. Mikäli sellainen pikkuasia kuin ihmisoikeudet ja sananvapaus mitään merkitsevät kenellekään siis.

5. heinäkuuta 2008

Koululaisia pakotetaan rukoilemaan Allahia Iso-Britanniassa!

Dailymail uutisoi, että Iso-Britanniassa koululaisia, siis kristittyjä tarkemmin sanottuna, on pakotettu pukeutumaan muslimiasusteisiin ja rukoilemaan Allahia. Rukoilemisesta kieltäytyneitä rangaistiin jälki-istunnolla ja lounastauon menettämisellä. Lapsia siis pakotetaan palvomaan Allahia ja harjoittamaan islaminuskoa, verovaroin rahoitetussa koulussa!

Jokainen selkopäinen ihminen ymmärtää, että mikäli muslimioppilaita olisi pakotettu pukeutumaan kristillisesti ja rukoilemaan Jehovaa (puhumattakaan että pakotettu pukeutumaan juutalaisesti ja rukoilemaan jahvea), Iso-Britanniassa olisi välittömästi syttynyt täysimittainen sota "muslimien pilkkaamisesta ja alistamisesta"!

Näin pitkälle on islamisaatio jo edennyt EU:ssa. Suomessakin ollaan kohta samassa tilanteessa, jos ei nopeasti ryhdytä radikaaleihin toimenpiteisiin sekulaarisen yhteiskunnan puolustamiseksi. Meidän tulisi ottaa mallia tässä asiassa esimerkiksi Turkista, jossa islamistit pidetään visusti erossa päämäärästään, eli koko Euroopan (maailman?) alistamisesta islamilaiseen kalifaattiin.